Strona 1 z 1

Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 17 mar 2010, 17:47
autor: Kuba_Igor
Witam koledzy kończe już prace na swapem silnka 1,4 DOHC 16V dla kolegi elninio do jego polóweczki. Ostatnią rzeczą jaką pozostało zrobić to zaadaptować immo do nowego ECU. Wiem mniej więcej jak mam się do tego zabrać, ale prosiłbym żeby ktoś ładnie i treściwie opisał procedure adaptacji VAG'iem :grin:


[size=99px]Pozwolę sobie edytowac co by dodać kilka słów kluczy dla wyszukiwarki.[/size]

[size=99px]adaptacja immobilisera, adaptacja immo, kodowanie immobilisera, kodowanie immo, kodowanie kluczyka, kodowanie pestki w kluczyku.[/size]

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 25 mar 2010, 10:15
autor: Kuba_Igor
Nikt mi nie odpisał więc odpisze sobie sam, a może komuś to pomoże.
Więc jeżeli chodzi o tą adaptację, czyli mówimy tu o dopasowaniu kompletu immobilizera ( w skład wchodzącego puszka, transponder i pętelka-->to czarne coś na stacyjce czytające sygnał z transpondera w naszym kluczyku) z naszym ECU silnika. To przebiega ona w następujący i bardzo łatwy sposób. Mój problem z adaptacją był taki, że kolega przyniósł PIN który dany był razem z kluczykami auta lecz okazał on się błędny i wprowadził małe zamieszanie. Wiec do adaptacji potrzeba PIN'u powinien być na tej plakietce razem z kluczykami, a jeżeli nie ma lub coś wam nie wychodzi to można go zczytać VagTacho bo zwykły VAG tego nie zrobi.
Co do samej adaptacji to spokojnie możena ją zrobić vagiem 311 czy 4.9 czy czymś podobnym.
Procedura:
Wchodzimy w immobilizer i tam w opcję logowanie gdzie podajemy właśnie nasz 4 cyfrowy PIN poprzedzony 0 następnie dajmy opcję adaptacja na kanale 21, lecz może być też na 00 lub ja miałem akurat zapisaną na 01 następnie zczytaj wartość i w drugim okienku podajemy nową wartoś i przycisk testuj. Jeżelinowa wartość jest ok opcja zapisz i jest po problemie ;] Myśle, że komuś to pomoże jeżeli zetknie się z tym problemem. :grin:

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 25 mar 2010, 16:22
autor: czaja
Myślę że na pewno się przyda. Dziękujemy.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 8:56
autor: wesol
Mala uwaga bo pin jest przypisany w liczniku. Inaczje mowiac nie jest wazny pin z kluczykami( pastylkami immo) tylko pin do naszego auta( do licznika). Programowanie polega podaniu pinu by wejsc w funkcje dodawania kluczyka do naszego auta. Inaczej mowiac wymieniajac szafe( licznik) to pastylki z kluczykow powinny byc w komplecie. Jak ich nie mamy to trzeba wyciaganac pin vagtachem i wtedy mozemy dolzyc kluczyk nasz lub inny czy tez nowy. Wazne by byl na odpowiednia czestotliwosc.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 9:07
autor: Olo
[quote=""wesol""]pin jest przypisany w liczniku[/quote]

w 6n nie ma immo w licznikach

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 13:04
autor: wesol
A te poliftowe?

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 13:54
autor: czaja
W tych poliftowych rónież niema immo w środku.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 14:09
autor: vjarecki
W 6N1 jest immo box na procku motoroli pod kierownicą.
Tytuł: odłączenie immobilaizera - viewtopic.php?f=13&t=12927

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 26 mar 2010, 15:11
autor: wesol
hmm. Myslalem ze sie doprogramowuje kluczyk znaczy sie immo tak jak w golfie4. Pastylki w zasadzie takie same ( crypto kod) no i groty takie same to myslalem ze procedura taka sama. No cóż ja zakupie odpowiedni fejs to wam powiem co mozna a czego sie nie da.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 20 kwie 2010, 17:03
autor: ulus9
czy ktoś z okolic warszawy ma ten vagtacho i za ile by mi zczytał pin immo? bo wycieczka do aso mi sie nie uśmiecha:)

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 20 kwie 2010, 19:49
autor: vjarecki
W ASO odczytanie kodu otwarcia immo i zaprogramowanie transponderów kosztuje 140zł. Trzeba mieć ze sobą wszystkie klucze, dowód rejestracyjny i osobisty, jeżeli samochód posiada współwłaścicieli to jeszcze potrzebne dokumenty współwłaściciela lub, jeżeli samochód został zakupiony na kredyt i jest w dowodzie wpisany bank to musi być przedstawiciel banku lub pismo z banku wyrażające zgodę.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 20 kwie 2010, 22:44
autor: ulus9
dzięki śliczne za informację. jutro ma przyjechac jeden magik zobaczymy co wymyśli:) swoją drogą strasznie dokładny ten VW u mnie w Fiacie tak nie ma:)

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 23 kwie 2010, 23:19
autor: ZbysheK
Mam zamiar dodać kluczyk, czy dobrze myślę iż potrzebny będzie nie zaprogramowany transponder oraz kluczy scyzoryk pod transponder, a pin do immo w nie dalekiej przyszłości będę znał.

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 24 kwie 2010, 8:54
autor: Wihajster
tak.. potrzebujesz transponder 42 lub 44 bo były wkładane różne :)

Re: Procedura Adaptacji immo VAG'iem

: 18 maja 2010, 16:34
autor: vjarecki
W 6N1 były zastosowane dwa rodzaje transponderów:
PCF 7931 - polo do 97r kluczyk nacinany
PCF 7935 - polo od 97r kluczyk frezowany
Immo Box Siemens - w sporadycznych przypadkach w zależności od zastosowanego rodzaju procesora niezbędna jest ingerencja mechaniczna żeby odczytać pin.

Transpondery tej generacji są wielorazowego użytku i wcale nie muszą być czyste, można kupić na szrocie za pare groszy jakieś kluczyki
z grupy VAG (vw, audi, seat, skoda) z odpowiednią pastylką.