Strona 1 z 2

Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 08 gru 2009, 20:26
autor: Lynn
Witam.

Mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Tzn odpala, ale przez pierwsze 10 sekund skaczą obroty, jakby silnik się dławił i chciał zgasnąc. Dodatkowo dosyc mocno zadymi przez 5 sekund przy odpaleniu (nie jest to ciemny dym, taki zwykły; wygląda jak normalna para wodna, z tym ze jest go bardzo dużo, ale po 10 sekundach juz wylatuje normalna lekka para z rury). Poźniej to wszystko zanika i jezdzi bez problemu. Dodam, ze mam reczne ssanie i pompę Lucasa (jakby mialo to jakies znaczenie ;p).

Czy ma ktos pojecie co moze byc tego przyczyną?
Problem pojawił się mniej więcej po zmianie świec - trzecia świeca od lewej troche krzywo mi się wkręciła (zrąbał mi się gwint), miałem bardzo mało miejsca, klucz był krzywo i świeca się troche pod innym kątem wkręciła i minimalnie bardziej odstaje, niz reszta. Ale to nie musi byc to, bo to zbiegło sie z wizytą u mechanika, zmianą rozrządu, ustawieniem kąta wtrysku i takich tam.

Mam tez fatalnej jakości weżyki paliwowe (te od filtra paliwa do pompy) - taki jakis cienki, przezroczysty. Po wygięciu dostaje się do środka powietrze i robią się w środku pęcherzyki. Czy to możliwe, ze kiedy stoi przedostaje się tam jakos powietrze i dlatego przerywa? :niewiem:

Dodam jeszcze, ze od czasu wizyty u mechanika wylot z rury wydechowej (skierowany w dół) pozostawia na ziemi czarny osad. Do tego wydaje mi się, jakby wzrosło spalanie.


Byłbym wdzięczny za pomoc. Oczywiścię rozdaję pochwały ;-)

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 08 gru 2009, 22:23
autor: suhhar
po pierwsze co mi sie nasuwa na mysl to ze nie grzeje ci jedna ze swiec dlatego moze ci szarpac silnikiem po odpaleniu, pewnie ta krzywo wkrecona ? a moze masz na niej przedmuch jak sie krzywo wkrecila ? Co do tej pary to mozesz miec zle ustawiony kąt wtrysku po wymianie rozrzadu i dlatego ci wzroslo spalanie . Co do nalotu z ruru to normalne ze zostaje slad na asfalcie u mnie jest to samo chyba ze w wiekszych ilosciach niz wczesniej. Acha ja mam taki sam przewod od filtra do pompy i tam w tym zgieciu jest bańka powietrza ktorej nie mozna usunąc ;) poprostu tak ma byc i nic sie nie dzieje ten typ tak ma podobno ;)

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 08 gru 2009, 22:27
autor: Lynn
[quote="suhhar"]Co do nalotu z ruru to normalne ze zostaje slad na asfalcie u mnie jest to samo chyba ze w wiekszych ilosciach niz wczesniej.[/quote]
W dużo większych ilościach. Taka czarna plama normalnie się robi. Wczesniej zdecydowanie tego nie było.

[quote="suhhar"]Acha ja mam taki sam przewod od filtra do pompy i tam w tym zgieciu jest bańka powietrza ktorej nie mozna usunąc ;) poprostu tak ma byc i nic sie nie dzieje ten typ tak ma podobno ;)[/quote]

Ale ja nie mam banki powietrza w przewodzie. Dopiero jak go wygnę przy filtrze, to wchodzi tam powietrze. Czyli jest lekko nieszczelny. Ale nie jestem w stanie juz bardziej zacisnac opaski zaciskowej.



Dzięki za odpowiedz, czekam na kolejne sugestie. Jutro jadę wreszcie do porządnego, sprawdzonego mechanika. Wpakuje kupe kasy, ale chce miec wreszcie wszystko na cacy.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 08 gru 2009, 22:43
autor: Luki38
po pierwsze co mi się nasuwa na myśl to ze nie grzeje ci jedna ze świec dlatego może ci szarpać silnikiem po odpaleniu

suhhar świece żarowe są tylko potrzebne do odpalenia, później one już nie grzeją.

