Witam
Panowie od jakiegos czasu posiadam polo classic 1,4 AEX. Byl to samochod siostry mojej dziewczyny, kupilem go od niej za grosze naprawde ale wiedzialem ze troche trzeba go podpiescic. Otoz silnik gasnal, oddala go do mechanika (zanim go kupilem) koles wymienil uklad WN oraz sonde lambda z tego co zauwazylem ale silnik dalej gasnal nic sie nie poprawilo. Gdy wziolem go do Siebie wyczyscilem przepustnice na blysk, przestal gasnac, jak reka odjol. Ale zauwazylem ze mimo iz trzyma rowno obroty to nim szarpie. Normalnie pali bez problemow, spalanie w normie. Tylko drazni mnie to szarpanie silnikiem nawet drazek zmiany biegow lekko drga. Pomozcie mi co to moze byc, dodam iz szukalem na forum, i wszystko co moglem znalezc to wlasnie tyczylo sie ukladu Wysokiego napiecia ktory jest aktualnie nowy (palec, kolpulka, przewody oraz swiece) nakulane na tym moze 400-500 km. Wydaje mi sie ze termostat jest do wymiany ale jak sie nagrzeje to problem wcale nie ustaje.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
ja bym podejrzewał świece lub słabą iskrę na świecy...
pytanie czy zapłon był ustawiany? czy świece też wymienił? spróbuj zaznaczyć oryginalne ustawienie kopułki tzn całego aparatu zapłonowego, i imbusem odkręć i delikatnie obróć o kilka mm do max 1 cm raz w jedną stronę czyli do siebie,
zrób test jak to wpływa na obroty a drugie to przejedź się na różnych ustawieniach, ja swój zapłon opóźniłem i śmiga pięknie wszystko jak zegarek.
Druga opcja to filtr paliwa, jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany to wymień może on blokuje prawidłowe ciśnienie paliwa.
Daj znać jak rozwiążesz problem.
Filtr paliwa odpada bo silnik na wyzszych obrotach kreci sie elegancko. No ale masz racje moze zaplon jest przestawiony, kto wie jaki magik przy nim grzebal. Nie pomyslalem, jutro sprawdze.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Sorki że sie przyłącze ale mam do was pytanko gdy gasze auto czuc jak by bardziej zabujało silnikiem od strony pasażera wydaje mi sie ze to własnie poduszka (silnika ,skrzyni)ale chciał bym wiedziec ile od strony pasażera poduszek trzyma silnik bęć skrzynie???Jedna jest ta cał łapa z poduszka na górze ,czy jest jeszcze jakas poduszka z tamtej strony??Jak ktos ma jakas fotke pogladowa bede wdzieczny .I ile moze kosztowac poduszka?? bo wymienie to juz sobie sam.
jedz na lampy i sprawdz czy nie masz zawczesnego zapłonu.albo zaczął palić na 3 gary-mozna sprawdzic ciśnienie na cylindrach tez-ale wpierw sprawdz zapłon
u mnie szarpał na wolnych obrotach i dodatkowo gasł a potem miał problemy z odpaleniem- okazało się że padła cewka, niby dawała iskrę ale gdy auto się rozgrzało zaczynała gdzieś uciekać i był problem...
Zaplon troche sobie opuznilem, byl ustawiany widac w sumie bo bylo zaznaczone miejsce. Na wyzszych obrotach ladnie sie zachowuje, nic nie szarpie nim, fajnie sie rozpedza itd.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
to nie znaczy ze jest wszystko ok,jedz na lampy ,bo recznie przestawiony zapłon to zatuszowanie usterki.
zapłon ustawiony na lampach to podstawa
wtedy wychodzą brudy co nie tak -no chyba ze nie oto Tobie chodzi
wydaje sie ze jest ok,mozna zatem swiece,przewody i zapłon-Ja wpierw wymieniłbym świece (jeżeli nie wiesz jak długo na nich jzdzisz), pojechał sprawdzic zapłon( drogie to nie jest) no i zostają kable (ale to już drożej).w tej kolejności bym kombinował.
a popychacze głośno nie pracują?
Kolego przeczytaj pierwszy post w temacie. Caly uklad WN jest nowy, ma przejechane moze 1000 km. A Popychacze ucichly teraz bo wczoraj olej wymienilem. Kat wyprzedzenia zaplonu wydaje sie byc ok, bo na tym ustawieniu silnik i tak pracuje najlepiej.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
kompresja słabiutka już na 2 i 3 cylindrze, powinno być w granicach od 10-15 atmosfer, 13 w górę to masz silnik zdrowy a jak już koło 10 atm to gdzieś już są przedmuchy,
Masz nowy olej to zainwestuj w ceramizer do oleju i powinien podnieść delikatnie kompresję po przejechaniu na nim min 1000 km.
No ale cudów się nie należy spodziewać. Testowałem to i powiem że pomaga delikatnie (o około 1-2 atm podnieść sprężanie)
No ale podniesie mi cisnienie tylko na pierscieniach jak juz. A jesli traci sie na zaworach to nic mi nie pomoze. W przyszlym tygodniu tzn za 2 tyg mam zamiar robic z lozyskami oraz hamulcami z tylu to sprawdze jeszcze silnik na tzw "probe olejowa", moglem to zrobic w sumie od razu.
A swoja droga sprawdze palec rozdzielacza w jakim jest stanie bo mam wrazenie ze wypadaja mi zaplony w czasie jazdy. Uklad WN niby nowy ale stanu palca nie sprawdzalem.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673