KJS, OES itp

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

KJS, OES itp

Post autor: Parówa »

Mam do Was pytanko, czy polo fox nadał by się na oesy??? jak myślicie?

W zakrętach prowadzi się całkiem sympatycznie i to na seryjnym zawieszeniu :P

Duży problem jest z przeróbką diesla na benzynę bo moją buda jest w dobrym stanie, mógłbym ją obspawać i klatke zamontować, do tego tylne szyby z plexy... ale jaki silnik wsadzić aby to się jakoś odpychało, nie chce wydać na to sporo kasy swap sam bym sobie zrobił :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Na początek na kjs'y możesz jeździć całkowicie seryjnym wozem byle by miał przegląd i musisz zainwestować w kaski dla siebie i pilota. Później stopniowo wyposażać auto. Z tego co mi wiadomo to seryjny setup na początek daje rade na oswojenie się z tematem :)

My z kumplem planujemy zacząć starty na wiosnę cieniasem :)
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Elbram
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2009, 13:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elbram »

W najniższej klasie nawet klatka nie jest wymagana.Tylko kask i pilot.A jeżeli już sam byś chciał to Klatkę musisz mieć też zrobioną według jakiegoś tam załącznika :scratch: . Bo inaczej cie nie dopuszczą nawet do najniższej klasy. Wymiana diesla na benzyne to zależy jak bardzo lubisz dłubanie bo to i silnik i komp i raczej instalacja.
1.3 silnik od poli na start ci styknie w seryjnym osprzęcie. Gdzieś jest temat jak podkręcić pole na kajtki, poszukaj. i z niego wynika że tanio to to nie jest. Najtaniej to odchudzić ile wlezie i troche głowice splanować. Bo na inne cuda trzeba kasy.

A i na krótsze odcinki z tego co się orientuje musisz mieć tylko pilota do zapisu. Nie musi z tobą jechać.
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

chodzi mi bardziej o przygotowanie auto pod oes niż o regulamin, bo ten po troszku znam :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Tak, jak wyżej, zrób z niego wydmuszkę, jak będziesz kupował nowe graty to pamiętaj alby miały homologację; klatka, kubły, pasy, etc.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

Witam. Ja tez wlasnie szykuje swoje polo do KJS i zrobilem juz pare rzeczy. A wiec, na poczatek proponuje tak jak juz koledzy pisali zrobic czystke w srodku, czyli wywalic tylna kanape wszystkie wykladziny i wygluszenia. Zyskasz wtedy pare kilo i odczujesz roznice w przyspieszeniu. Pozniej bym proponowal zrobic zawieszenie. Czyli nizsze twardsze sprezyny ja mam -40/40 i jest ok i amorki na przod o skroconym skoku. Wszystko mozna kupic na allegro. Przydala by sie rozporka z tylu (ja mam wspawana rure pomiedzy kielichy i jest ok) a na przod to by sie dwie przydaly gora i dol. Proponuje kupic nowe lub uzywki bo wykonanie ich to duzo roboty jest. Co do silnika to najlepszy chyba bedzie 3f lub GK maja nawet duzo mocy, sam chce taki wstawic u siebie. Dasz stoze i zrobisz wydech i pare procent moc Ci wzrosnie. Z czasem mozesz wsatwic kubelki i pasy. Klatki nie rob bo to duzy ciezar a na poczatek nie potrzeba jej. Zainwestuj tez w jakies dobre opny i niskim profilu i w miare szerokie, i kilka rodzai na szuter i asfalt. To chyba tyle w skrocie i na poczatek moze Ci sie przyda. Pozdro. i pisz jak tam postepy ida w budowie:):)
P
Parówa
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Parówa »

wczoraj byłem na treningu z mojego klubu na torze w miedzianej górze :D i powiem Wam że polo spisywało się dzielnie, tylko oczywiście dużo śniegu i lodu, dlatego dawało rade :D zdziwiłem się bo polo fajnie reaguje na każdy skręt kierownicy :D szkoda tylko że mam je w diesel'u :censored:
Obrazek
Awatar użytkownika
Marko
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 20 paź 2009, 19:22

Post autor: Marko »

Ja swoim tez troche jezdzilem po sniegu i tez fajnie sie smigalo. Na 3 biegu przy 50-60km/h takie dlugie zakrety zbieralem bokiem i po prostej tez fajne boki wychodzily :):) i oczywiscie przy pomocy recznego :P:P :grin: :D
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Parówa
Zajedziesz tego klekocika slabego :P
Obrazek
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Zajechać polo :niewiem: jest..... bardzo ciężko. Od 2 lat w moim Nz nic nie padło acha no rozleciała się pompa wody na samym początku kjsu ale i tak dojechałem mimo ze na powrocie do domu 5 km jechałem z brzęczkiem od temperatury oleju.... (chciałem juz tylko doturlać się pod dom)
Dotychczas przejechałem ponad 15 większych imprez amatorskich i z 30 malutkich bez pilota i zero kopcenie nie bierze oleju nic !!

