Strona 1 z 2

obroty silnika

: 01 gru 2008, 11:51
autor: Anonymous
witam mam takie pytanko moje polo sporo pali to jest 1.6 np jak stoje na swiatlach to czasami slychac nierowna prace silnika ale to tak doslownie na moment i znow pracuje normalnie i czy to moze miec wplyw na spalanie?podejzewam ze sonda lambda dozuje mu za duzo paliwa i sie dusi:/

Re: obroty silnika

: 01 gru 2008, 12:42
autor: Stawer
Mozliwe, ze powod jest taki jak piszesz, ale: mialem pdoobne objawy gdy pekla kopulka rozdzielacza i iskra zamiast na swiece bila przez pekniecie na najblizszy metalowy przedmiot czyli w tym przypadku oslone rozdzielacza. Najbardziej slyszalem to wlasnie na postojach, gdzie byly male obroty. Przy wiekszych czesto taka nierownosc "ginela w tlumie".

Re: obroty silnika

: 01 gru 2008, 13:12
autor: ragiern
Pewnie, że obroty mają bezpośredni wpływ na wielkość spalania. U mnie w 1.4 tuż po odpaleniu obroty na biegu jałowym wynoszą niecałe 1000 rpm. Wraz z nagrzewaniem się silnika sukcesywnie spadają. Niech ktoś napisze jak to powinno być w 1.6.

Re: obroty silnika

: 02 gru 2008, 19:53
autor: forest
[quote="ragiern"] Niech ktoś napisze jak to powinno być w 1.6[/quote]
ja po odpaleniu mam 900-1000obr/min jak silnik się zagrzeje jest 750obr/min

Re: obroty silnika

: 02 gru 2008, 19:57
autor: Goozik
[quote="forest"]jest 750obr/min[/quote]

to tez chyba niebardzo cos masz....ja mam w granicach 850

Re: obroty silnika

: 03 gru 2008, 10:06
autor: bazi
[quote="Goozik"][quote="forest"]jest 750obr/min[/quote]
to tez chyba niebardzo cos masz....ja mam w granicach 850[/quote]
jest ok. Ja tez na nagrzanym mam lekko ponizej 800 , mozna przyjac że na oko koło 750. Zreszta jakas drobna tolerancja zawsze jest.
[quote="Łuksiu"]podejzewam ze sonda lambda dozuje mu za duzo paliwa i sie dusi:/[/quote]
to odepnij wtyczke od sondy lambda i przetestuj czy problem dalej jest.

Re: obroty silnika

: 03 gru 2008, 12:32
autor: marcin86
Skoro dzieje sie to tylko na wolnych obrotach to stawiam na silnik krokowy. A swoja droga powiedz nam ile wedlug Ciebie to jest sporo na silnik 1,6?

Re: obroty silnika

: 03 gru 2008, 20:11
autor: Anonymous
no wychodzi mi tak ze na 100km 9L do 10L polyka jak na polowke to wydaje mi sie ze to sporo jak sie szaleje to ona powinna palic max do 8L

Re: obroty silnika

: 03 gru 2008, 20:28
autor: ragiern
Tragedii nie ma. W jakich warunkach takie spalanie osiągasz - miasto, trasa, ecodriving, butowanie :?:

Re: obroty silnika

: 04 gru 2008, 12:45
autor: bazi
[quote="Łuksiu"]no wychodzi mi tak ze na 100km 9L do 10L[/quote]

9,8 l/100km to jest normalne spalanie dla 1.6 w miescie (wg papierów). A jeszcze sprobuj cisnac to dojdzie jeszcze ze 2 litry.
Silniki w polo są jakie są - przestarzałe, mała moc i na dodatek paliwożerne. Konstrukcyjnie to jakby nie patrzec lata 80te :D

Re: obroty silnika

: 04 gru 2008, 21:20
autor: Anonymous
no osiagam takie wyniki w miescie + takie srednie butowanie. no niby knstrukcja lat 80 ale w spalanie miedzy silnikiem 1.4 a 1.6 jest spora roznica bo z 1.4 mozna osiagnac 7L jeszcze musze sobie sprawdzic sonde lambda
pozdro dla wszystkich:)

Re: obroty silnika

: 05 gru 2008, 8:53
autor: Anonymous
moj pali 10 na miescie i tez mam 1,6

Re: obroty silnika

: 05 gru 2008, 12:49
autor: rat4
dosyć dużo pali ten 1,6 ...
u mnie w 1,4 cykl mieszany 6,3 l/100km,kręce do 3000 rpm przy wyprzedzaniu tylko pod czerwoną linię i nie chce więcej spalić z czego się cieszę.

Re: obroty silnika

: 05 gru 2008, 16:17
autor: forest
[quote="bazi"]
9,8 l/100km to jest normalne spalanie dla 1.6 w miescie (wg papierów).[/quote]
i wg praktyki moje 1.6 pali w granicach 9 litrów(miasto)

Re: obroty silnika

: 05 gru 2008, 18:17
autor: cage009
Witam!

Jeśli chodzi o zawirowania obrotów to też miałem taki problem.
Okazało się że winowajcą było rozszczelnienie przewodu paliwowego. Powietrze dostawało się do silnika i obroty same skakały w górę. Po naprawie wszystko jest ok. Warto to sprawdzić. Wężyk dopływy paliwa do silnika jest przeźroczysty więc łatwo sprawdzić.

Co do spalania to zobaczę ile mi teraz pali.

Pozdrawiam :-)