Dywagacje na temat stylu jazdy (CHODZI TYLKO O 1.4 tdi.)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany

Dywagacje na temat stylu jazdy (CHODZI TYLKO O 1.4 tdi.)

Post autor: gallus »

Witam was i proszę o rady bo jestem stosunkowo młodym kierowcą (2 lata prawko). Pola to moje drugie auto. Wcześniej uno 1.4.
Zastanawia mnie jaki styl jazdy jest najlepszy (najmniej zużywający i męczącym silnik) oraz najekonomiczniejszy pod względem zużycia benzyny. Moja poli 1.4 TDI.
Zapewne większość z waszych uwag będzie dość SUBIEKTYWNA więc z góry mówię nie chodzi mi o kłótnie na temat jak będziesz jeździł tak to spali ci 10 ml mniej ropy. Nie o to mi chodzi.
Z moją Polą jestem bardzo emocjonalnie związany i zależy mi żeby jej nie męczyć i żeby służyła mi jak najdłużej. Jestem raczej spokojnym kierowcą ale czasem buta też daje

A więc powiedzcie mi czy coś w moim stylu jazdy powinienem zmienić.
Poranna pierwsza jazda żeby rozgrzać silnik co lepsze
Szybka agresywna jazda, zmiany biegów na wyższy nie wcześniej jak przy 3100 obrotów. Częsta zmiana biegów.
czy
Spokojna jazda nie wyżej jak 3-4 bieg zmiana na wyższy przy 1900-2000obr. Jazda na 2000obr.

Jazda z rozgrzanym silnikiem po mieście i miejskich drogach. Częste gaszenie i zapalanie.
Szybka agresywna jazda, zmiany biegów na wyższy nie wcześniej jak przy 3100-4000 obrotów. Jazda na 2300obr.
czy
Spokojna jazda nie wyżej jak 3-4 bieg zmiana na wyższy przy 1900-2500obr. Jazda na 2000obr.

Drogi miejskie
2-4 bieg prędkości od 30-70 km/h Jazda na 2000obr.

Autostrady, drogi szybkiego
4-5 bieg prędkości od 80 - 120km/h no dobra czasem 140 ale to żeby poli "przeczyścić zawory"
Jazda na 2000obr.

A może wy sie podzielicie swoim stylem jazdy...
Przypominam CHODZI MI GŁÓWNIE O 1.4 TDI
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój

Post autor: elja »