Orzewanie ...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Orzewanie ...

Post autor: Bufur »

Witam,
Mam problem z ogrzewaniem w mojej polusi :(
Nie grzeje mi ciepłe powietrze :/ tylko zimne! na przekreceniu na zimne i ciepłe
dziaja 4 stopnie dmuchawy ale leci zimne .
Co robic ? akurat teraz gdy zimno na dworze mi sie zepsuło :(
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Wymontuj pokrętła od nawiewów i zobacz, czy Ci się cięgna nie urwały.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
michałoś
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:23
Lokalizacja: ok. Pułtuska, 50km od Warszawy

Post autor: michałoś »

albo zobacz na wskaźnik temp silnika czy na pewno jest 90* bo może padł Ci termostat
VW Polo Classic 1.4 60km 97r. || Sprzedane
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ile płynu jest w zbiorniczku może zapowietrzyła sie nagrzewnica.
Awatar użytkownika
Bufur
Początkujący
Początkujący
Posty: 189
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:31
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bufur »

pokrętła sa dobre, linki naciągniete, wszystko pracuje dobrze.
termostat wskazuje po nagrazniu 90* i nawet jak jade pol godziny to ciepła nie czuć
płyn jest

dzisiaj wyciągnołem dmuchawe ale nic w srodku nie ma , są moze jakies zawory doprowadzajace do tej dmuchawy ciepłe powietrze ?
nie wiem juz co robic :/ -15stopni, szron na zewnatrz i wewnatrz, bez konfortu jazdy :/
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

do samej dmuchawy nie ma nic, ale miedzy dmuchawa i kabina jest nagrzewnica zeby sie do niej dostac trzeba pewno deske rozdzielcza sciagnac nie rozbieralem 6n wiec nie wiem na 100%

6n albo ma zaluzje albo zaworek na nagrzewnicy,

moze doczepila sie linka nie przy pokretle a przy nagrzewnicy
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""Dziadek13""]Ile płynu jest w zbiorniczku może zapowietrzyła sie nagrzewnica.[/quote]
zapowietrzona chyba że zatkana sprubuj przedmuchać i potem zalać,odpowietrzyć.
Obrazek
Zdejmij ten lewy wężyk i sprawdż czy leci płyn powinien lecieć tak żeby powietrze wyszło potem założyć wężyk i dolać do zbiorniczka płynu.zapalić auto nie zakręcaj zakrętki niech troszke pochodzi wyjdzie pozostałe powietrze z bloku i potem zakręć i teraz przejażdzka autkiem do zagrzania silnika 90',musi działać.
Awatar użytkownika
nowaczek087
Początkujący
Początkujący
Posty: 141
Rejestracja: 05 wrz 2009, 13:52
Lokalizacja: Mieroszów/Oleśnica

Post autor: nowaczek087 »

witam, mialem podobny problem i musialem kupic rezystor dmuchawy, znajduje sie on naprzeciw pasazera za tym niby malym schowkiem,
trzeba go odkrecic i tam powinien byc widoczny rezystor
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""nowaczek087""]mialem podobny problem i musialem kupic rezystor dmuchawy [/quote]
[quote=""Bufur""]Nie grzeje mi ciepłe powietrze :/ tylko zimne! na przekreceniu na zimne i ciepłe
dziaja 4 stopnie dmuchawy ale leci zimne :([/quote]
Więc żaden rezystor.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

skoro leci ci zimnie powietrze tzn ze nie dochodzi cieply plyn do nagrzewnicy. Prawdopodobnie masz cos z tym pokretlem od ustawienia ogrzewania ze ci go nie wlancza. Z tego co sie orientuje to sie otwieraja jakies klapki przy nagrzewnicy i puszczaja na nią płyn i tak działa ogrzewanie. Jesli sie myle to prosze mnie poprawić.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
j
jastrzebskikrzysztof
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 04 paź 2009, 11:15
Lokalizacja: Lębork

Post autor: jastrzebskikrzysztof »

podepnę się do tematu. mianowicie u mnie zauważyłem taki problem: gdy jeżdze po miescie i temp. silnika rośnie do 90 C ogrzewanie działa bez zarzutów lecz tylko gdy stanę na przykład na parkingu (w poczekaniu na dziewczynę) po około 20 sek. temp silnika sie utrzymuje lecz z nawiewów wieje coraz chłodniejsze powietrze. Gdy dodaam gazu i utrzymam obroty na wysokości 2,5 tys. obrotów to zaczyna wiać coraz cieplejsze powietrze. Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""jastrzebskikrzysztof""] Czy może mi to ktoś wytłumaczyć?[/quote]
Przypuszczam że jak by był mały obieg chłodzenia (Zamknięty termostat) to byś nie zauważył różnicy w ogrzewaniu ale jak masz otwarty duży obieg (otwarty termostat) to na wolnych obrotach pompa wody nie może uzyskać takich obrotów żeby wymusić szybki obieg ciepłej cieczy a dmuchawa chłodzi mrożnym powietrzem nagrzewnice.Takie jest moje zdanie.
j
jastrzebskikrzysztof
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 04 paź 2009, 11:15
Lokalizacja: Lębork

Post autor: jastrzebskikrzysztof »

czyli wymiana termostatu?
j
jastrzebskikrzysztof
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 04 paź 2009, 11:15
Lokalizacja: Lębork

Post autor: jastrzebskikrzysztof »

zapomniałem dodać ze w połowie pażdziernika wymieniałem nagrzewnice. może to tez ma jakieś znaczenie?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ale wtedy było jeszcze ciepełko te autka tego nie mają ale mając mesia 124D to była w nim zabudowana pomka obiegu ciepłej cieczy taka:
http://moto.allegro.pl/item830362089_me ... wania.html
i ona dawała zawsze jednakową ciepłą ciecz do nagrzewnicy niezależnie od obrotów silnika i czy on chodził czy go sie wyłączyło dopuki był ciepły silnik zawsze leciało ciepło.A tu zależy od obrotów pompy wody.Ale zawsze można dobudować.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”