Proszę o rady jaki musiałbym zakupić akumulator do WV polo 1.4 TDI 2001 r. ? .Obecnie wysiadł mi akumulator o następujących parametrach :
VATRA DE
1J0 915 105 AD
12v 330 A 61 Ah
540 A EN/SAE
Po pierwsze to szukanie nie boli.
Ja mam od lutego 74 Ah na styk zmieścił się gabarytowo. Narazie pali na dotyk. Moc rozruchowa im większa tym lepsza bo Diesle lubią dużą moc rozruchową akumulatora.
Najlepiej kup taki jaki miałeś. Zadzwon do ASO spytaj jaka cena takiego aku i porównaj i z innymi. Ja jak kupowałem do swojego płaciłem 310zł za Bannera a ori też Bannera 290zł. A z firm to Varta, Centra, Banner. Przede wszystkim żeby był ''świerzy'' akumulator tego roczny a nie jakis tam zleżały. Aha wez ze soba miernik i sprawdz napiecie na biegunach, powinno byc najlepiej powyżej 12,6Volta. Jak ma mniej np. 12,4V to znaczy że dłuuuugo leżał i lepiej taki sobie daruj
Myślę że firma nie odgrywa dużej roli ponieważ kupując nowy akumulator otrzymujemy gwarancje na 3 lata.A czym sprawdzić i w którym miejscu jakie mam ładowanie w aucie ?
Ładowanie sprawdzisz nawet najzwyklejszym multimetrem za 20zł przykładasz kabelki normalnie do klem akumulatora na zapalonym silniku i powinno byc maksymalne ładowanie 14.4V a minimalne przy obciążeniu (swiatła, radio, wentylator itd.) 13,8Volta. Ewentualnie podjedz do jakiegos warsztatu i mysle że ci za free zmierzy ładowanie. Chyba że zrobi ci przy okazji test akumulatora testerem to najwyżej cie skasuje 20zł ale bedziesz wiedział wszystko o akumulatorze, ładowaniu, i ewentualnych niedomaganiach instalacji elektrycznej.
Tez wymieniałem akumulator w swojej polówce i ciężko było znaleźć taki 61 Ah. kupiłem cenrte 62 Ah i wszystko super już druga zimę. 74 Ah to wg mnie za dużo. Alternator ładuje do pojemności jaka ma fabrycznie zadaną. większy będzie lekko niedoładowany, więc jego żywotność będzie krótsza.
[quote=""zyga9""]330 A wg normy DIN
540 A wg normy EN/SAE[/quote]
tak , to jest wartosc pradu rozruchowego. Im wieksza jego wartosc tym latwiej rozrusznikowi zakręcić silnikiem. W praktyce lepsze akumulatory beda mialy wyzsze te parametry. Np. powyzsze Futura czy Varta maja po 600A. Norma DIN jest juz raczej rzadko umieszczana na akumulatorze - teraz spotyka sie glownie SAE.
I jeszcze pojemnosc elektryczna akumulatora 61 Ah (amperogodzin). Wiekszego raczej nie ma sensu montowac, bo go alternator nie doładuje. Mniejszego tez nie, bo to diesel a ten ma zapotrzebowanie na prąd wieksze przy rozruchu niz benzyniak. Także mysle ze nowy akumulator powienien być o zblizonych parametrach jak stary.
Mam problemy z kupnem aku ponieważ okoliczne sklepy posiadają akumulatory o wartości 60 Ah lub 66 Ah .Jestem w kropce bo nie wiem czy 66 nie byłby za mocny a 60 za słaby ;/ ?
to jest pojemnosc elektryczna - tu moga byc drobne odchylki. Bierz ktory Ci bardziej pasuje. Jesli jest duza roznica w cenie pomiedzy 60 ah a 66, to bierz ten tanszy.
Ale i tak mysle ze ten 60 ah to optymalny bedzie - zreszta fabryczny taki miales.