Strona 1 z 3

Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 15:42
autor: Cooyon
Czołem!
Klamka zapadła i kompletny silnik z wiązką, wężami, linką gazu i ECU pojawi się pod choinką.
Do tego czasu chciałbym się przygotować mentalnie i merytorycznie.
W związku z tym mam kilka pytań.

1. Czy wiązka silnik-ECU-skrzynka bezpiecznikow jest plug and play - a może to jest taka sama wiązka?
2. Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?
3. Gdzie jest wpięty kabel od immo - do skrzynki bezpieczników, czy jest zaszyty do wiązki tej co idzie do komory silnika (i dalej do ECU)?
4. Jak wspomniałem będzie linka gazu, węże paliwowe i węże podciśnienia. Czy o czymś zapomniałem?

Dzięki,
Cooyon.

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 22:33
autor: Goozik
[quote="Cooyon"]Czy wiązka silnik-ECU-skrzynka bezpiecznikow jest plug and play - a może to jest taka sama wiązka?[/quote]

instalacja jest inna ale podejdzie bez problemu

[quote="Cooyon"]Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?[/quote]

bedzie tez bez problemu

[quote="Cooyon"]Gdzie jest wpięty kabel od immo [/quote]
i twoja odpowiedz :D
[quote="Cooyon"]jest zaszyty do wiązki tej co idzie do komory silnika (i dalej do ECU)?[/quote]

;)

generalnie chyba nie,z reszta zawsze cos w praniu wyjdzie ;)

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 22:48
autor: Cooyon
Dzięki Goozik za pozytywne słowa.
Gdyby jeszcze komuś coś wpadło do głowy, to bardzo proszę o info.

Spokojnej nocy,
Cooyon.

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 22:53
autor: Skfarek
[quote="Cooyon"]2. Czy stare immo będzie chciało gadać z nowym sterownikiem po dopasowaniu (oba auta z deska przedliftową)?[/quote]

Jeżeli przez dopasowanie rozumiesz zaprogramowanie to tak, przed zaprogramowaniem albo wywaleniem immo nie :)

[quote="Cooyon"]4. Jak wspomniałem będzie linka gazu, węże paliwowe i węże podciśnienia. Czy o czymś zapomniałem?[/quote]

Linkę sprzęgła od razu wymień bo lubi się zacierać, wszystkie filtry/płyny też bym zmienił i od razu rozrzad w nowym silniku. Sprawdź wydech czy jest taki sam - ja nie sprawdziłem i okazało się że AEA ma wyjście z kolektora na dwururkę a ADX nie, ale wydechy w tych silnikach są zamienne więc u mnie bangla na wydechu z ADX. Jak będziesz robił SWAPA rób go w dzień bo zawsze coś wyjdzie do kupienia a kicha jak w nocy nie możesz tego kupić i robotę musisz odłożyć. Jak robisz na raty poodkładaj sobie do oznaczonych pudełek śruby, sprawdź od razu ich stan czy nie wymagają zamian na nowe, śruby mają to do siebie że lubią same ginąć ;-)
Może pisze pierdoły i rzeczy oczywiste ale prze zte pierdoły się później robota opóźnia.

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 22:55
autor: Kubrick
[quote="Skfarek"]Sprawdź wydech czy jest taki sam - ja nie sprawdziłem i okazało się że AEA ma wyjście z kolektora na dwururkę a ADX nie[/quote]
Spokojnie, AEX ma jednorurke ;]

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 23:14
autor: Cooyon
[quote="Skfarek"]Linkę sprzęgła od razu wymień bo lubi się zacierać,[/quote]
Mam już nową - jakoś przed wakacjami zmieniałem, poza tym skrzynia zostaje :)
[quote="Skfarek"]Sprawdź wydech czy jest taki sam[/quote]
[quote="Kubrick"]Spokojnie, AEX ma jednorurke ;]
[/quote]
:D

[quote="Skfarek"]Jak będziesz robił SWAPA rób go w dzień bo zawsze coś wyjdzie do kupienia a kicha jak w nocy nie możesz tego kupić i robotę musisz odłożyć.[/quote]
Trzy dni urlopu + weekend = powinno się udać.

