Strona 1 z 2

VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 09 sty 2010, 14:41
autor: sikalafon85
Witam mam problem z moim polo. Za kazdym razem gdy samochód jest zimny i odpalam samochod to po zapaleniu musze dodac duzo gazu bo inaczej on zgaśnie. Zeby nie zgasl musze dodac bardzo duzo gazu i samochod zachowuje sie jakby się dusil. Straszniekopci na niebiesko i spada z obrotow. Po chwili przesyaje sie dlawic i wchodzi na obroty ale dalej przerywa (juz troche mniej niz na poczatku) im dluzej silnik chodzi tym mniej przerywa, a gdy dochodzi do 90 stopni temperat. to tylko od czasu do czasu lekko szarpnie. POMOCY

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok

: 09 sty 2010, 18:27
autor: krzysiekw1986
Witam! Ja tez mam identyczna polowe. Napewno masz porabana pompe wtryskowa lucasa. Tez mam problemy z autem. A kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa? A nie ciągnie ci czasem powietrza? na odpalonym aucie widac w przewodzie zasilającym. A bierze ci olej? moze masz juz pierscienie do wymiany
Ja ze swoim autem walcze juz pol roku. Mi sie zapowietrza i strasznie wtedy wchodzi na obroty. tak kolo 1900 obrotow troche szarpie i prawie wcale nie mam przyspieszenie bo tak spadła na mocy. Wymienilem pompe na druga po regeneracji i dalej podobne. wymienilem tez katalizator bo on ma tez duzy wplyw na prace silnika i nawet na odpalanie (tak mowil fachowiec). pare dni bylo super, ale znowu to samo.
mam nadzieje ze ktos nam pomoze :grin:

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok

: 09 sty 2010, 18:30
autor: waglik
Chłopoki chłopoki pompa wtryskowa na 100% i brak tego co ja właśnie szukam i szukam czyli automatycznego ssania, ja mam zepsute automatyczne ssanie i właśnie szukam ale wątpie żebym to znalazł i mnie też to czeka co Ciebie sikalafon85... Pompy paliwowe lucasa i bosha oby dwie są bardzo dobre ale różni je jedna rzecz: Lucasa ma bardzo cichą prace nie słychać jej, ale za to ma krótszą żywotność od pompy Bosha która znowu ma głośną prace ale jest żywotna :D

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok

: 09 sty 2010, 19:04
autor: krzysiekw1986
waglik, ja juz druga pompe zalozylem, a ta jest po kapitalnym remoncie bo znajomy pompiarz ją mial. Szmata ciagnie powietrze nie wiem skad. wszystkie przewody sprawdzilem i nawet odkrecilem te bebechy ze zbiornika bo tam jest sitko i jest ok. nawet 3 filtry paliwa zakladalem. Zastanawiam sie dlaczego spadla mi na mocy. wymienilem kata i 3 dni zbierala sie super i zero dymku, a teraz troche dymi. dodam ze wymienilem pompe bo na tamtej bylo prawie to samo.

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 11 sty 2010, 19:34
autor: qbeusz
Witam, mam podobny problem.
Jak odpalam rano samochod to bardzo krotko chodzi na podniesionych obrotach, musze nacisnac na pedał gazu zeby silnik podniosl obroty, po czym znowu wraca na mozna powidziec normalne obroty jak by "komputer" nie reagował na temperature. jak silnik jest nagrzany do 90 stopni, to obroty sa podniesione.
Po badaniu VAG-iem mialem nastepujące błedy których nie moge skasowac.

1)Przełącznik elektromagnetyczny podwyższenia obrotów biegu jałowego open/short circuit to earth
2)Przełącznik elektromagetyczny pełnego obciążenia N194. Open/short to positive
3)Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku N108 Open/short to positive
4) Czujnik dzwogni regulacyjnej paliwa G157 Open/short to earth

Dodatkowo (nie wiem czy to wina pogody-wilgoci czy problemu z samochodem) rano nie uruchamiają sie swiece zarowe. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu zapala sie kontrolka siec żarowych.

Moje auto to VW Polo 1.9D kod silnika AEF.

