polo gasnie na niskich obrotach

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misteryshoper
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:55

polo gasnie na niskich obrotach

Post autor: misteryshoper »

Witam mam wielki problem z moim polo 6n rocznik 96 auto zaczelo gasnac na wlnych obrotach. Nie ma problemu z wysikimi obrotami po dodaniu gazu do 5-6 tys obrotow ale po nawet powolnym odpuszczeniu gazu stopniowo oboty opadaja i auto gasnie. Przy bardzo powolnym odpuszczaniu gazu ostatecznie udaje sie utrzymac wlaczony slinik ale obroty siegaja 500 a auto sprawia wrazenia jakby mialo zgasnac.
Podobno moga to byc jakies przewody powietrza ??
auto garazowane na dworze ale pomimo to dobrze udalo mi sie go nagrzac gdyz ponad godz siedzialem w samochodzioe trzymajac pedal gazu uznajac ze cos moglo przymarznac ???
Co moze byc przyczyna mojaj usterki bezpiecznik, czujnik, przewody
Znajmoy wspominal o dyszy wolnych obrotow czy polo w ogle cos takiego posiada moze to stanowi przyczyne?
Z groy wielkie dzieki z aodpowiedz pozdr.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Podaj jakie masz oznaczenie literowe silnika - na obudowie paska rozrządu są trzy litery, jak nie tam, to na wlepce w bagażniku.
Byłeś na VAG'u?
[quote="misteryshoper"]Podobno moga to byc jakies przewody powietrza ?? [/quote]
Raczej nie.
[quote="misteryshoper"]Co moze byc przyczyna mojaj usterki bezpiecznik, czujnik, przewody[/quote]
Raczej też nie, ale usterka prawdopodobnie mechaniczno-elektryczna, a dokładniej silnik krokowy/nastawnik przepustnicy/czujnik położenia przepustnicy/czujnik biegu jałowego...
[quote="misteryshoper"]najmoy wspominal o dyszy wolnych obrotow czy polo w ogle cos takiego posiada moze to stanowi przyczyne?[/quote]
Nie posiada.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
m
misteryshoper
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:55

Post autor: misteryshoper »

Na VAG'u nie bylem bo autem praktycznie na da sie jechac (konieczne bedzie holowanie) probowalem dzis niewielki odcinek co nieomal przyplacilem zdarzeniem drogowym bo nie sposob jednoczesnie hamowac i dodawac gazu zeby auto nie zgaslo przy wsprzeglaniu :) .
Model silnika to AEX, ale z wstepnego opisu widze ze przy mojej podstawowej wiedzy bez wprawnego mechanika chyba jednak nie dam rady.
m
misteryshoper
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 sty 2010, 17:55

Post autor: misteryshoper »

co do czujnika biegu to podobna sytuacja spadku obotow dot. tez gdy auto jest na biegu na 2-gim, normalnie po wrzuceniu 2 biegu do tej pory aoto samo jechalo utrzymujac obroty na poziomie 1000 obecnie tez stopniowo spadaja i silnik gasnie
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="Cooyon"]czujnik biegu jałowego[/quote]
[quote="misteryshoper"]co do czujnika biegu[/quote]
Jest różnica. Ja pisałem o czujniku biegu jałowego.
[quote="misteryshoper"]bez wprawnego mechanika chyba jednak nie dam rady[/quote]
Podjedź na VAG'a. Wiele się wyjaśni.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
inkofon
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 lis 2008, 5:43
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: inkofon »

Kolego gdybyś np. wpisał z jakiej miejscowości jesteś w swoim profilu, wtedy może znalazłby się ktoś z okolicy kto Vaga ma. A gdybyś był do tego klubowiczem, śmigał po spotach to może jeszcze by do Ciebie za "piwo" podjechał i sprawdził czy jakiś błąd wyskakuje.
Może to być wina brudnej przepustnicy, silnik krokowy.
Jeśli masz możliwość odkręć obudowę od filtra powietrza i zajrzyj czy przepustnica nie jest usyfiona. jeśli tak to albo ją wykręć i wyczyść benzyną ekstrakcyjną, albo wsadź palucha do środka i przeczyść.Powinno trochę pomóc. przynajmniej żeby dojechać do mechanika. Jeśli przepustnica jest brudna to na luzie obroty będą spadać do 500 i auto może gasnąć. Nawet jeśli to przepustnica to i tak musisz na VAG jechać robić adaptację.
Pławniowice 2009/Istebna 2009/2010
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”