Jak dymi to bym obstawiał wtryski, jak auto ma dużo najechane to przydało by się je zregenerować i ustawić.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 9:51
autor: mmmarcin
Trzy główne powody i rozwiązania:

sprawdzić/wymienić świece żarowe (potrzebne ze dwie RÓŻNE oczkowe 12stki)
zmienić filtr paliwa
przestawiła Ci się pompa - sprawdzić naciąg paska rozrządu!

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 12:47
autor: vjarecki
[quote="Lynn"]trzecia świeca od lewej troche krzywo mi się wkręciła (zrąbał mi się gwint)[/quote]
Jeżeli świeca żarowa wkręcona jest krzywo w zależności, w którą stronę to:
1 brak kompresji, tłok będzie zasysał lewe powietrze
2 może wydmuchiwać ropę z pod świecy
3 uszkodzi wtrysk a uszkodzony wtrysk może wypalić tłok
[quote="Lynn"]Dopiero jak go wygnę przy filtrze, to wchodzi tam powietrze[/quote]
Wymień czarny gumowy wężyk, popękała guma i dlatego dostaje się powietrze.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 18:05
autor: Lynn
Mam tylko nadzieje, ze to gwint na świecy sie zepsuł, a nie tam w silniku. Bo będzie czekało gwintowanko...


Dzieki za rady.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 19:40
autor: suhhar
mmmarcin pompa sama nie moze sie przestawic, chyba ze jej os jest juz wyrobiona i sie giba i wtedy sie kąt wtrysku przestawia ale to juz powazniejsze uszkodzenie. Ale rzeczywiście z tą swieca nie jest wesoło nie potrzebnie ją wkrecales bo mogles sobie narobic bigosu, na forum golfa wyczytalem ze koles kiedys krzywo wkrecil swiecie raz zapalil i KAPUT tłok sie spotkal ze swieca.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 19:59
autor: Lynn
Jutro stawiam autko na kanał, rozbieram Pole i mam 3 dni na naprawienie. Mam nadzieje, ze cos zdziałam.

W ogóle mam problem z podłączeniem pod VAGa... :niewiem:
Pokazuje mi tylko adres 25, czyli immo. Zadnych innych informacji nie chce mi pokazac. :cry:

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 20:17
autor: suhhar
a poprawnie zainstalowales vaga ? moze cos z wtyczka jest nie tak ? a moze masz najtanszy kabel ?

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 20:21
autor: Lynn
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=835538867

Instalowałem kilka razy, odinstalowywałem, restartowałem, zmieniałem na wszelkie sposoby ustawienia, cały czas to samo. Tylko immo widzę, dla reszty nie daje zadnej odpowiedzi.

Kabel tani, no ale bez jaj... ma działac.


Próbowałem VAG-COM, VWTool, z płytki ktora mi dal, z internetu... no wszystkiego probowalem ;p

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 22:06
autor: vjarecki
VAG-COM 311-2 lub 409-1 lub PL 4.9 powinien łączyć się bez problema, może masz za szybką transmisję w ustawieniach portu, sprawdź 9600 lub mniej 7200
Dostępne kanały:
03 ABS
15 Airbag
17 zegary - po lifcie (test wszystkich wyjść np toru świec żarowych i przekaźników)
25 immobilizer
41 pompa wtryskowa

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 09 gru 2009, 22:49
autor: Lynn
[quote="vjarecki"]03 ABS
15 Airbag
17 zegary - po lifcie (test wszystkich wyjść np toru świec żarowych i przekaźników)
25 immobilizer
41 pompa wtryskowa[/quote]


Nie mam Airbaga, ABS, zegary przed liftem, i pompa Lucasa zakladana przez jakiegos idiotę. Może dlatego tylko 25 mi sie wyswietla? :niewiem:

To gdzie w takim razie sprawdza się obroty, temperature, itd?

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 10 gru 2009, 13:21
autor: vjarecki
[quote="Lynn"]To gdzie w takim razie sprawdza się obroty, temperature,[/quote]
W 17 i 41 nie będą takie same odczyty, spróbuj połączyć się bezpośrednio wybierając kanał a nie automatycznie.

Re: Dławienie się po zapaleniu na zimnym silniku 1,9d AEF

: 10 gru 2009, 20:15
autor: Lynn
Próbowałem. Nic z tego.

Probówałem łączyc sie przez VAG-COM, Polski VAG, VWTool. Widze tylko immo...