Wszystko o: Jaki akumulator [6N2] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Wszystko o: Jaki akumulator [6N2] - różne silniki

Post autor: zyga9 »

Proszę o rady jaki musiałbym zakupić akumulator do WV polo 1.4 TDI 2001 r. ? .Obecnie wysiadł mi akumulator o następujących parametrach :
VATRA DE
1J0 915 105 AD
12v 330 A 61 Ah
540 A EN/SAE
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Po pierwsze to szukanie nie boli.
Ja mam od lutego 74 Ah na styk zmieścił się gabarytowo. Narazie pali na dotyk. Moc rozruchowa im większa tym lepsza bo Diesle lubią dużą moc rozruchową akumulatora.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Katalog podaje:
62Ah o prąd rozruchowy im większy tym lepszy. Z tym że uważaj na alternator jaki masz.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Firma może być dowolna ? czyli przedział to 61Ah-74 Ah.A inne parametry ?
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

Najlepiej kup taki jaki miałeś. Zadzwon do ASO spytaj jaka cena takiego aku i porównaj i z innymi. Ja jak kupowałem do swojego płaciłem 310zł za Bannera a ori też Bannera 290zł. A z firm to Varta, Centra, Banner. Przede wszystkim żeby był ''świerzy'' akumulator tego roczny a nie jakis tam zleżały. Aha wez ze soba miernik i sprawdz napiecie na biegunach, powinno byc najlepiej powyżej 12,6Volta. Jak ma mniej np. 12,4V to znaczy że dłuuuugo leżał i lepiej taki sobie daruj
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Myślę że firma nie odgrywa dużej roli ponieważ kupując nowy akumulator otrzymujemy gwarancje na 3 lata.A czym sprawdzić i w którym miejscu jakie mam ładowanie w aucie ?
Awatar użytkownika
Alone
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 20 maja 2009, 5:42
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Alone »

Ładowanie sprawdzisz nawet najzwyklejszym multimetrem za 20zł przykładasz kabelki normalnie do klem akumulatora na zapalonym silniku i powinno byc maksymalne ładowanie 14.4V a minimalne przy obciążeniu (swiatła, radio, wentylator itd.) 13,8Volta. Ewentualnie podjedz do jakiegos warsztatu i mysle że ci za free zmierzy ładowanie. Chyba że zrobi ci przy okazji test akumulatora testerem to najwyżej cie skasuje 20zł ale bedziesz wiedział wszystko o akumulatorze, ładowaniu, i ewentualnych niedomaganiach instalacji elektrycznej.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Przedział mocy rozruchowej jaki powinien być ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

a przedział "mocy rozruchowej" moze byc wiekszy , ale nie mniejszy niz ten co teraz masz:
330 A wg normy DIN
540 A wg normy EN/SAE

np.:
http://allegro.pl/item969012160_akumula ... _wawa.html

http://allegro.pl/item971548565_akumula ... _lata.html
k
kruk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 09 sie 2009, 0:12
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

Post autor: kruk »

Tez wymieniałem akumulator w swojej polówce i ciężko było znaleźć taki 61 Ah. kupiłem cenrte 62 Ah i wszystko super już druga zimę. 74 Ah to wg mnie za dużo. Alternator ładuje do pojemności jaka ma fabrycznie zadaną. większy będzie lekko niedoładowany, więc jego żywotność będzie krótsza.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

330 A wg normy DIN
540 A wg normy EN/SAE

Te normy muszę podać sprzedawcy chcąc kupić akumulator ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote=""zyga9""]330 A wg normy DIN
540 A wg normy EN/SAE[/quote]
tak , to jest wartosc pradu rozruchowego. Im wieksza jego wartosc tym latwiej rozrusznikowi zakręcić silnikiem. W praktyce lepsze akumulatory beda mialy wyzsze te parametry. Np. powyzsze Futura czy Varta maja po 600A. Norma DIN jest juz raczej rzadko umieszczana na akumulatorze - teraz spotyka sie glownie SAE.
I jeszcze pojemnosc elektryczna akumulatora 61 Ah (amperogodzin). Wiekszego raczej nie ma sensu montowac, bo go alternator nie doładuje. Mniejszego tez nie, bo to diesel a ten ma zapotrzebowanie na prąd wieksze przy rozruchu niz benzyniak. Także mysle ze nowy akumulator powienien być o zblizonych parametrach jak stary.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Mam problemy z kupnem aku ponieważ okoliczne sklepy posiadają akumulatory o wartości 60 Ah lub 66 Ah .Jestem w kropce bo nie wiem czy 66 nie byłby za mocny a 60 za słaby ;/ ?
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

to jest pojemnosc elektryczna - tu moga byc drobne odchylki. Bierz ktory Ci bardziej pasuje. Jesli jest duza roznica w cenie pomiedzy 60 ah a 66, to bierz ten tanszy.
Ale i tak mysle ze ten 60 ah to optymalny bedzie - zreszta fabryczny taki miales.
z
zyga9
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 06 maja 2009, 8:35

Post autor: zyga9 »

Ja miałem 61 Ah wiec czy 60 nie będzie się grzała ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”