pare problemow z polo + brak kompatybilnosci z OBDII

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

pare problemow z polo + brak kompatybilnosci z OBDII

Post autor: piratez »

Witam wszystkich serdecznie:)
niestety moja polówka ma parę mankamentów które proszą się o naprawę:
1. Problemy z obrotami - gdy silnik jest zimny jest wszystko okej, gdy się rozgrzeje czasami nie potrafi utrzymać obrotów, wahają się od 500 do 1000....zauważyłem że przy przegonieniu polówki na jedynce i dwójce przy zmianie biegów obroty same idą do góry (sprzęgło wciśnięte, gaz puszczony). Przepustnica wyczyszczona, pryskałem starterem na przewody wszystkie które idą od przepustnicy i nie ma żadnej reakcji. Wyłączyłem aku, połączyłem + i i aby zresetować ecu....dalej to samo.

2. Nie działa mi spryskiwanie tylnej szyby, pompka działa bo przednie normalnie działają. Gdzie najczęściej w takim wypadku leży usterka??

Polo z silnikiem 1.0 50KM...rocznik 97r.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2009, 15:12 przez piratez, łącznie zmieniany 1 raz.
m
marko-polo
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:00

Post autor: marko-polo »

Witam prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

Post autor: piratez »

znajde go gdzie???:)
S
Sundecade
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 24 lis 2008, 12:39
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Sundecade »

przy chłodnicy?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w 1,4 jest przy termostacie zaraz pod aparatem zapłonowym w 1.0 też tam powinien być
przy wymianie zwracaj uwagę na kolor czujnika bo ma znaczenie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

Post autor: piratez »

okej dziekuje
narazie sprobuje go odlaczyc podczas pracy, jak nie bedzie roznicy to wymieniam na slepo

a jak wyglada sprawa z spryskiwaczem tylnej szyby?
Awatar użytkownika
marianb31
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 22 maja 2009, 18:56
Lokalizacja: Krajenka

Post autor: marianb31 »

Nie śmierdzi Ci spirytusem wewnątrz? :)

Pewnie Ci sie gdzieś wężyk rozłączył i Ci płyn do środka leci :)

Mi się kiedyś rozłączył za tylną kanapą :)
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""marianb31""]a jak wyglada sprawa z spryskiwaczem tylnej szyby?[/quote]
Było już o tym. Kilka miejsc gdzie mogło się popsuć:
1. Ułamana rurka która wchodzi w trzepień silniczka. Sprawdź czy nie leje ci się w klapę.
2. Pęknięty przewód spryskiwacza na wysokości gumowej przelotki miedzy budą a klapą. Sprawdź czy gdzieś tam się nie leje, czy podłoga w bagażniku sucha.
3. Gdzies nad tylnym nadkolem od kierowcy. Zdjęcie od Gulunio poniżej :)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 23:46 przez czaja, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

[quote=""czaja454""]3. Gdzies ponoć pod tylnim siedzeniem jest tez łączenie. Sprawdź tam.[/quote] Nie dokładnie pod tylnym siedzeniem, ale nad tylnym nadkolem od kierowcy. Sprawdź czy za przednim siedzeniem od kierowcy masz mokro na podłodze (płyn ścieka na dół). Dokładam zdjęcie poglądowe które dałem już w jednym temacie:
Obrazek
Podobno, gdzieś pod siedzeniem kierowcy jeszcze jest łączenie, ale to już nie wiem dokładnie.
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

Post autor: piratez »

udało mi się naprawić spryskiwacze, rzeczywiście nad tylnym lewym nadkolem przerwało się połączenie
a co do obrotów to odłączyłem czujnik i oprócz braku wskazań temperatury na zegarach nie widzę żadnej różnicy
możliwe że trzeba zaadaptować przepustnice VAGiem??
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

witam ja mam ten sam silnik i walczylem z ta przypadloscia troszke czasu
zrob tak
wyczysc prtzepustnice ale nie zadnym psikaniem tylka ja wyjmij calkowicie wtedy wyczysc dokladnie ale ostroznie niczym tam nieszoruj ostrym itp.odlacz akumulator na jakis czas potem zaloz przepustnice podlacz aku i pojezdzij z dzien lub dwa i jak to nieprzyniesie zadnego efektu to jedz na kompa niech odczyta bledy bo moze jest trafiona i tylko do wymiany ajak zadne bledu mu niewyskocza to trzeba zaadoptowac i powinno byc ok.
gdyby dalej nic to sprawdzic ustawienie zaplonu
aumnie tak bylo najpierw zaplon przestawiony potem druga przepustnica bo lupilem okazyjnie ale bez adaptacji tez wariowala,potem pozadna adaptacja i jest malina.
p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

Post autor: piratez »

jako ze do mechanika jade w ostatecznosci to zastanawiam sie czy nie kupic interface diagnostyczny np taki: http://allegro.pl/item821500401_interfe ... skoda.html

dobry ??
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

budziet, ale może poszukaj coś tańszego, zamiast wydawać 100 zł możesz wydać 50
tu masz to samo za połowę ceny:
http://www.allegro.pl/item823867740_int ... sb_pl.html

:grin:
civic r18a2/407 1,6 HDi
p
piratez
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2009, 22:20

Post autor: piratez »

o super
zamowione, jakiegos mam pecha ostatnio...z drugim samochodem tez mi magia sie dzieje
jak dostane interface, zobacze co tam wypluje komputer + zaadoptuje przepustnice.

-- Czw Gru 10, 2009 5:11 pm --

no wiec kupilem interface
podlaczylem do polo....test portow wszystko ladnie, niestety gdy odpalam engine 01 jest totalny brak komunikacji
obd tester nie wykazuje zadnych bledow
obd test w vag com 409 zglasza ze samochod nie jest kompatybilny z OBDII
gdzie lezy problem??
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”