Strona 1 z 2

Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 16:50
autor: bazi
Co widzicie po odkręceniu korka oleju zaglądając przez otwór do wnętrza silnika ?
Wnętrze jest czyste jak nowe , prawie ze błyszczące czy pokryte ciemnym syfiastym nalotem z oleju ?

Jakby ktos byl tak uprzejmy to mile widziane zdjęcia dla porównania. I info na jakim oleju jeździ.

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 16:52
autor: bartek_tychy
ja widze ciemny syf ;] ale juz mam nastukane ponad 270 tys ;]

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 16:53
autor: m911
ja mam kakałko

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 16:59
autor: Maciej1233
Nie jest idealnie czyste, ale lekko zasyfiałe. Natomiast pod korkiem majonez :) przebieg 150 tys.

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 17:53
autor: ziembat
U mnie też jest zasyfiony olejem, na korku też mam trochę majonezu ale jeżdżę na niedogrzanym silniku bo termostat mam do wymiany

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 18:47
autor: kukusiek
Majonez po zimie pod korkiem normalna rzecz natomiast wewnatrz ciemny nalot a jezdze na mobilu 10W-40, silnik ma najechane ok 140 tysi.

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 21:12
autor: neu_my
u mnie również majonez :grin: który się rozpuścił po 150 km ciągłej jazdy ale i tak pewnie powróci.... ;/

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 21:37
autor: Artpolo
Mokre od oleju i w kolorze oleju :)
"Przebieg" 148K - ostatnia wymiana 18K temu :banghead:
Castrol Magnatec 10W40

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 22:22
autor: rat4
u mnie kolor cappucino, konsystencja smalcu lub lodów o smaku kawowym,
olej (petronas 10W40) 3 tyś przebiegu, krótkie trasy robią swoje, trzeba będzie zajrzeć do odmy co tam u niej bo ostatnio coś słabo dmucha...
Artpolo już chyba najwyższy czas aby spuścić starą krew w twoim classiku :D :oki:

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 18 mar 2010, 22:56
autor: Michelangelo
a u mnie byl taki karmel, ale przedwczoraj wymienilem olej (Castrol Magnatec 15W40) i narazie mam spokoj, ale w zime to normalne tym bardziej, ze robilem krotkie trasy. w swieta jade w trase to go troche przegonie, zeby sie przeczyscil i odmulil :) 97' przebieg 117.000 km silnik 1.4 AKV.

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 19 mar 2010, 6:29
autor: ko-ma
Czysty metal pokryty warstewką oleju, lekko przebarwiony na kolor (powiedzmy) miodu, bez osadów.
Silnik AER, przebieg 75 kkm, olej Mobil1

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 19 mar 2010, 8:22
autor: volks85
skąd się bierze ten majonez Panowie? u mnie jest czysto bo wymieniałem olej ale u siostry w polo pod korkiem był majonez, polo stało w garażu jakieś 3 tygodnie, olej mineralny lotos, zmiana w czerwcu 2009 r. - i tu pytanie - zmienić go na półsyntetyk?

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 19 mar 2010, 9:24
autor: Bartosz85
Majonez bierz sie stad ze jezdzisz male odcinki na niedogrzanym silniku a w oleju jest woda/wilgoc. Normalne zjawisko w zime. Jesli przegonisz auto po trasie to powinien odparowac/zniknac. Jesli jednak jest go sporo i nie znika to moze trzeba sprawdzic czy nie ubywa plynu chlodniczego (uczszelka pod glowica). Co to za "moda" ostatnio na zmienianie oleju "odwrotnie" czyli z mineralnego na polsyntetyk i z polsyntetyku na syntetyk :niewiem: Wszystko zalezy jaki masz przebieg w jakiej kondycji silnik i od kiedy lejesz mineralny. Czemu chcesz go zmieniac??

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 19 mar 2010, 10:38
autor: volks85
w przebiegu 160 tys, chyba można śmigać na mineralnym, bez większego problemu, ale słyszałem, że półsyntetyki są mile widziane w VW i mineralny zostawia tzw. nagary i niszczy silniki

Re: Czystość wnętrza silnika pod korkiem oleju

: 19 mar 2010, 10:57
autor: bazi
[quote=""volks85""]olej mineralny lotos, zmiana w czerwcu 2009 r. - i tu pytanie - zmienić go na półsyntetyk?[/quote]
juz dawno tak powinienes zrobić
[quote=""Bartosz85""]Co to za "moda" ostatnio na zmienianie oleju "odwrotnie" czyli z mineralnego na polsyntetyk i z polsyntetyku na syntetyk [/quote]
bo nie ma nic lepszego dla silnika niz zalany pelen syntetyk.
Sam po dotychczasowej eksploatacji na olejach polsyntetycznych zalałem pelen syntetyk Valvoline SynPower 5W-40. I wszystko OK.

[quote=""Bartosz85""]Wszystko zalezy jaki masz przebieg w jakiej kondycji silnik i od kiedy lejesz mineralny. Czemu chcesz go zmieniac??[/quote]
Chociazby dlatego ze przy -15*C w zimie on wysiada. Nie mowiac juz o wlasnosciach smarujacych olejow mineralnych.
Poza tym nie ma tak ze oleje mineralne nie maja zadnych wlasciwosci myjacych i po zalaniu lepszego oleju cos sie stanie - to jest mit.
Mineralny to lać mozna do starych trupow, ktore żrą olej i w których nie oplaca sie juz przeprowadzac remontów.
[quote=""volks85""]w przebiegu 160 tys, chyba można śmigać na mineralnym, bez większego problemu,[/quote]
To jest kolejny mit - oleju nie zmienia sie na gorszy w zaleznosci od przebiegu , tylko stanu silnika. Tak jak pisalem - jak silnik trup - to ze wzgledu na niskie koszty oleju zalewamy wtedy mineralny.