[6n] montaż dodatkowych wskaźników VDO
: 07 lut 2010, 13:42
Ostatnimi czasy po głowie chodzi mi montaż dodatkowych wskaźników: napięcia, ciśnienia oraz temperatury oleju.
Zarówno wizualnie jak i funkcjonalnie najbardziej pasują mi wskaźniki z audi 80, ogólnodostępne na znanym wszystkim serwisie aukcyjnym. Fakt faktem, że trochę drogo bo ceny oscylują w zakresie 170 - 200 zł, ale to i tak taniej niż w sklepie internetowym z akcesoriami rajdowymi.
Według ETKA poszczególne wskaźniki posiadają następujące numery katalogowe:
woltomierz: 893 919 531 (8-16V)
wskaźnik temperatury oleju: 893 919 541 (60-170 C)
miernik ciśnienia oleju: 893 919 551 (0-5 bar)
Sprawą mnie nurtująca jest kwestia montażu. O ile woltomierz można podłączyć szeregowo pod akumulator (czy też pod alternator, jak to jest? Ma wskazywać napięcie ładowania czy napięcie na akumulatorze?) to wolałbym żeby "startował" dopiero po przekręceniu kluczyka. Pewnie kwestia jakiegoś przekaźnika lub czegoś takiego, nie?
Prawdziwe jednak schody pojawiają się przy wskaźnikach od oleju. Jak sądzę, syryjny czujnik ciśnienia oleju z 6N może nie chcieć współpracować ze wskaźnikiem z Audi 80. A może jednak?
Jeszcze bardziej zagadkowa jest kwestia czujnika temperatury, a tego jak się domyślam w silniku AEX nie ma. O ile byłoby go gdzie zamontować - jeden problem z głowy. Drugi - jak podłączyć??
Na aukcjach niektóre zespoły wskaźników wystepują samodzielnie, natomiast inne posiadają jakieś drukowane płytki, dziwne kabelki itp. W czym tkwi różnica? Jak się domyślam sygnał z czujnika musi być "przerobiony" na formę użyteczną dla wskaźnika. Czemu więc jedne mają a inne nie (i nie wygląda jakby kiedykolwiek miały)?
Szukałem trochę tu i tam, m.in. na forum golfa, jednakże tam piszą głównie o czujnikach doładowania i nie do końca jest to to czego potrzebuję.
Szukam zdjęć, opisów, manuali, wszystkiego co mogłoby mi pomóc w montażu wymienionych wskaźników (niekoniecznie po polsku).
A może ktoś ma tak coś u siebie? Najlepiej w silniku 1.4??
Zarówno wizualnie jak i funkcjonalnie najbardziej pasują mi wskaźniki z audi 80, ogólnodostępne na znanym wszystkim serwisie aukcyjnym. Fakt faktem, że trochę drogo bo ceny oscylują w zakresie 170 - 200 zł, ale to i tak taniej niż w sklepie internetowym z akcesoriami rajdowymi.
Według ETKA poszczególne wskaźniki posiadają następujące numery katalogowe:
woltomierz: 893 919 531 (8-16V)
wskaźnik temperatury oleju: 893 919 541 (60-170 C)
miernik ciśnienia oleju: 893 919 551 (0-5 bar)
Sprawą mnie nurtująca jest kwestia montażu. O ile woltomierz można podłączyć szeregowo pod akumulator (czy też pod alternator, jak to jest? Ma wskazywać napięcie ładowania czy napięcie na akumulatorze?) to wolałbym żeby "startował" dopiero po przekręceniu kluczyka. Pewnie kwestia jakiegoś przekaźnika lub czegoś takiego, nie?
Prawdziwe jednak schody pojawiają się przy wskaźnikach od oleju. Jak sądzę, syryjny czujnik ciśnienia oleju z 6N może nie chcieć współpracować ze wskaźnikiem z Audi 80. A może jednak?
Jeszcze bardziej zagadkowa jest kwestia czujnika temperatury, a tego jak się domyślam w silniku AEX nie ma. O ile byłoby go gdzie zamontować - jeden problem z głowy. Drugi - jak podłączyć??
Na aukcjach niektóre zespoły wskaźników wystepują samodzielnie, natomiast inne posiadają jakieś drukowane płytki, dziwne kabelki itp. W czym tkwi różnica? Jak się domyślam sygnał z czujnika musi być "przerobiony" na formę użyteczną dla wskaźnika. Czemu więc jedne mają a inne nie (i nie wygląda jakby kiedykolwiek miały)?
Szukałem trochę tu i tam, m.in. na forum golfa, jednakże tam piszą głównie o czujnikach doładowania i nie do końca jest to to czego potrzebuję.
Szukam zdjęć, opisów, manuali, wszystkiego co mogłoby mi pomóc w montażu wymienionych wskaźników (niekoniecznie po polsku).
A może ktoś ma tak coś u siebie? Najlepiej w silniku 1.4??

















