Strona 1 z 2
[6N] Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 9:18
autor: aroska
Jak wiecie swapowałem zatartego AER-a na AEX-a i ,,nowy'' silnik zwrócił uwage dodatkowym odpowietrzeniem, jak ogladałem silnik na zdjęciach myślałem że jest to samoróbka. Po oględzinach na żywo okazuje się że jest to orginalne rozwiązanie stosowane w niemczech w ,,naszych'' silnikach. Tam gdzie kupywałem silnik były jeszcze 3 takie silniki z tym rozwiązaniem
http://img406.imageshack.us/img406/7448/0001383.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/3602/0001384.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/2709/0001385m.jpg
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 13:40
autor: rat4
no ciekawe, to już ktoś pokazywał taki silnik z tym rozwiązaniem, dobre bo ciepło z silnika ogrzewa ten wężyk i nie ma bata żeby coś się tam zakleiło i same opary tamtędy lecą a nie olej.
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 14:06
autor: Dziadek13
Można i tak

Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 15:02
autor: rat4
też fajnie i pomysłowo... tylko że jest to nieszczelny układ i przy takim patencie jednak będzie śmierdziało z nawiewu spalinami już podobnie kombinowałem i smrodem się to kończyło....
jak już coś to poprowadzić taki wąż może nawet większy wzdłuż silnika aby miał zawsze ogrzewanie aż na sam dół do tyłu aby spaliny uciekały pod samochód wtedy może nie będzie śmierdzieć
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 15:59
autor: turzol
nie wydaje mi się, że to ori rozwiązanie, chociaż mogę się mylić.
ori podgrzewacz odmy jest rozwiązany w ten sposób
http://home.nordwest.net/cfocken/test/motor.htm
Manual
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 16:13
autor: aroska
Jest raczej orginalne, pozostałe silniki które były mialy identyczne rozwiązanie w tym samym miejscu otwór w obódowie ten sam numer, znaki vw, audi..., to jest dodatkowe odpowietrzenie na wypadek zatkanej odmy
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 17:09
autor: marekT
Ja zeszłej zimy miałem podobny pomysł, chciałem kupić nowy korek od wlewu oleju wywiercić w nim dziurkę, i z niej poprowadzić wężyk do filtra powietrza.
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 19:45
autor: Dziadek13
User tamtego forum napisał :
[quote="Robsson79"]Wszystko fajnie gdyby to tylko zdawało egzamin.Sam mam zainstalowany podgrzewacz odmy a mimo wszystko potrafi zamarznąć.Problem polega ze odma zamarza nie na rurce tylko w samym "pudelku odmy". p.s lepszym rozwiazaniem jest przed zima przeczyszczenie odmy od syfu jaki tam sie zbiera..[/quote]
Czyli ważne jest podgrzanie tego pudełka odmy i czyszczenie.
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 30 gru 2009, 21:38
autor: Michał88
To rozwiązanie jest ori

Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 02 sty 2010, 15:57
autor: raf7
Koledzy mam ten sam problem, majonez na korku, w tej puszcze i w tej rurce, odmę czyszczę przed zimą, staram się raz w tygodniu robić dłuższy wypad, ale jednak chciałbym zamontować jakiś podgrzewacz, rozumiem, że rozwiązanie które opiera się na częściach:
030 103 474G
030 103 531G
Jest rozwiązaniem oryginalnym stosowanym w 6N1, i nie ma problemu żeby to zamówić w ASO i zamontować w tym modelu. Ja mam trochę inne pokrywę filtra powietrza na zatrzaski a nie śruby, ale nie było by problemu ze zrobieniem dziury.
Tylko potrzebuje pewności, że to działa, ma ktoś coś takiego u siebie.
A jak rozwiązano ten problem w modelu 6N2 i następnych, czy tak jak widać to tu:
http://home.nordwest.net/cfocken/test/motor.htm, czyli przecięty przewod odmy i włożona grzałka ze złączem. Z rozcięciem przewodu i kupieniem tego chyba też nie będzie problemu.
Tylko które rozwiązanie jest lepsze, czekam na opinie tych którzy mają tą rurkę od pokrywy zaworów do obudowy filtra i tych którzy mają tą grzałkę w rurce idącej od odmy.
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 27 sty 2010, 12:11
autor: maxsis
Panowie mam pytanie, zrobiłem sobie taką dodatkową odmę u góry jak na obrazkach, tylko przewierciłem korek od oleju zamiast śruby imbusowej i z tamtąd poprowadziłem węża do obudowy filtra powietrza, tak jak na zdjęciu, dałem wężyk około fi6, chciałbym wiedzieć czy ktoś robił już taką odmę u góry i czy ten wężyk nie będzie za cienki? z tego co widziałem z fotek to ten oryginał co jest na fotkach szerszy nie jest. aha i mam jeszcze jedno pytanko udało się komuś dostać te oryginały?? i w jakiej cenie?? bo chciałem tak zrobić ale u mnie w mieście w sklepach są niedostępne...
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 27 sty 2010, 12:41
autor: rat4
nie musi być za bardzo szeroki ważne żeby był drożny, a będzie wporzo bo ciepło silnika ucieka do góry (jak to ciepło

)
i będzie ogrzewać tę rurkę pokaż jak to wykonałeś, wrzuć fotki chętnie to zobaczę.
Do ori rozwiązań nie mam nic ale daj sobie spokój z szukaniem tego po ASO bo zbielejesz jak zaśpiewają ci cenę za gumowy wąż....

Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 27 sty 2010, 14:46
autor: rob2000
witam!prosze napiszcie co jest nie tak z ta odmą w oryginale że trzeba dorabiać dodatkowe odpowietrzenie?jestem troche zielony w temacie bo mam ten szczyt niemieckiej techniki dopiero od miesiąca :agree:
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 27 sty 2010, 18:02
autor: rat4
odma jest puszczona z tyłu silnika i jest na tyle oddalona od bloku silnika że lubi się tam wilgoć i opary oleju skraplać i tworzyć coś a'la majonez który zamarza i powoduje jej zatkanie co owocuje brakiem odpowietrzenia i powietrze zbiera się w skrzyni korbowej powoduje ciśnienie i wypycha olej przez simeringi lub bagnet czy inne uszczelnienia, co dalej może spowodować wyplucie dużej ilości oleju i w skrajnych przypadkach silnik pracuje bez smarowania co grozi jego zatarciem.
Aby dowiedzieć się więcej i nie zadawać zbędnych pytań poczytaj te oto posty masz tam wszystko na temat odmy:
viewtopic.php?f=13&t=8797&hilit=czyszczenie+odmy
viewtopic.php?f=13&t=11903&hilit=inne+rozwi%C4%85zanie+odmy
Re: Odma odpowietrzenie - rozwiązanie
: 28 sty 2010, 10:59
autor: maxsis
Oto mój patent na odme

dodam że jeszcze nie jest skończony, gdyż biały klej który widać na obudowie filtra powietrza łączący obudowę z plastikową rureczką na której jest wąż, zostanie zastąpiony spawem, co bardzo wzmocni konstrukcje a później spaw i rurka zostaną pomalowane na czarno pod kolor obudowy. W korku również jest plastikowa rureczka na której jest wąż, rurka do korka jest wciśnięta na siłę, dziurę w korku wierciłem minimalnie mniejszym wiertłem, a całość jeszcze jest uszczelniona silikonem czarnym, tak by wyglądało to estetycznie. Co do ori, to się pytałem o tego węża i powiedzieli mi za niego 200zł (przypomnę że wąż ma około 40cm!) natomiast koszt mojej odmy to: korek 0zł (jest ten stary), plastikowe rureczki 4zł, wąż 3zł, robota 0zł (robiłem sam) spawanie (myślę że też będzie tanie), więc za około 10zł mamy druga odmę
