[9N3] Wysokie obroty 1.4 TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

[9N3] Wysokie obroty 1.4 TDI

Post autor: caro »

Witam
Od kupna moja polówka 1.4 TDI silnik BNV ma cały czas wysokie obroty. Na biegu jałowym obroty wynoszą 1449 obr/min. Odpala od pierwszego strzała, wszystkie lampki w normalnych czasach gasną prócz jednej. Cały czas pali się lampka sygnalizacji spalin. Po diagnostyce vag w pamięci jest tylko jeden błąd, który jak skasuję lampka gaśnie ale po jakimś czasie się zapala.
Obrazek
W blokach pomiarowych egr mam takie wyniki
Obrazek
Wymieniłem już silnik klapy w kolektorze ssącym, gdyż jak handlarz od którego kupowałem polówkę mówił że on jest padnięty. Efekt taki sam wysokie obroty. Lampka się pali nawet po zgaszeniu włącza się.
Myślałem że jest uszkodzony przepływomierz, sprawdziłem wszystkie kable i są całe opór na wszystkich przewodach wynosi 1ohm. Podmieniłem z drugiego samochodu rewelacji nie było obroty 1449.

Co ewentualnie można sprawdzić?

Proszę o pomoc
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Może przyszedł czas wymienić zawór EGR?
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Polówka ma zaledwie 16 tys km. Sprawdzone, więc chyba za wcześnie żeby poszedł
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Prawie nówka sztuka nieśmigana!!!W takim aucie nie powinno nic się dziać,ale jednak... coś nie tak jest chyba z mieszanką paliwową.Sam niewiem :niewiem: .Może ktoś Cię jeszcze tu jakoś wesprze ;)
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

U mnie ta kontrolka od spalin też pali się na żółto musze wkońcu kupic vaga i to skasować ale silnik pracuje w normie jałowy kolo 900-950obr/min nie mam pojecia dlaczego palą mi sie te spaliny mam nadzieje, że to skasuje i bedzie ok bo silnik zachowuje sie zupełnie normalnie.

Co do tematu to na 1-szym biegu na prostej też ci trzyma bez gazu takie wys obroty? czy na wrzuconym biegu jest juz normalnie?.
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Jak wrzucam bieg i puszczam pomału sprzęgło to obroty schodzą do 1000 po czym jak puszcze całkowicie sprzęgło obroty wynoszą tyle co na luzie czyli ponad 1400.
Ktoś ma jakieś propozycje co można sprawdzić?
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

To że można zmienić vagiem w kanale 02 to wiem, ale to nie przynosi rezultatów, które są do zaakceptowania czyli w granicach 800-900 obr/min. Chyba że można jeszcze zmienić w innym kanale a tego nie wiem, wtedy niech ktoś podpowie w którym kanale.

-- 30 Gru 2008 19:05 --

Wysokie obroty naprawione. Najpierw wymieniłem czujnik temperatury, jak się okazało auto po odpaleniu miało obroty 1449, po krótkiej przejażdżce obroty spadały do 1100. Nie dałem za wygraną. Okazało się że ktoś wcześniej demontował pedał gazu a na nim jest płytka z potencjometrem do regulacji gazu. Wystarczyło ją lekko przesunąć i obroty można regulować. Aktualnie wynoszą 850obr/min :D
Pozostała kwestia palącej się żółtej kontrolki sygnalizacji spalin i wracającego błędu 19586. Co może być przyczyną?
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

CARO jak Twoje polo?Mineło już troche czasu.Wszytko oki?Tak z ciekawości pytam.
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
c
caro
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: caro »

Polo ma się dobrze, tak jak pisałem wcześniej obroty już są prawidłowe. Lampka silnika nareszcie zgasła, mam nadzieję że na zawsze. Przyczyną jak podejrzewam był lekko wyszczerbiony przewód ciśnieniowy, który idzie do EGR. Odciąłem kawałek i ponownie założyłem. Ponadto wyczyściłem EGR, tylko że nie gruntownie bo EGRu w moim aucie nie można odkręcić bez demontażu kolektora ssącego albo demontażu chłodnicy spalin. Gdyż jedna śruba znajduje się idealnie na kołnierzu, brak do niej dostępu.
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Jak to mówił mój znajomy mechanik "niby proste a krzywe". Najważniejsze że polóweczka śmiga!!!
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”