uszczelki pod głowicą - koszt

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

uszczelki pod głowicą - koszt

Post autor: Joker »

Witam chciał bym się dowiedzieć jaki będzie kosz wymiany uszczelki pod głowicą. Części + planowanie + płukaniem silnika + robocizną.

Ponieważ auto mi się zagotowało i do oleju dostał się płyn z układu chłodzącego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

wymiana uszczelki pod glowica 300-500 sama robocizna plus remont głowicy(planowanie 50-80 zł) i czesci, uszczelka w zaleznosci jaka ja dałem 130 zł
w sumie droga zabawa jezeli dajesz do mechaniora
pytanie czy sie opłaca bo nie wieadomo jak głowica wygalda czy gniazda dobre, prowadnice,przy okazji proponuje uszczelniacze zaworowe wymienic
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Opłaca się robić samemu. Mechanicy mają ceny zaporowe. Da się we dwóch chłopa zrobić przez jedną sobotę.
Goozik nie zapominajmy o uszczelce pod kolektor wylotowy (ze 30 zł).
Przy okazji ściągania rozrządu warto go wymienić - robocizna jedna, dokłada się tylko do części.
Co do części - uszczelniacze zaworowe 6-8zł/szt (razy 8 szt).
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

więc tak jestem świeżo po tym zabiegu (w passacie 2.0 GT Benzyna gaz 1992r 8 zaworów ) mianowicie miałem przedmuch na 1 i 2gim cylindrze wypaliło uszczelke pod głowicą był dziwny metaliczny dzwięk wiec zrobiełen następujące rzeczy wymiana uczczelek pod kolektorem ssącym i wydechowym oraz pokrywą górną, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana termostatu, wymiana uszczelki pod głowica wymiana krućca górnego, wymiana rozrządu- paska i napinacza planowanie głowicy 25zł za części wyszło mnie 350zł i robocizna 150zł(chyba mało) może dlatego że to znajomy i pomagałem mu przy tym wszystkim no i przy innych autach które były robione przed moim autem. w sumie to nic trudnego odpowiednie klucze i małe doświadczenie i sie uda tak jak pisze kolega wyżej mechanik dużo liczy za takie cos my to z kolegą zrobili w 1,5 dnia.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Mi mechanik wyliczył na:
Robocizna 200 zł
Planowanie głowicy 200zł
Części 150 zł
nom i to tego w mojej gestii jeszcze olej i filtry jakieś 150 zł

ale na szczęście okazało się ze to nie uszczelka :-)

A i mam takie pytanie jeszcze.
Czy ja odkręcicie korek wlewu oleju to pod korkiem macie ram tak jak by mleko, karmel, osad takie coś dziwnego?
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

maslo sie robi takze jak jezdzisz na niedogrzanym silniku.
Awatar użytkownika
inkofon
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 lis 2008, 5:43
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: inkofon »

też miałem masło ostatnio- jak już naprawisz co naprawisz wyskocz sobie na jakiś długi odcinek trasy i przejedź kilkanaście kilkadziesiąt kilometrów żeby auto popracowało na normalnych temperaturach. U mnie podziałało masło znikło.
Pławniowice 2009/Istebna 2009/2010
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

To może jednym z powodów jest to że jeżdżę bez atrapy z przodu? A takie masełko jak się robi to coś przeszkadza, szkodzi silnikowi :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
inkofon
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 lis 2008, 5:43
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: inkofon »

atrapa niepowinna mięć wpływu. Zależy jakie robisz trasy- czy robisz np 3 km i gasisz silnik, czy robisz dłuższe. To masło jak zapcha odme to wypcha olej albo przez bagnet albo przez uszczelkę z tego co wiem. Zdrowe dla silnika nie jest.
Pławniowice 2009/Istebna 2009/2010
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

inkofon mądrze gadasz :grin: bo u mnie właśnie się tak stało odma musiała się przytkać bo nawet w filtrze było to masło nom i tak 1,8 l oleju mi uciekło. W koło bagnetu wszystko pochlapane olejem. Tylko nie wiem czy to na pewno przez bagnet bo jak zaprowadziłem do mechaniora to wymienił mi symering dolny przy rozrządzie, mówił ze tamtędy uciekało.
Obrazek
Awatar użytkownika
inkofon
Początkujący
Początkujący
Posty: 163
Rejestracja: 15 lis 2008, 5:43
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: inkofon »

generalnie to , którędy uciekało jest najmniej ważne- ważne jest dlaczego uuciekało ;)
Pławniowice 2009/Istebna 2009/2010
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Nom tego to nie wiem właśnie :-(
Nie wiem czy to może być od tego ale jak z miesiąc przed tą usterką zagotował mi się płyn z układu chłodzenia. Wentylator się nie załączył bo miał przerwany jeden z kabelków - to już naprawione ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Widze, ze nikt nie zwrocil uwagi z przedmowcow na info autora ze jezdzi na gazie. Z tego co tutaj czytalem i slyszalem gdzie indziej, to parownik pobiera sporo ciepla z silnika, wiec i silnik czesciej w gazikach niedogrzany.

Do autora: napisz wreszcie jakiej dlugosci trasy robisz i jeszcze czy w ogole wskazowka temp. wchodzi ci na te standardowe 90 stopni celsjusza, czytaj pionowo w gore stoi.

Pozdro dla wszystkich.
Awatar użytkownika
Joker
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:08
Lokalizacja: okolice Warszawy

Post autor: Joker »

Tak tak na gazie sekwencyjnym
odcinki to są różne raz krótkie raz długie
temperatura dochodzi do 90 i tak się trzyma
Obrazek
Awatar użytkownika
jura222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2009, 0:33
Lokalizacja: Sieradz/Łódź

Post autor: jura222 »

Kolega robił wymiane uszczelki pod głowicą w polo 6N 1.4 w Qservisie - razem 900zł (robocizna, planowanie, części),
drugi robił kiedyś w Ibizie w AutoCrew to 850zł (==||==||==)
Także podsumowując jak ktoś ma mechanika od serca to zrobi to pewnie taniej niż praca "rzekomo" (nikt nigdy nie wie jak jest dokładnie) profesjonalna w autoryzowanym serwisie typu Intercars Group --> Qservice, AutoCrew ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”