Nie dziala licznik

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nie dziala licznik

Post autor: marcin86 »

Witam
Mam nastepujacy problem, otoz. Mam Polo Classic, troche zaniedbane ale wraca do stanu normalnosci. Byl to samochod ktorym jezdzila przez troche ponad rok dziewczyna, wiec wiekszosc usterek jej nie przeszkadzala. Ale w glowej mierze drazni mnie nie dzialajacy predkosciomierz oraz obrotek. Tak samo przy kazdym odpaleniu kasuje sie zegar i licznik przebiegu dziennego. Wyjmowalem go, chcialem poprawic luty na mechanizmach predkosciomierze i obrotka ale nic to nie dalo. Jak juz zapale to zegar naliczy np 10 minut (00:10) i jak znow zapalam to kasuje sie. Wtyczka wydaje mi sie ok. Powiedzcie mi gdzie znajde rozpiske pinow tego licznika? No i co moze mu dolegac, czy problem lezy po stronie licznika czy instalacji samochodu?
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

Hmm, nie wiem czy dobrze myślę, ale ja bym szukał problemu gdzie indziej. Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? Kolega miał coś podobnego w Octavii i pomogła wymiana bezpieczników.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

to jest na mój gust ewidentna usterka zegarów. a nie żadne bezpieczniki.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Trzeba by podpiąć inne. Ale trzeba jeszcze poszukac na forum, bo cos kojarzę że był podobny temat.

A swoją drogą to nie ten dział :)
m
michalo30
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 60
Rejestracja: 22 lis 2008, 7:54
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: michalo30 »

Co do kasowania się zegarow to mam doświadczenie w tym, co przekręcałem kluczyk to sie wszystko kasowało, okazało sie ze problem tkwił w luznych klemach i w kiepskim aku.A co do nie działającego licznika tez mialem ten problem jak mi robili skrzynie biegów, tam jest jakis czujnik który przekazuje do licznika w samochodzie, wjedz na kanał i zobacz czy tam czegos nie masz luxnego czy zasniedziałego, to pewnie bedzie jakas pierdoła, ja szukałem prawie miesiąc i okzało sie ze styku nie było przy skrzyni i potem normalnie smigał.Pozdro. ;)
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Z obrotomierzem sprawa wyglada tak, ze wskazowka puki nie zapale drga ale jest wtedy na 0 obrotow. Natomiast gdy juz zachce sie im dzialac jak nalezy, to obrotek po zgaszeniu samochodu zatrzymuje sie na 900 obr (i stoi tak nawet do nastepnego dnia) a schodzi do zera w momencie gdy przekrece znow kluczyk.
Akumulator jest prawie nowy, ma moze 5 miesiecy. Moze cos z tymi klemami, popatrze na to.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

Witam mam taki problem w polo 6n z 1.3 mono że nie zakażdym razem jak włącze silnik będą działać zegary dokładniej prędkość i obroty. Raz działają raz nie. Dzieje się tak niezależnie od tego czy silnik zimny i auto było nie jeżdzone kilka dni czy gdy silnik gorący i jak chce odpalic jeszcze raz. Wiecie co może być problemem że tak dzieje się??
Awatar użytkownika
rumcajs_kr
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:25
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Kontakt:

Post autor: rumcajs_kr »

Miałem podobne objawy i problem był z ładowaniem, a raczej jego przeładowywaniem i dlatego liczniki się rozłączały, bo jest w nich przekaźnik który dla bezpieczeństwa odcina je, w razie przekroczenia napięcia ładowania, aby się nie spaliły (nie wiem czy dość jasno napisałem,ale chyba rozumiecie za dużo prądu w instalacji=wyłączenie liczników żeby się nie spaliły). Problem tkwił w regulatorze napięcia, wymiana za ok.30 PLN na nowy pomogła i usterki od ponad 1.5 roku już nie ma :amen:
Obrazek

http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... f=40&t=348

"...Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców..." - C.McRae R.I.P. [*][/b]
t
tomasbw
Początkujący
Początkujący
Posty: 106
Rejestracja: 21 paź 2009, 13:00

Post autor: tomasbw »

pojechałem do elektryka samochodowego zostawiłem mu zegary. Na następny dzień pojechałem do niego okazało się że procesor padł koszt wymiany 200zł.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

kup licznik nowy.
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

To lepiej kupic zegary na allegro za 60-100 pln.
W moim przypadku to zegary nie zapamietuja przebiegu dziennego i godziny, zauwazylem ze jak zgasze i przekrece po chwili kluczyk w pozycje zaplon to zegar juz wskazuje godzine 0:00. Kumpel ma zegary drugie wyjete ale jakos nie moge sie do niego wybrac. Powiedzcie mi jest gdzies na forum rozpiska pinow? potrzebowalbym zobaczyc czy mam napiecie w kostce cos w rodzaju podtrzymania pamieci tak jak sie to robi w instalacji radia samochodowego. Czyli stale +12V z akumulatora.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”