[quote="Skfarek"]Jak robisz na raty poodkładaj sobie do oznaczonych pudełek śruby, sprawdź od razu ich stan czy nie wymagają zamian na nowe, śruby mają to do siebie że lubią same ginąć ;-)[/quote]

Jasne! Kable i kostki też sobie oznaczę. A co :)

[quote="Skfarek"]wszystkie filtry/płyny też bym zmienił i od razu rozrzad w nowym silniku[/quote]

Płyny oczywiście - jak tylko się dowiem na jakim oleju to jeździło. Rozrząd zmieniany 20kkm temu - może pasek tylko podmienię, a później i tak po 40kkm zrobię całość.

Zastanawiają mnie jeszcze dwie sprawy.
1. Czy ma znaczenie położenie sondy lambda na wydechu? ADX ma w okolicach ścianki grodziowej a AEX zaraz na początku, za kolektorem :blush2:
2. Czy pompa paliwa jest taka sama?

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 23:30
autor: Skfarek
[quote="Cooyon"]2. Czy pompa paliwa jest taka sama?[/quote]
W ADX i AEA są takie same. Masz może zeskanowaną książkę Sam naprawiam? Tam są dane dotyczące pomp.

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 23:45
autor: paffcio
pompy nie musisz zmieniac...

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 14 gru 2009, 23:58
autor: vwkas18
Cooyon ty jak będziesz brał urlop to daj z tydzień wcześniej znać to zamiast 5 dni będzie dwa i 3 picia :grin:
umieszczenie sondy nie ma znaczenia ważne żeby była przed katem (odczyt AFR )

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 9:09
autor: Michał88
Pompa paliwa potrzebna z jakiegoś wielopunkta bo od mono daje chyba za małe ciśnienie

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 12:30
autor: Cooyon
Shit... - ściągnięte z VagCat'a.

Obrazek

SPI - 1 bar
MPI - 3 bar

Paffcio - pewnien jesteś, że to będzie działać na tej mojej?

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 12:52
autor: Goozik
[quote="Cooyon"]Paffcio - pewnien jesteś, że to będzie działać na tej mojej?[/quote]

zupełnie zapomniałem o pompie.momo wtrysk ma inne mniejsze cisnienie :(
1 mono 3 wielpounkt

[quote="Skfarek"]W ADX i AEA są takie same[/quote]
tak ale oba sa na monowrtysku a tu mamy przekładke z mono na wielo

[quote="Paffcio"]pompy nie musisz zmieniac...[/quote]

niestety musisz zmianic

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 14:14
autor: Skfarek
Panowie żeby nie robić nowego tematu jedno pytanko, Cooyon sorki za mały offtop: gdybając, czy dobrze myśle czysto teoretycznie gdybym dał pompę z wielopunktu i wtryskiwacz o większej przepustowości (np. z 1.8) do mojego AEA i wystroił to kompem to powienien dostawać większe dawki paliwa i lepiej banglać???

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 14:44
autor: Cooyon
Pytanie, czy faktycznie musisz zmieniac pompę, bo zwróć uwage, że 3 bar sa do MPI, a każdy SPI ma 1 bar (nawet 1,6).
Możliwe, że wydatki tych pomp są takie same a jedynie zmienia się uzyskiwane ciśninenie.
Powiedz mi jeszcze, o ile się nie mylę, skąd weźmiesz dodatkowe powietrze żeby to spalić? :D

Re: Swap ADX na AEX - przygotowania

: 15 gru 2009, 15:08
autor: Skfarek
Trzeba by dolot zrobić by polepszyć mu warunki oddychania i w kompie program by ustalić inny skład mieszanki i więcej powietrza. Pytanie czy kolektor dolotowy/przepustnica nie będzie tu ograniczeniem?
Jak rzekłem to tylko gdybanie bo i tak gaźniki wrzucę. Chociaż przy gaźnikach kwestia pompy też wyjdzie :)