Strona 1 z 2

1.4 16v DOHC Turbo

: 08 mar 2010, 22:52
autor: Kuba_Igor
Postanowiłem trochę bardziej dotlenić mojego go cart'a, wspomagając jego układ dolotowy o turbo :-D,
Silnik AFH
1.4 16v DOHC seryjnie 101 KM
Moje pytanie jest takie, jaki kolektor ? Pasuje od jakiegoś innego silnika z grupy VAG czy lepiej jakiś z kwaśiaka żeby ktoś zrobił Jakie turbo ? Chciałbym niewielką turbinkę która dmuchałaby na poziomie 0,4 bara na początek :)

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 08 mar 2010, 23:00
autor: vwkas18
Kuba_Igor poniżej 0,5 bara nie warto się nawet brać
układ z kwasiaka od kolektora wydechowego do końca
uszelka pod głowicą grubsza
dolot przerobić
napisać soft itp
jakieś 4-5 tyś spokojnie bedzie kosztowała taka zabawa jak nie lepiej więc zastanów się czy nie kupić innej jednostki

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 0:01
autor: Kubrick
Zasadnicza sprawa: ile chcesz na to wydac?
Przykladowy cennik warsztatu, gdzie znajomy pracuje: http://www.projectxs.pl//content/view/41/98/
Lekkie turbo zaczyna sie u nich od 10 kola. Za te pieniadze kupisz ibize cupra i zrobisz przeszczef ABFa do 6N.

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 6:33
autor: rat4
Za te pieniadze kupisz ibize cupra i zrobisz przeszczef ABFa do 6N.
piękny pomysł, ostatnio testowałem cuprę bo kuzyn ma taki wóz
boski jest!

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 7:37
autor: JuStIcE
Noo, Cupra fajny wózek :) Ja bym jeszcze widział opcję przeszczepu silnika 1,8T - koszty nie są ogromne, a silniczek odpowiednio traktowany potrafi się odwdzieczyć :)

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 7:41
autor: vwkas18
Kubrick
System XS-StreetBasic

* za zgodą klienta nie "zaglądamy" do silnika [trzeba zajrzeć]
* silnik pozostaje nie odprężony [uszczelka do wymiany bez dwóch zdań, 150 zł z metalu]
* nowa, regenerowana turbosprężarka [zależy jaka ale w 1000 kkk04 albo 03 albo G23,g28]
* używany, dopasowywany intercooler (nie robiony na wymiar) [500 zł]
* filtr stożkowy [150 zł nówka Pipercross albo k&n]
* układ dolotowy ze stali nierdzewnej [300]
* zawór upustowy [zależne ok 300 zł]
* kolektor wydechowy [kwasiak ok 1000 plus wydech uzywka 800 lub 1500 nowy]
* używana, wydajniejsza pompa paliwa [nowa Wolbro 4 barowa 250 zł uzywka koło 150 ]
* używane wtryski odpowiedniej wielkości [zapewne wtryski 250 ccm-200 zł regulator 200]
* przewody olejowe, wodne itp. [500 zł z olejami itp]
* elektronika - piggyback wraz ze strojeniem [2000 zl]
od 10000 zł :P sorry ale przeginają totalnie :D na szybko policzylem wyszło mi na maks 7-8 tys :D a jak mi "firma" pisze używane!! to radze omijać takich tunnerow szerokim łukiem gdyż trzeba troche czasu poszukać i zdobyc wiedzy i samemu można zaadoptować a później napisać soft
może się czepiam ale co ma wielkość wtrysku na tuning?? chodzi chyba o wydajność :)

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 8:05
autor: vwkas18
0,5 bara na turbinie to przyrost mocy o ok 25-40 km
moim zdaniem jeżeli chcesz więcej koni to załóż inny silnik np. 1,6 16v
albo zabawa z twoim przyrost ok 20 km za jakieś 2500-3000 zl