A moze znacie jakiegos dobrego magika w Olsztynie lub okolicach, na opłacenie ktorego nie bede musiał zaciagac kredytu ;)

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 11 sty 2010, 22:32
autor: lionheart198
Niebieski dym może być następstwem źle ustawionego kąta wtrysku lub przepalonych świec. Niestety świadczy też o tym że silnik może żreć olej i płyn chłodniczy. Poli mi też gasła zapowietrzał się :( Pomogła wymiana filtra paliwa i wężyków.

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 13 sty 2010, 22:19
autor: wesol
I wlasnie ciekawi mnie jak ustawic kat wtrysku w AEFie. Wiem ze statycznie sie ustawia czyli na zgaszonym silniku.

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 7:48
autor: lionheart198
"z postow wynika ze ten silnik to AEF, pompa lukasa początek wtrysku ustawia sie statycznie (czyli przestawiajac kolo na pompie wtryskowej)
potrzeba do tego drobnych przyrządów
- plytke do zablokowania walka rozrzadu
-kolek blokujacy piaste pompy wtryskowej
- checi:)"

Znaleźione na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1196793-30.html

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 9:18
autor: wesol
Czyli bedzi eustawianie kata w trysku w najblizszych dniach. W sumie to mozna by sprobowac na sluch ustawiac bo juz tak robilem kilka razy z ojcem w oplu (jestesmy z wyksztalcenia i zamilowania mechanikami samochodowymi) ale poprostu interesuje mnie jak jest ustawione w tej chwili. Ciekawi mnie czy beda jakie spozytywne skutki tego ustawienia. Jesli byl nieprawidlowo ustawiony to moze bedzi elepiej odpalal albo spalanie spadnie. Jak byl za wczesny to zmianie silniczek powinien pracowac bardziej miekko bez tego klekotania masakrycznego. Jak byl zapozny to bedzie latwiej palil i bardziej zrywny powinien byc.

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 15:34
autor: krzysiekw1986
A wiecie moze dlaczego auto z dnia na dzień traci na mocy? Dodam ze przy ostatnich mrozach odpala bez wiekszego problemu

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 15:47
autor: adrianqu
u mnie szarpie na zimnym silniku przy 1800 - 2000 obr na 1, 2 ,3 a potem juz nie...
czy u was tez tak bylo ??

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 17:44
autor: krzysiekw1986
u mnie szarpie na kazdym biegu i na cieplym tez przy takich obrotach

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 21:43
autor: lionheart198
@krzysiekw1986
Skądś to znam. Zalałeś pewnie jakiś syf do baku albo benzynkę :P Ewentualnie obadaj czy w wężykach nie ma dużo powietrza.

Wesoł czy jak wymienię końcówki wtrysków to bęęą musiał jeszcze coś ustawiać? Pali mi ciągle ponad 7 a już wszytko powymieniałem i posprawdzałem z wyjątkiem kąta wtrysku i końcówek.

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 14 sty 2010, 22:00
autor: krzysiekw1986
lionheart198
I wlasnie tu jest problem. z poczatku myslalem ze to jest wina paliwa bo dlugo na jednej stacji tankowalem, ale zmiana nic nie pomogla. a powietrze w wezyku mam i najgorsze ze niewiem skad. kilkukrotna wymiana filtrów nie pomogla. przewody tez mam ok. moze cos w pompie? najgorsze ze jakpompa zaciagnie sporo powietrza to potrafi mi wejsc nawet na 3500 obrotow i musze biegiem wyhamowac silnik. zastanawia mnie takze jedna sprawa. na zimnym silniku jeszcze dobrze nie przycisne reki do wydechu, a silnik gasnie, ale tylko na zimnym

Re: VW Polo 1.9 D 96 rok - gaśnie

: 15 sty 2010, 10:14
autor: wesol
[quote=""lionheart198""]Wesoł czy jak wymienię końcówki wtrysków to bęęą musiał jeszcze coś ustawiać? Pali mi ciągle ponad 7 a już wszytko powymieniałem i posprawdzałem z wyjątkiem kąta wtrysku i końcówek.[/quote]

Nie nie trzeba nic robic. W wtryskach dwusprezynkowych w tdi powinno sie ustawiac ale tez nie jest to wymagane. Zwlaszcza jak sie wymienia na oryginalne czyli boschowskie. Rozkrecasz je i wymieniasz koncowki i nmontujesz w glowicy i po sprawie. Na allegro widzialem ori za 50 zl szt.