Nadmiar oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
magiakm

Nadmiar oleju

Post autor: magiakm »

Witam!
Chciałbym się zapytać czy nadmiar leju silnikowego ma jakiś negatywny wpływ na pracę silnika? przez roztropność mam troszkę ponad max oleju- tak pokazuje miarka poziomu oleju.

I jeszcze jedno pytanko czemu silnik (1.4 benzyna) pracuje mi jak diesel? Takie wrażenie odnosi się siedząc w środku auta... Czy to przez ten nadmiar oleju czy to coś innego?

pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź :bow:
Awatar użytkownika
CinkoPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:05
Lokalizacja: ChojnóVW

Post autor: CinkoPolo »

Nadmiar oleju jest zjawiskiem niekorzystnym, ale nie tak niebezpiecznym jak jego niedobór. Szczególnie może to być niekorzystne w samochodach wyposażonych w katalizator. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go.
Ut vincas,disce pati,ut vivas,disce mori...
Obrazek
Moja Polusia na PJ
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

CinkoPolo jak już coś kopiujesz to podawaj źródło a nie plagiaty tworzysz :banghead:

http://www.motofakty.pl/artykul/ile_ole ... lniku.html
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
CinkoPolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:05
Lokalizacja: ChojnóVW

Post autor: CinkoPolo »

Obiecuję,że się poprawię madmax :grin:
Ut vincas,disce pati,ut vivas,disce mori...
Obrazek
Moja Polusia na PJ
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Dobre :kartka:
Jak pracuje jak diesel to pewnie na jeden cylinder nie pali.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

obadaj układ zapłonowy kable kopuła palec cewka....bo czasem brak iskry powoduje pracę tylko 3 baniaków jest to denerwujące,
u mnie czasem jak jest odwilż i nagle przez noc ostry mróz to potrafi sobie auto odpalić na 3 cylindry, wtedy gaszę i odpalam 2 raz i zaskakują wszystkie.
ten silnik jest stosunkowo cichy, zależy jaki olej stosujesz jeśli syntetyk to już po kilku sekundach szklanki przestają grać i silnik pracuje cicho, jeśli masz marny półsyntetyk to czas kiedy przestanie klekotać się wydłuża proporcjonalnie do temperatury im niższa tym dłużej płynie olej bo jest gęstszy, co do ludzi którzy zaewają mineralne to nawet do pół minuty potrafi silnik głośno pracować także klasa i jakość oleju ma tu znaczenie.
Jeśli klekocze cały czas to może sygnalizować zbyt niskie ciśnienie oleju lub jego brak a przy tym już grozi silnikowi zatarcie...
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
magiakm

Post autor: magiakm »

ten silnik jest stosunkowo cichy, zależy jaki olej stosujesz
to prawda, nie jedna osoba zwróciła uwagę na cichą pracę silnika, wyczytałem gdzieś na forum że właśnie olej silnikowy też ma znaczenie dla pracy silnika i tu dużo osób pisało że przy zalaniu castrol magnatec 10W40 słychać głośną pracę zaworów... ja nie wiem jaki mam zalany olej u siebie bo nie tak dawno zakupiłem tą polówkę... ale dolewałem Mobil Super S 10W40 półsyntetyk bo czytałem że jest bdb. dla polówek.(mój przebieg 130 000 km) A te rechotanie może być i spowodowane właśnie niską temp. bo później już jest wszystko ok. Jeszcze poobserwuję i jakby co dam znać.
obadaj układ zapłonowy kable kopuła palec cewka....bo czasem brak iskry powoduje pracę tylko 3 baniaków

