Strona 1 z 3

Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 9:39
autor: nigol_jom
Witam,

Kupiłem niedawno POLO z 98 roku i z przebiegiem 220 000 km silnik 1,9d AEF.

Jak usprawnić silniczek bez jakiejś ogromnej ingerencji typu swap:D?

z tego co wyczytałem to filtr powietrza na stożkowy i oddzielić od silnika, układ wydechowy wyprostować i przeczyścić...

Co NALEŻAŁOBY poprzestawiać, poustawiać czy wymienić na nowe żeby dostać więcej koników?

Pozdrawiam,

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 10:02
autor: Skfarek
[quote="nigol_jom"] przebiegiem 220 000 km silnik 1,9d AEF[/quote]

Przy tym przebiegu to nie bawiłbym się w podnoszenie mocy.

[quote="nigol_jom"]układ wydechowy wyprostować i przeczyścić... [/quote]

Gdzie ty to wyczytałeś? Jak chcesz prostowac i czyścić układ wydechowy :scratch:

[quote="nigol_jom"]Co NALEŻAŁOBY poprzestawiać, poustawiać czy wymienić na nowe żeby dostać więcej koników?[/quote]
Przestawianie niewiele da, raczje zadbałbym o wymianę wszystkich filtrów/pasków, materiałów eksploatacyjnych na nowe, doprowadzenie auta do stanu jak najlepszego. Możesz pokusić się o płukanie układu paliwowego/wtrysków powinno pomóc. Do tego lać jak najlepszą jakościowo ropę.

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 11:09
autor: nigol_jom
O wydechu czytałem tu:

viewtopic.php?f=13&t=7302&p=58809&hilit=katalizator#p58809

Nie chodzi mi o wyczynowe podnoszenie mocy ale o jak najlepszą pracę silnika, wiadomo rakiety nie będzie ale...

Filtry, paski, rozrząd, olej - wymienione,
regulacja pompy
czyszczenie układu paliwowego - zrobione

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 19:44
autor: suhhar
nic ci nie pomoze ;) chyba ze na psychike te działania podziałają ;)

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 20:49
autor: vjarecki
Musisz widzieć, że modyfikowanie nie jest tanie i musi ktoś się na tym znać, co to zrobi.
Możesz zwiększyć dawkę ON, to najtańsza ingerencja.
Najprościej zainstalować takie cuś to da Ci zdecydowanie większą frajdę, ale i zdecydowanie wyczyści kieszenie :)
http://sklep.maksor.pl/index.php?p32,dy ... 8-2x-e1600
suhhar ciekawy jestem skąd ty czerpiesz swoje wiadomości, chyba tylko z forum, bo na pewno nie z praktyki. Zostawiłbym tego twojego SDI w kłębie czarnego dymu :crazy: jeszcze na starym AEF-ie

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 21:35
autor: mmmarcin
[quote="nigol_jom"]Jak usprawnić silniczek bez jakiejś ogromnej ingerencji typu swap:D?[/quote]
Nie da się. Jak chcesz mieć coś co lepiej jeździ to poszukaj IBIZY Tdi 110 kucy albo przynajmniej 90.

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 15 gru 2009, 23:44
autor: Skfarek
[quote="vjarecki"]Najprościej zainstalować takie cuś to da Ci zdecydowanie większą frajdę, ale i zdecydowanie wyczyści kieszenie
http://sklep.maksor.pl/index.php?p32,dy ... 8-2x-e1600[/quote]

Jaką frajdę? Chyba kaca moralnego po wyrzuceniu pieniędzy w błoto raczej ;)

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 0:01
autor: vjarecki
[quote="Skfarek"]Jaką frajdę? Chyba kaca moralnego po wyrzuceniu pieniędzy w błoto raczej [/quote]
Jak przetestujesz osobiście, bo masz taką możliwość (30 dni albo zwrot kasy) to wtedy będziemy mogli porozmawiać na ten temat.
Następny znawca się znalazł, który nie przetestował tylko narzeka jak potłuczony.
Zawsze mnie śmieszą ludzie, którzy nie mieli osobiście do czynienia, tylko się naczytali i są fachowcami wypisując bzdety.

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 0:26
autor: Skfarek
[quote="vjarecki"]Następny znawca się znalazł, który nie przetestował tylko narzeka jak potłuczony.
Zawsze mnie śmieszą ludzie, którzy nie mieli osobiście do czynienia, tylko się naczytali i są fachowcami wypisując bzdety.[/quote]

No to ekspercie od tuningu silników napisz mi proszę dlaczego tych CUDOWNYCH i WSPANIALE działających magnetyzerów nie uświadczysz w ani jednym rajdowym/wyścigowym aucie skoro tyle dają??????? Prosze cię o chociaż jeden wykres z hamowni popierający ich cudowne działanie a nie odczucia kierowców. Podziel się też swoim doświadczeniem w kwestii magnetyzerów i modyfikacji silników.

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 8:40
autor: nigol_jom
Dzięki ludzie ale nie róbcie osobistych wycieczek bo to bez sensu...

Magnetyzery pewnie jak i stożkowe filtry mają różne opinie,

vjarecki

Tak kompleksowo mógłbyś opisać jak usprawnić ślinik AEF?

