Remont, czy podmianka 1:1

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Remont, czy podmianka 1:1

Post autor: Cooyon »

Czołem.
W Poli stuknęło mi właśnie 260kkm i już wyraźnie słychać, że ma powoli dość. Dodatkowo mam padnięte pierścienie na trzecim garnku i nie wiadomo co jeszcze.
Już dwa razy prawie kupiłem forumowo-klubowy silnik, ale za każdym razem coś tam się nie dogrywało.
Wystawiłem pytanie w dziale kupię, ale jednocześnie zaczynam się poważnie zastanawiać na remontem.
Wiadomo - podstawienie jest prostsze i szybsze, ale też mniej wiarygodne. Nie wiadomo ile kupowany silnik ma nakręcone - no chyba, że jeździ i można go "organoleptycznie" obadać (VAG, ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju, odgłos itd).
Remont teoretycznie odmładza jednostkę do zerowego przebiegu, lae nadal nie wiadomo, czy np blok gdzieś nie pękł albo czy inne kfffiatki się nie czają za rogiem.
Jak daleko warto iść z takim remontem - np zmieniać same pierścienie, czy jeszcze tłoki?
Jaki jest przybliżony koszt takiej imprezy? Robota we własnym zakresie - głowica na zewnątrz.

Tak mnie wzięło na przemyślenia...
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="Cooyon"]Już dwa razy prawie kupiłem forumowo-klubowy silnik, ale za każdym razem coś tam się nie dogrywało.[/quote]
Przyznam szczerze że raz byłem sprawcą takiego zamieszania za co przepraszam jeszcze raz :beg:

Co do tłoków generalnei musisz sprawdzić ich stan - czy ścianki są zjechane, jak tak może oznaczać że będzie wpierniczać olej.
Tłok mahle/ks do 1.6 nowy kosztował w lipcu jakieś 300 zł za szt.
Głowice można przy okazji delikatnie splanować i przeczyścić kanały dolotowe/wylotowe- ja w Kraku dałem za taką operację 100 zł w silniku 1.6.
Panewki Glyco wzmacniane od 1.8/2.0 (pasują do 1.6) kosztowały mnie jakieś 250 zł. Zwykłe mogą być taniej.
Za honownie bloku/cylindrów dokłądniej dałem chyba z 200 zł.

Co do silnika innego zapytaj Paffcia ma do sprzedania w dobrej kasie 1.4. Jeżeli to silnik na monowtrysku to osprzęt cały pasuje od 1.3. Teraz można kupić 1.6 np. za 500 - 600 zł gdybyś miał możliwość sprawdzenia przebiegu i silnik miał zamontowany na aucie (sprawdzenie kompresji/wycieków/pracy) to bardziej się opłaca zrobić swap i wrzucić inny engine.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="Skfarek"]ma do sprzedania w dobrej kasie 1.4. Jeżeli to silnik na monowtrysku to osprzęt cały pasuje od 1.3[/quote]
Mówisz o tym 1,4?
Były takie? Jakie miały oznaczenie? Wiem, że 1,6 były na mono, ale o 1,4 nie słyszałem
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

1.3 ADX, 1.6 AEA i 1.4 ale nie pamietam oznaczenia wszystkie, były takie same - osprzęt ten sam, nawet blok taki sam tylko inne bebechy czytak tłoki :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

[quote="Skfarek"]Za honownie bloku/cylindrów[/quote]
Wsadzałeś serię, czy nadwymiar (tłoki, pierścienie, panewki)?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

u mnie po konsultacjach z honującym poszła seria
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

coyoon kup inny nie opłaca się robić remontu w silniku za 600 zł :D
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Chyba zaczynam się przekonywać...
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

a zrób to porządnie, kup silnik zrób mu przegląd na spokojnie w domku powymieniaj co jest do wymiany i dopiero rób przekładkę.
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

z silnikiem to jest tak ze nie przeswietlisz - jak zrobisz remont to wiesz czym jezdzisz - czywiscie oplaca sie jak większość rzeczy zrobisz sam.
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

No to mamy dwa punkty widzenia.
Jednak remont jest chyba bardziej pewny.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

Cooyon są dwa punkty widzenia w zależności od tego, jakie masz perspektywy do samochodu.
Jeżeli masz zamiar zostawić go sobie, ewentualnie jako drugi samochód w przyszłości to polecam remont, będziesz miał zrobione na cacy i wszystko według własnego uznania.
Natomiast, jeżeli masz zamiar go sprzedać załóżmy za rok lub dwa lata to ja bym kupił w miarę dobry używany silnik i nie wchodził w większe koszty.
Ja osobiście dla swojej poli mam pierwsze rozwiązanie, dlatego robie z niej monstera, i szczerze mówiąc nie liczyłem się z takimi kosztami, ale za to jakie będą wrażenia… :yahoo:
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

[quote="vjarecki"]Ja osobiście dla swojej poli mam pierwsze rozwiązanie, dlatego robie z niej monstera, i szczerze mówiąc nie liczyłem się z takimi kosztami, ale za to jakie będą wrażenia… [/quote]

No właśnie... ile w sumie będzie kosztowała Cię zamiana na taki silnik?
Obrazek
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

przejrzałem dwie książki i nie ma 1,4 na mono wtrysku
tylko ADX i AEA
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

tak naprawde wszystko zależy od punktu widzenia. Masz możliwości, troche pojęcia o mechanice i chcesz jeździć tym autem - rób remont.
Jak musisz przejeździć tym autem jeszcze 2 lata ~ bo nie masz hajsu na nic innego wrzuć silnik który w miare jakoś chodzi i tyle.

Ja np. nie wczuwam się już za mocno w auto - dokładam co jakiś czas po trochu ale ogólnie szału nie ma - a jeździć czymś trzeba a na lepsza funduszu brak i tak się kręci.

jak zdecydujesz się na jakąś opcję to daj znać ;)
Bo czerwone jest szybsze

cFk
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”