ostatnio przeczyszczałem te blaszki w kopułce aparatu zapłonowego (co dostają iskrę) więc chyba powinno być tu ok
Szczególnie może to być niekorzystne w samochodach wyposażonych w katalizator. Zbyt wysoki poziom lustra oleju w misce olejowej może powodować naruszenie gładzi cylindrów. Nadmiaru oleju mogą nie nadążyć zgarniać pierścienie tłokowe. W efekcie dochodzi do spalania nadmiaru oleju w kanale spalania i przedostawania się nie spalonych do końca cząstek oleju do katalizatora i niszczenie go.
u mnie nie ma katalizatora, więc nie wiem czy spóścić trochę tego oleju czy zostawić w spokoju ten stan... jest troszkę ponad max
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

jak moje autko dotarło z Niemiec to po wymianie sprzęgła i oleju w silniku jakiś magik dolał półtora raza więcej oleju i zrobiło autko jakieś 1200 km nic się nie stało nawet wtedy jeszcze katalizator był orginalny i działał, na bagnecie było połowę zakresu ponad max sam byłem w szoku pewnie ktoś wlał calutką bańkę 4L,
jak masz kilka mm powyżej linii max to nie martw się po kilku tyś.km spalisz to spokojnie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Jesli silnlnik benzynowy w polówce pracuje jak diesel to pradopodobnie sa to zużyte popychacze zaworów (wiem bo sam miałem popychacze wymieniane),ale z tego co kiedys wyczytałem na tym forum to nad-stan oleju też może powodowac takie objawy.
RUMAK
Awatar użytkownika
wilczek247
Początkujący
Początkujący
Posty: 97
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:48
Lokalizacja: Miechów (KMI)

Post autor: wilczek247 »

sprawa dotyczy co prawda polo 6n2 ale chyba nie ma sensu zakładać nowego wątku ( jeśli się mylę to mnie poprawcie)

ostatnio jak sprawdzałem poziom oleju zauważyłem ze patrząc na bagnet z prawej strony poziom oleju sięga maxa ( na rys. oznaczone jako 2.) natomiast patrząc z lewej strony <na rys. oznaczone 1.) przekracza poziom max. które wskazanie jest prawidłowe??
płyn chłodzący ok.

schematyczny rysunek dla ułatwienia: http://www.sendspace.pl/file/d0e81b8a6e3e5a06ba1c9b1
ŁUK@$Z
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

[quote="wilczek247"]
schematyczny rysunek dla ułatwienia: http://www.sendspace.pl/file/d0e81b8a6e3e5a06ba1c9b1[/quote]

Nikt nie będzie pobierał plików które mogą być zainfekowane wirusem jakimś...
Dodawaj linik do portali na ktore można wrzucać fotki, np http://www.imageshack.com
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Chciałbym jeszcze dodać, że poziom oleju podnosi się samoistnie wraz z jego stopniem zużycia, rozrzedzenia.
Jeżeli proces postępuje być może już czas na wymianę oleju.
Sam namacalnie sprawdziłem i nie polecam zbytnio czekać.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
wilczek247
Początkujący
Początkujący
Posty: 97
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:48
Lokalizacja: Miechów (KMI)

Post autor: wilczek247 »

[quote="mistrzsieci"]
Dodawaj linik do portali na ktore można wrzucać fotki, np http://www.imageshack.com[/quote]
http://img263.imageshack.us/i/bagnete.jpg/

[quote="Artpolo"]
Sam namacalnie sprawdziłem i nie polecam zbytnio czekać.[/quote]
to znaczy co się może stać??



olej miałem wymieniany jakieś 8 tys temu
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 19:02 przez wilczek247, łącznie zmieniany 1 raz.
ŁUK@$Z
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote="wilczek247"]to znaczy co się może stać?? [/quote]
Można np. zatrzeć serducho ponieważ olej nie spełnia już swojego zadania. Mnie zdążyła ostrzec kontrolka i od razu dokowałem.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
wilczek247
Początkujący
Początkujący
Posty: 97
Rejestracja: 29 cze 2010, 21:48
Lokalizacja: Miechów (KMI)

Post autor: wilczek247 »

.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2011, 16:27 przez wilczek247, łącznie zmieniany 1 raz.
ŁUK@$Z
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”