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 9:06
autor: Skfarek
[quote="nigol_jom"]Tak kompleksowo mógłbyś opisać jak usprawnić ślinik AEF?[/quote]

Kompleksowo to nie będzie tanio i nie obejdzie się bez dużej ingerencji w silnik.
Napisz ile chcesz na to przeznaczyć to będzie łatwiej powiedzieć ci co za tą kasę możesz zrobić.
Bo robiąc go kompleksowo można wrzucić i 10 tys. zł (z tym że lepiej by było wtedy już zrobić SWAPa).

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 10:41
autor: nigol_jom
To inaczej.

Mam POLO z silnikiem 1,9 d AEF. Na rajdy czy inne wyścigi nie będę jeździł. Chciałbym usprawnić autko bez swapów czy dużych ingerencji.

Np:

Filtr stożkowy, nawiew zimnego powietrza z zderzaka, przestawić pompę, może magnetyzer, nowy katalizator (ew, przeczyścić) na co zwrócić szczególną uwagę...

Ile kasy... to raczej auto które jeździ więc będzie jeździło i proces usprawniania to będzie proces długofalowy więc kasa jak w skarbonkę, po trochu ale ciągle...

Przyznaję że oglądałem już angole pod swapa :D ale mam sentyment do tego silniczka. Miałem Vento z nim i po przejechaniu 350 tyś nic... dalej jeździł tyle że u nowego właściciela... i dalej jeździ... u mnie przez 4 lata zrobił 150 tyś i nic, dużo jeżdżę, a ten silnik jest tani w utrzymaniu (w porównaniu do Golfa IV TDI 116KM :)) dlatego moja prośba i pytanie. Jak gada usprawnić, co mu pomaga a co przeszkadza

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 12:03
autor: vjarecki
Skfarek tu masz wykres z hamowni i to robiony w Krakowie
seat jest testowany na 1xe1600 ja mam wersję z linku 2xe1600 czyli 50% więcej:
http://www.maksor.pl/testy/test_seat01.html
Nie zamierzam nikogo do niczego przekonywać, ja wiem swoje, bo sam przetestowałem.
W swoim projekcie po tak inwazyjnej modyfikacji liczysz tylko na około 100 PS a ja bez inwazji na 190 PS
Tyle co miałem powiedzieć i nie zamierzam się kłócić.

nigol_jom na serii masz jedyne 64 PS można go podnieść bez rozbierania silnika do 75 PS za 3500 zł
Ja już to mam za sobą, dlatego będzie swap.
Najtaniej wychodzi tuning na etapie doboru i zakup samochodu z odpowiednim serduchem, bo każde etapy modyfikacji są coraz droższe i czasochłonne.

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 12:21
autor: Skfarek
Ja też nie chcę się kłócić. Ale zarzuciłeś mi niedouczenie i brak doświadczenia (5 lat w ASO, koordynacja teamu rajdowego mało?) więc zagotowałem. W kwestii wyjaśnienia tylko:

[quote="vjarecki"]W swoim projekcie po tak inwazyjnej modyfikacji liczysz tylko na około 100 PS a ja bez inwazji na 190 PS[/quote]

Oki, tylko jak ty chcesz porównać silnik o pojemności 1.9 z turbiną wyjściowo 150 kucy z wolnossącym 1.6 8v który ma wyjściowo 75 koni? Wiadomo że silniki z turbo mają większy potencjał. A co do projektu swój wynik szacuję delikatnie, wole tak niż rzucać kosmicznymi mocami a potem sie tłumaczyć/rozczarować. Po dotarciu pojadę na hamownię i wrzucę wynik zobaczymy co będzie przed zmianą na gaźniki. Do roboty jest jeszcze wałek, wydech, głowicę można zoptymalizować (kanały dolotowe i wylotowe, usunięcie niedoróbek), więc pole do popisu jeszcze jest i dodatkowe kuce można uzyskać.

[quote="vjarecki"]seat jest testowany na 1xe1600 ja mam wersję z linku 2xe1600 czyli 50% więcej:
http://www.maksor.pl/testy/test_seat01.html[/quote]

Jedno małe ale - ja tam widzę zapis chip + magnetyzer (ile dał chip a ile magnetyzer?)! A chciałbym zobaczyć test seryjnego silnika (bez innych modów) + magnetyzer - jaki realnie byłby wtedy przyrost?
Poza tym prosiłbym o materiał od niezależnego źródła bo Maksor jako producent/sprzedawca magnetyzerów nim nie jest.
Do magnetyzerów jestem nastawiony negatywnie bo po prostu nie wierzę w cuda, a poza tym nikt nie udowodnił jak narazie ich cudownej mocy. Kumpel dawno temu zamontował dwa - jeden powietrza (takie też były nie wiem czy jeszcze są) a drugi paliwa w Corsie B i co? I nic, zero efektu, bo różnice w spalaniu rzędu 0,2 l/100 km o niczym nie świadczą (zbyt wiele czynników może na to wpływać jak pewnie wiesz od ciśnienia w ogumieniu, jego rodzaju do chociażby stopień załadowania auta).

Re: Więcej koników w 1,9d AEF

: 16 gru 2009, 13:59
autor: cage009
vjarecki dobrze zrozumiałem że chcesz z AEF 190 kucy wycisnąć?? Jak to zrobić?