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 9:45
autor: Kuba_Igor
Dzięki za opinie. Co do swapu silnka to miał być właśnie 1.8 T, ale zabrałem się za budowę 200sx spec drift i to w niego idzie większość kasy, dlatego chciałem wrzucić jakieś małe turbo do polo, które traktuje jako małego go karta którym się poruszam na codzień, żeby go troszkę ożywić. Jeżeli chodzi o robotę to wszystko bym robił samemu tylko gratów potrzebuje.
Wbił do mnie kumpel wczoraj Honda Civic 5 gen 1,5 seryjnie chyba z 90 - 100KM nie wiem dokładnie. Ma tam kolektor wydechowy baran jakiś z kwasiaka i jakieś małe turbo garetta od chyba lexusa czy czegoś takiego małego, i on tam ją dmucha 0,3 Bara i mówi że sprint do 100 7,2s nie wiem ile koni mu to dało, ale przyrost mocy jest odczuwalny znacznie no i samo to, że jest to układ turbo. :grin: chodzi mi też o to, że nie chce wrzucać jakiejś wielkiej turbiny gdzie zaraz mieszanka zrobi się za uboga i wtedy tak jak pisaliście wyżej, że wtryski, że pompa i takie tam różne Taki rzeczy robię właśnie w nissanie a tutaj chce wrzucić tylko turbo FMIC zawór upustowy kolektor MBC wskaźnik doładowania może remap ECU. Ale dużo informacji już otrzymałem i jeszcze musze sie zastanowić :agree:

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 10:05
autor: JuStIcE
[quote="Kuba_Igor"]zabrałem się za budowę 200sx spec drift[/quote]

Huhu, grubo :D A co do Poli, zrób dolot + wydech - da Ci trochę kucyków więcej. Przy odpowiednich modyfikacjach możesz uzyskać nawet do 30% przyrostu mocy. Z turbo przy takim silniku bym nie kombinował, bo IMO gra nie jest warta świeczki - koszty mogą wyjść podobne jak przy swapie, a może i wyższe, więc wiesz... Swego czasu znajomy podkręcał swoją Sierrę - odelżenie koła zamachowego i coś tam jeszcze, co dało mu ok. 25 KM więcej.

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 10:18
autor: wesol
[quote="vwkas18"]nowa, regenerowana turbosprężarka [zależy jaka ale w 1000 kkk04 albo 03 albo G23,g28][/quote]


No niewiem czy K04 to kosztuje 1000 zl. Zobacz ile chlopaki z opla bula za ta ka turbine w LETach. Zreszta uturbic diesla to pikus w stosunku do uturbenia benzyny.

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 11:14
autor: Kubrick
vwkas18, przeciez napisalem, ze pierwszy z brzegu link dalem ;]
Akurat z ta firma mialem niedawno do czynienia, bo przeszczep hamulcow z nimi omawialem. Potem Wojciechu mnie uswiadomil, ze jak robil u nich Neona, to zadowolony nie byl, a inna sprawa, ze jak uslyszeli, ze chce do nich wjechac VW, to sie ucieszyli, bo nigdy VW nie robili jeszcze. :grin:
Tak wiec, hamulce bede robil gdzie indziej ;]

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 13:30
autor: Skfarek
Kubrick W Project XS to wogóle jacyś dziwni są, podjechałem kiedyś jeszcze fieścinka do nich aby pogadać co można w niej podlubać to usłyszałem że oni już się w tuning nie bawią tylko serwisują Mitsu i Subaraki, najlepiej EVO i STI :scratch:
Kuba_Igor a nie myślałeś by postawić polo na ITB?

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 13:34
autor: Kubrick
I dlatego, ze sa dziwni, to najwyzej na hamownie sie wybiore do nich jak dlubne pod maska :P

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 16:49
autor: vwkas18
Kubrick spoko że myślałem że ich polecasz.. aż się wystraszyłem
bo z tuningiem to oni pewnie "stoszki" zakładając
jak ja bym do nich pojechał na zrobienie softu to pewnie auto stało by stało nie wiadomo ile bo przecież by się przyznali że nie potrafia :cool2:
JuStIcE dobrze napisał dolot i wydech popraw to polepszy się moc silnika

Re: 1.4 16v DOHC Turbo

: 09 mar 2010, 16:58
autor: Kubrick
[quote="vwkas18"]ja bym do nich pojechał na zrobienie softu to pewnie auto stało by stało nie wiadomo ile bo przecież by się przyznali że nie potrafia :cool2: [/quote]
I tak soft im robi jakis gosc z Katowic. Ale ponoc przynajmniej on jest dobry w fachu (slyszalem juz nie od pracownikow :P )