[Variant] napinacz paska alternatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
leszel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:44

[Variant] napinacz paska alternatora

Post autor: leszel »

Witajcie, ostatnio po włączeniu silnika przez jakiś czas silnik mi pracuje głośniej. Znajomy który się nieco zna na samochodach po dokładnym osłuchaniu stwierdził że jest to hałas z łożyska napinacza paska alternatora. Mam pytanie czy w tej sytuacji wymienia się jakiś cały zestaw czy tylko ów napinacz, czy tez jak chyba gdzieś czytałem samo łożysko?
Proszę o poradę i orientacyjne ceny.
Czy taka samodzielna wymiana jest trudna?
Pozdrawiam
B
Baru
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Baru »

Ja wymieniałem samą rolke napinacza.Koszt zalezy jaka firma 40=>.Caly napinacz raczej ne będzie potrzebny zresztą jest troche drogi.
Awatar użytkownika
Dzidzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: WZY

Post autor: Dzidzi »

rzeczywiście rolka kosztuje ok 40zł,ja u siebie ostatnio wymieniałem samą rolkę,ale może się zdarzyć,że napinacz masz zużyty,pytałem kumpla z intercarsu i napinacz do 6N kosztuje ok 150zl dla mnie.
l
leszel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 07 kwie 2009, 12:44

Post autor: leszel »

[quote=""Dzidzi""]rzeczywiście rolka kosztuje ok 40zł,ja u siebie ostatnio wymieniałem samą rolkę[/quote]

Znajomy twierdził że do wymiany jest raczej sama rolka (o ile można ją samą kupić, bo różnie z tym bywa, a tego akurat nie wiedział).
Czy tę rolką sam wymieniałeś?
B
Baru
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Baru »

Sam wymienisz.Kwestia 10 min.Tylko najlepiej zeby był kanał lepsze jest dojście od dołu.I zobacz w jakim stanie masz pasek.
Awatar użytkownika
Dzidzi
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:33
Lokalizacja: WZY

Post autor: Dzidzi »

kolego leszel sam wymienisz.potrzebujesz klucz chyba 16 o ile się nie mylę.śruba mocująca rolkę ma prawy gwint,więc zakładasz klucz na śrubę i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.po przekręceniu o kilkanaście/kilkadziesiąt stopni rolka opuszcza się na napinaczu i wtedy możesz zdjąć pasek.po zdjęciu paska odkręcasz tę śrubę odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i zdejmujesz rolkę.ja nie używałem przy tej czynności kanału,po prostu skręciłem kołami.wymieniłem przy okazji pasek (koszt 33zł)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”