Strona 1 z 2

[6n] popychacze - wymiana

: 01 gru 2009, 19:11
autor: twister1
witam kolegów czy może ktoś po krótce opisać mi jak się zabrać do wymiany popychaczy hydraulicznych (szklanek)
w vw polo 1.4 60KM z 99r z góry dziękuje

Re: popychacze - wymiana

: 01 gru 2009, 19:14
autor: vwkas18
trzeba ściągnąć wałek rozrządu odkręcić koło rozrządu

Re: popychacze - wymiana

: 01 gru 2009, 19:51
autor: Toto
twister1 widzę, że jesteś nowy, napisz dlaczego chcesz wymieniać popychacze hydrauliczne, czy dlatego że na zimnym silniku silnik strasznie klekocze? przeglądnij sobie forum, dział o usterkach i "100 technicznych...", bo jeśli z tego powodu chcesz to wymieniać to dowiesz się, że z tym klekotaniem jest jak z walką z wiatrakami, wymiana popychaczy pomoże, ale po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów to znowu wróci, a wymiana wszystkich popychaczy jest dosyć kosztowna :) chyba, że to nie ten powód, ale opisać przypadłość swojego autka możesz :grin:

Re: popychacze - wymiana

: 01 gru 2009, 20:56
autor: twister1
autko klekocze jak diesel bez względu czy jest zimne czy ciepłe a w momencie przekroczenia 130km/h sprawia wrażenie jak by miał silnik wyskoczyć :grin:

Re: popychacze - wymiana

: 02 gru 2009, 21:19
autor: dragon172005
w książce z seri sam naprawiam jest napisane ze popychacze należy wymienić dopiero wtedy kiedy wyczuwalny jest luz większy niż 0.1mm. warto by było to sprawdzić nie dużo roboty z tym.
ale można z tym jeździć u mojej siory w golfie ma tam 1.4 na pelnym wtrysku (nie wiem jakie oznaczenie bo nie sprawdzalem) klepie juz z 1 rok czasu a golf dalej hasa :).

Re: popychacze - wymiana

: 03 gru 2009, 12:36
autor: twister1
dzięki wszystkim za wszelkie informacje popychacze jutro będą wymieniane i mam nadzieje że przestanie juz klepać.

Re: popychacze - wymiana

: 06 gru 2009, 18:58
autor: Januszek
Witam.
Panowie mam problem z tykającymi popychaczami,chciałbym nalać trochę oleju i sprawdzić jak będą się zachowywać.
Jaki mi olej doradzicie żeby to sprawdzić?
Polo 6N 96r GLX 1.6 (90 tyś) auto stało koło 3 lat dopiero zaczyna jeździć.Wiem że na pewno trzeba zmienić olej,ale tak chciałbym zrobić mała próbę z tymi popychaczami.

Re: popychacze - wymiana

: 06 gru 2009, 19:27
autor: rat4
do 1,6 eTech proponuje oleje syntetyczne 5W40 norma VW501.01
lub półsyntetyki 10W40 VW500 lub 502.
jeśli auto stało taki okres czasu, to pasuje od razu zlać stary syf bo pewnie się już grzybki pojawiły w misce... :D
już dawno okres BestBefore minął także olej nie będzie już zdatny aby używać, a dla zdrowia jednostki to nie waż się jeździć na tym oleju, może zalej 2 litry jakiegoś taniego 10W40 zalej do tego płukankę do silnika np. (STP engine flush) niech pochodzi z pół godziny i wywal cały stary syf, dopiero po tej operacji zalej syntetyka 5W40, i oczywiście nowy filtr oleju,
(Filtron OP641, lub z Tutela 30')
powinno być OK.

Re: popychacze - wymiana

: 06 gru 2009, 19:34
autor: Januszek
Dzięki rat4 zrobię próbę dzisiaj,a popychacze i tak wymienię wraz z olejem.

Re: popychacze - wymiana

: 27 lis 2011, 12:13
autor: Januszek
Witam.

Jaki olej mogę dolać żeby wyciszyć popychacze ? kiedyś gdzie tu znalazłem taki temat dziś szukałem,ale nie mogę się dokopać.

Re: [6n] popychacze - wymiana

: 28 lis 2011, 23:39
autor: krzychu20
Januszek według opinii różnych ludzi to Motul albo Valvoline wycisza pracę ;)

Re: [6n] popychacze - wymiana

: 28 lis 2011, 23:43
autor: vwkas18
Velvoline dobre oleje ale długo się nagrzewa :grin:
a popychacze najlepiej jak cykają to na ciepły silnik wlać ok jednego korka zimnego oleju
powinny się wtedy wyciszyć... jeżeli tak będzie to olej który zalany macie nadaje się do spuszczenia

Re: [6n] popychacze - wymiana

: 29 lis 2011, 19:22
autor: Januszek
Ja zalałem taki olej http://www.directcarparts.co.uk/product ... hetic.html

Popychacze chodzą ok na zimnym słychać je,ale jak się silnik nagrzeje to cisza.

Re: [6n] popychacze - wymiana

: 29 lis 2011, 19:23
autor: krzychu20
Januszek i jakie wrażenia ? Słychać różnice jakieś ?

Re: [6n] popychacze - wymiana

: 29 lis 2011, 19:26
autor: Januszek
Jest w porządku jak silnik osiągnie swoja temperaturę wszystko się wycisza.
Zreszto w silnikach polo 6N to szklanki maja to do siebie że hałasując taka konstrukcja ślinik.