Jeśli idzie przygotowanie auta jeśli to ma być tylko amatorskie ściganie zaczął bym od:
Kubełki Bimarco C i pasy Shroth na sztywno3 pkt (koniecznie dobrze zamontowanych) 500 zł i wszystko będzie jak nowe
niby to banał ale to jak siedzi się w aucie skraca czasy o dobre 10 s ;)
Zawias albo jakiś secik Gt Cupline za około 500 zł albo sprężyny -40 urzywane i amorki ale nie o skróconym skoku wtedy polo stoi dziwacznie ;) A mianowicie -40tki twarde na max rozciągają amorek krótki i auto tylko ugina się w dół.
Newralgicznym elementem w polo są sworznie wahacza te przy kole.... Wywala je szybko a nie da się tego zregenerować...... nowy 80 zł sztuka
Buda Jak ktoś chce na hardkora usztywnić zawias i dać rozpórki to warto kompleksowo ospawać słabe punkty polo ( podłużnice progi mocowania zawieszenia itd) spawy z przetopem. Inaczej najdalej po roku intensywnego upalania porozłazi się polo :/
Klatka w kjsach tzw regulaminowych nei trzeba klatki ale juz w PPAIK czyli takiej najwyższej lidze kjs pare osób dzięki klatce żyje.... Podam przykład u nas w Szczecinie kolega przy niby śmiesznej prędkości nie opanował seja i skończyło się na dachu i pustym przystanku autobusowym... W Olsztynie na szutrowym rajdzie Corsa B odjechała szoferowi jak pi.... to gdyby nie klatka nie wyszli by z tego.
Koneicznie wg załącznika J lub z homologacją inaczej auto nie przejdzie Bt przed kjsem
Mody silnika i skrzyni Jak ktoś zaczyna to i 55 ps jest sporo i uczy pokory bardzo szybko. Ja bym silnika nie ruszał a postawił na bezawaryjność i ułatwienie sobie życia. Akumulator przymocowany, Alternator, rozrusznik chłodzenie to musi być na tip top. Warto tez pomyśleć o płycie pod silnikiem oraz rozwiązaniu problemu wypadających biegów na wertepach.... Mały nakład prac to też dolot i wydech (zostawił bym tylko ostatni tłumik).
Hamulce i inne kable pod autem moze to powinno być na początku :grin: przewody gumowe libią być sparciałe a paliwowe wisiec pod autem a tak być nie powinno.
Opony Dunlop Sp 2000, Yokochama, Fuldy (jak nowe to bardzo miękie) Continental 175/50/13 jest dobrym rozwiązaniem ale kosztownym niestety podobnie jak toyo R888 185/60/13 (mniejszych nie ma) Ale jak ktoś moze sobie pozwolić to warto zainwestować w Margumy 165/55/17 tez mają E i można jechać kjs. Na śnieg zimówka ale nie szeroka tylko 145/70/13 albo jeszcze węziej. ZImówki tez moga być na szuter ale wtedy to już 155/70. Ale nie ma to jak Max sport albo Margum ale komplet takich gum to 1000 zł lekko licząc a mając 3 komplety to juz wychodzi spora suma. Ja śmigam na używkach z pewnego żródła.

Nie warto moim zdaniem kupować opon puki nie nauczy się driver opanowania auta przyspieszania kierowania itd. To nauka jazdy od nowa a opony się kończą nie dając nam wyniku.

Od tego roku nie trzeba mieć punktów do licencji starczy być w klubie PZM i się zgłosić do ludzi odpowiedzialnych za to I wtedy możemy już polatać w RD3L czyli najniższej lidze rajdów (po Oesach). Dalej jest licencja R2 i R1 ale to już koszty masakryczne.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 20:39 przez grandprix, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

grandprix pomyśl o unibolach i przerobieniu wachacza
szacun za starty Polotem :good:
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Unibole w sumie szkoda zabawy bo to jest do wymiany częściej niż wahacz. Lepiej Poliuretan albo tuleje które są w wahaczu zamienić na poliuretan/metal są dostępne tu http://sklep.poli-garage.pl/Volkswagen_ ... m-708.html
i to cena śmieszna w sumie a są tez do stabilizatora i mocowania do budy ;) Tez buda wtedy sztywnieje i konieczne jest spawanie bo kjsy są po wyrypie nierzadko niestety...

Problem jest z trzpieniem czyli gumo metalem najbliższym koła... niestety nie jestem inżynierem i nie mam zielonego pojęcia co zrobić z tym przez to ze tam się wybija trzpień dostaje po dupie łożysko amora i końcówka drążka. Reszta gum na wahaczach jest cała i nadaje się do jazdy jeszcze 2x tyle :/ ale przez ten trzpień cały wahacz jest nie do naprawy
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

b
boczek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1094
Rejestracja: 01 sty 2010, 0:13
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: boczek »

..a ja właśnie zamówiłem poliuretany a mianowicie tuleje wahacza zewnętrzne i wewnętrzne oraz tuleje stabilizatora :)
boczek
Kozienice 2010 ]II miejsce[/color] - rzut felgą 12,7 m
Ślesin 2012 : III miejsce - Najniższe polo zlotu kategoria 86c/86c2f,
Ślesin 2012 : Najstarsze polo zlotu
g
grandprix
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 244
Rejestracja: 19 lis 2008, 23:14
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: grandprix »

Daj znać po zamontowaniu jak sie autko zachowuje
Obrazek
www.grandprixrally.pl.tl
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”