Zablokowany obroty silnika!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati9591
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 09 lip 2009, 9:48
Lokalizacja: opolskie

Zablokowany obroty silnika!

Post autor: Mati9591 »

Witam!!
Ostatnio wyprzedzałem sznur samochodów na czwartym biegu i zauważyłem ,że wskaźnik obrotów zatrzymuje się przed czerwonym polem. Widziałem na you tubie dużo filmów , że wskaźnik wychodzi poza czerwone pole. Na czym polega ta blokada i czy mozna to jakoś odblokować , czy to normalne ośiągi tego silnika!! Mam Polo Variant z 98' z silnikiem 1,4 benz.
Pozdrowienia!
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

moim zdaniem dochodzenie do czerwonego pola to troche katowanie...super wywazonych walow korbowych nie mamy...rozrzad tez mega sportowy nie jest...a nie wiedzialem ze mamy odciecie zaplonu... chodzi Ci o to ze wskazowka wachala sie blisko granicznej? czy po prostu stanela na maxie?
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Odcięcie jest, u mnie np przy 6,2 tys obrotów. Na luzie auto Ci się kręci wyżej ?jak bedziesz miał nagrzany silnik to zró przegazówkę i zobacz do ilu się kręći. Moze po prostu nie miało już mocy żeby przyśpieszać i dlatego obroty nie rosły.
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

[quote="bleah1986"]Moze po prostu nie miało już mocy żeby przyśpieszać i dlatego obroty nie rosły.[/quote]
albo skrzynie ktos kiedys wymieniał i wsadził z 1.0 :D
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

heh...a takie wcisniecie na pale nic nie spowoduje?:P bo troche sie boje:D a zobaczylbym czy dziala te odceicie ...bo moj maxymalny wynik to jakies 5.5k obrotow...wiecje nie bylo potrzeby...
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

A o czymś takim jak odcinka słyszał? 1.4 8v kończy swoją działalność na 5800 obr/min wtedy komputer odcina paliwo celem oszczedzenia silnikowi pracy na zbyt wysokich obrotach do których zaprojektowany nie został. Odcinkę można przesunąc wyżej jednak w seryjnym silniku nie ma to sensu bo dalej krzywe mocy/momentu już tylko spadają i poza hałasem i skracaniem życia silnikowi nic nie osiągniemy. Co innego jesli auto jest pomodzone, a zwykle modyfikacje silnika powodują wzrost mocy w górnych partiach obrotów, wtedy przesunięcie odcinki pozwala uwolnić jeszcze jakiś zapas. Taki zabieg wiąże się ze zrobieniem "programu" a to koszt 1-1.5tyś dla takiego wolnossaka
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

Borek
mój na 6200 a nic nie kombinowałem :p
s
sarecto
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 11 wrz 2009, 16:09
Lokalizacja: Lidzbark Warm.

Post autor: sarecto »

no to nei bede sprawdzal:P w sumie do niczego mi to nie potrzebne;D sorry za OT ... bo chyba nic nie wnioslem do pytania kolegi.
Obrazek

viewtopic.php?f=29&t=8650 - zielony prawie demon:p

pomoglem? pochwal:D
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

A mój 5800 i tak ma w książce, kumpla cordoba 1.4 to samo
Awatar użytkownika
Mati9591
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 09 lip 2009, 9:48
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Mati9591 »

no własnie w moim samochodzie wskazówka obr. zatrzymuje się na 5 tys. obrotach. Nigdy nie próbowałem robić przegazówki ,ale musze sprawdzić czy na luzie też blokowanie są obroty.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Mati9591
musi ci odciąć paliwo bo to jest elektrycznie sterowane przez ecu, nawet w każdym aucie na jednopunkcie jest ogranicznik prędkości obrotowej a co dopiero na wielopunkcie
Obrazek
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

[quote="Mati9591"]musze sprawdzić czy na luzie też blokowanie są obroty.[/quote]
juz byl kiedys taki watek takiego co zrobil przygazówke na luzie i mu pasek strzelił czy przeskoczył
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

[quote="bleah1986"]Borek
mój na 6200 a nic nie kombinowałem :p[/quote]

Moj podobnie 6200 a też fabryka, oczywiscie na 4 czy 5 biegu tyle nie zrobie bo juz opory powietrza wchodzą w gre.
Na luzie nigdy nie próbowalem :butcher:
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="Borek"]1.4 8v kończy swoją działalność na 5800 obr/min wtedy komputer odcina paliwo[/quote]
[quote="adam"]musi ci odciąć paliwo bo to jest elektrycznie sterowane przez ecu[/quote]
W naszych silnikach ECU odcina zapłon a nie paliwo o ile dobrze pamiętam.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Cooyon raczej niemożliwe, a to dlatego że jakby odcinał zapłon czyli brak iskry a lał paliwem to katalizator szybko powiedziałby wam :amen:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”