[6R] Wskaźnik temp. cieczy chłodzącej (gdzie jest?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
turan404
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2010, 19:15

[6R] Wskaźnik temp. cieczy chłodzącej (gdzie jest?)

Post autor: turan404 »

Witam. Mam pytanie: czy w najnowszej wersji VW Polo 1.4 Comfortline jest wskaźnik temp. cieczy chłodzącej?
Sprzedawca twierdzi, że aby mieć wskaźnik konieczne jest dokupienie komputera pokładowego (570 zł) - czy to prawda?
Na jakiej zasadzie działa ten wskaźnik (lampka czy "zegar")?

Przepraszam jeśli napisałem w złym dziale, ale żaden mi nie pasował :)

Z góry dzięki i pozdrawiam
t
turan404
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2010, 19:15

Post autor: turan404 »

Czy naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na to, wydawałoby, się proste pytanie?
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Sprzedawca niekompetentny, gdzieś dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele. W komputerze nie ma wskaźnika - pewnie mu się z golfem pomyliło gdzie jest zdaje się cyfrowy wskaźnik temp oleju w kompie.
Obrazek
t
turan404
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 28 sty 2010, 19:15

Post autor: turan404 »

Wybaczcie ale coś nie mogę znaleść nic o wskaźniku temp. cieczy chłodzącej w najnowszym Polo 1.4.

Czy nie łatwiej jakbyście napisali gdzie jest i w jakiej formie?
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Dostatecznie jasno odpowiedziałem na pytanie, a tu jeszcze postawa roszczeniowa i niezadowolenie, bo nie dość że gugla się szacownemu koledze nie chciało użyć to jeszcze po otrzymaniu chyba dość jasnej odpowiedzi ma pretensje. Ale zlituję się:

W Polo 6R nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodniczego w jakiejkolwiek formie (cyfrowej, strzałeczkowej) dla kierowcy, jest tylko kontrolka zbyt wysokiej temperatury


wystarczy jak pogrubisz tekst! nie musisz się wydzierać
czaja
Obrazek
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Ciekawy jestem w takim razie jak poinformuje o zbyt niskiej temp. jak to jest w standardowej usterce uszkodzenia termostatu i będziemy mieli 70'C
Pewnie zaświeci się CHECK ENGINE :)
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

zapewne nie. Kazdy bedzie jezdzil co jakis czas z Vagiem i sprawdzal czy silnik sie dogrzewa :mrgreen:
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Mika tego że nie posiada nie neguję, ale nurtuje mnie to co napisałem poprzednio a twoja wypowiedź jak i poprzednika nic nie wyjaśniła a tylko zaśmieciła wątek.
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

[quote="bazi"]Kazdy bedzie jezdzil co jakis czas z Vagiem i sprawdzal czy silnik sie dogrzewa :mrgreen:[/quote]

Chyba nie będzie takiej potrzeby ;) Przecież niedogrzany silnik to istotnie większe zużycie paliwa, a to dla nawet lamerskiego kierowcy będzie podstawa do wybrania się do serwisu. Chyba że źle kombinuję, to niech mnie ktoś naprostuje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

A czy w nowych nowych autach nie ma casem elektrycznej pompy wody??? Tak się pytam bo kiedyś czytałem że VW miał to wprowadzać. Przy tkaim rozwiazaniu zanim auto się nie nagrzeje pompa poprostu nie pracuje i termostat nie potrzebny :P. Lub może termostat został zastąpiony jakimś elektrozaworem? Ma ktoś nowa ETKE żeby to sprawdzić???
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Z elektrozaworem to jest pomysłowe, ale wtedy cała elektronika bazowałaby na czujniku temperatury i według mnie musiałyby być minimum 2 czujniki dla odniesienia. W razie uszkodzenia jednego wchodzimy w tryb awaryjny, słynne CHECK i możemy dojechać do ASO a w przypadku jednego np. immo off, wentylator drugi bieg i laweta do ASO
To tylko moje przypuszczenia, może ktoś nas oświeci jak to jest w rzeczywistości.

Fakt faktem, że brak odczytu w jakiejkolwiek formie tego parametru dla użytkownika to totalna porażka.
j
jankes5555
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 cze 2010, 16:20
Lokalizacja: Polska Północna

Post autor: jankes5555 »

Dokładnie odczyt powinien być jak silnik osiągnie 90 stopni można kręcić go wyżej nie nawyrezajac silnika a tak nie widzę jak temperatura rośnie i d**a.... spieprzyli sprawę jednym słowem :P
Obrazek

Polo 6r 1.6 CRTDI (90 km) Blue Motion Technologi
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Mam ETKA i mógłbym sprawdzić czujnik, ale nie wiem czego dokładnie szukać.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Ciekawy jestem w takim razie jak poinformuje o zbyt niskiej temp. jak to jest w standardowej usterce uszkodzenia termostatu i będziemy mieli 70'C
nie wiem jak jest w nowych autkach ale nawet w 6N nie będzie o tym sygnalizowała żadna kontrolka oprócz standardowej wskazówki temperatury, wiele osób ma taką usterkę a jeździ autem dalej ze zwiększonym spalaniem, sam na początku swojej przygody z motoryzacją tak jeździłem przez dłuższy czas...
jeśli nie ma takiej wskazówki no to cofnęli się w rozwoju jeśli chodzi o takie rzeczy to bardzo ważna kontrolka tak jak olejarka,
we Fiacie Uno właśnie tak było w niektórych wersjach, dopiero jak przegrzaliśmy silnik włączała się kontrolka
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="woolfik"]Dostatecznie jasno odpowiedziałem na pytanie, a tu jeszcze postawa roszczeniowa i niezadowolenie, bo nie dość że gugla się szacownemu koledze nie chciało użyć to jeszcze po otrzymaniu chyba dość jasnej odpowiedzi ma pretensje. Ale zlituję się:

W Polo 6R nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodniczego w jakiejkolwiek formie (cyfrowej, strzałeczkowej) dla kierowcy, jest tylko kontrolka zbyt wysokiej temperatury[/quote]

Nie była to zbyt mila odpowiedz do kolegi na forum. W poprzednim watku nie napisales odpowiedzi. Napisales ze nie ma wskaznika w komputerze. Autor wątku pytal o wskaznik - cyfrowy lub analogowy. Co z tego, ze nie ma w komputerze (w domysle nalezy rozumiec ze na wyswietlaczu LCD), jak moze byc zegar analogowy.

Faktycznie nie ma wskazowki w nowym polo do temp cieczy chlodzacej: http://www.volkswagen.pl/modele/nowe_polo/galeria/
Nawet nie zauwazylem tego bedac w salonie kiedyś, ale co do Golfa 5 i 6 to mają wskaznik, zobaczcie zdjecie deski w Golfie plus , bo w Golfie jest tylko kawalek zegara i zakres do 130.

W moim poprzednim aucie, Peugeot 106 MK1 tez nie bylo wskaznika temperatury cieczy chldozacej. W instrukcji napisali, po ilu kilometrach temperatura silnika wzrasta, tak, aby mozna bylo żwawiej jezdzic. W Polo pewnie jest podobnie. Brak wskazika jest w zasadzie minusem dla tych, ktorzy chca jezdic sportowo i chca jak najszybciej korzystac z turbiny. Wtedy przydaloby sie wiedziec, czy silnik na tyle sie nagrzal, by olej smaruajcy turbine mial odpowiednia temp.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”