Problem ze swieca iskrowa

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Problem ze swieca iskrowa

Post autor: JaCEkkk »

Witam
Wprowadzenie w temat:D :
wczoraj poszedlem do swojego polo i odpalil normalnie(z miesiac stalo auto ale bylo odpalane co jakis czas) kilka kilometrow przejechalem i bylo wszystko ok a gdy chcialem jechac z powrotem do domu :) przestal mi palic na wszystkie gary (3 palily ) nastepnego dnia sprawdzilem ktora to swieca nie pali oraz rozdzielacz przeczyscilem go i wymienilem swiece swiece na nowa (ta co nie palila i jak wyciaglem stara to nie byla juz pierwszej nowosci : przepalona juz troche byla nagar miala) sprawdzilem czy teraz bedzie palil na 4 gary okazalo sie ze jest dobrze ale tylko na chwile. Przy przyspieszaniu objawia sie to samo jak wczesniej jak by sie odlaczal ten jeden tlok i nie pracuje silnik rowno na wolnych obrotak tylko faluja one(obroty). zaczelo sie to wszystko od tego pierwszego "strajku":D swiecy (co przestala dawac iskre)
Pytania:
1.Nie wiem czy to ma jakis teraz zwiazek z tym ze pozostale 3 swiece sa tez juz stare i nie wiem kiedy byly wymieniane ale to z pewnoscia nie jest ta przyczyna tak ja mysle:D
2. Moze kabel wysokiego napiecia jest winny? Moze fajka juz nie przylega dobrze do swiecy ?

Wrazenie jest tez troche takie jak by przy "depnieciu w pedal" sie zapowietrzal (przerywa traci moc i nie daje pradu ta 1 wymieniona swieca) Sry troche sie rozpisalem ale chcialem przedstawic jasno sytuacje:)
Pozdro i thx za odpowiedzi:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

świeca może nawet nowa okazać się bublem, to się zdarza nawet najlepszym firmom także trzeba podmienić świecę i wkręcić ją na inny cylinder, i wykluczyć czy jest walnięta, z tego co napisałeś to świeca prawdopodobnie jest OK tyle że nie dostaje iskry od cewki, to ona może tu być uwalona.Jak już wymieniasz świece to najlepiej komplet,
poczyść wszystkie fajki zajrzyj do nich może są utlenione lub zaśniedziałe, oraz ściągnij kopułkę i palec rozdzielacza tam może być przyjarane i skopcone może przez to nie ma iskry, dopiero potem sprawdzaj z kabla iskrę,
potem podmień cewkę i wtedy sprawdzisz czy to jej wina, jak będzie pracował jak należy to wina cewki,
na koniec podepnij pod Vaga i zobaczysz czy czasem nie wada czujnika Halla na aparacie zapłonowym,
Na koniec jak już wyeliminujesz problem to przeczyść przepustnicę i ewentualnie zaadaptuj.
civic r18a2/407 1,6 HDi
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Jutro podmienie swiece na inny cylinder i zobacze jak bedzie bo nie chcialbym zeby to okazal sie ten czujnik Halla a w rozdzielacz dzisiaj zajrzalem i wyczyscilem palec i reszte. A po ile sa mniej wiecej te czujniki Halla?

-- Pią Lis 27, 2009 11:25 am --

Moze jeszcze ktos ma jakis pomysl co to za przyczyna?:)
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

a napisz jak doszedłeś że to świeca nie daje rady ?
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Na odpalonym silniku zaczelem wyciagac pokolei kable wsyokiego napiecia z rozdzielacza i zwracalem uwage przy ktorym wyciagnieciu kabla silnik "kuleje" (dusi sie, nie rowno pracuje) i wsadzalem je z powrotem w te same miejsca oczywiescie. Wiadomo ze wniosek jest prosty: wyciaglem 1 kabel zaczal sie dusic wiec wniosek: iskra na tej swiecy jest -->2 kabel wyciaglem zaczoal sie dusic --> 3 kabel wyciaglem nie bylo roznicy wiec na 3 tloku nie bylo iskry a na 4 byla (iskra).
Tylko teraz zadaje sobie pytanie dlaczego przez kilka pierwszych kilometrow po wymianie swiecy na nowa pracowal dobrze rowno a po jakies 3 -5 przy przyspieszaniu znowu iskry nie bylo a jak puscilem pedal to czasami zalapywal i chodzil na 4 tloki normalnie.
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

może sam kabel jest przyczyną
bo jak wyczyściłeś już kopułke i palec to powinna być poprawa
stawiam na kabel WN
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Mozliwe ze przyczyna jest kabel tylko najgorsze ze nie jestem pewien czy to bedzie to a nie cce wydac niepotrzebnie okolo 120 zl za kable :/ no ale coz trzeba bedzie to sprawdzic:) thx za odpowiedzi:)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to poszukaj kogoś kto ma VW i zamień na próbę kable i po problemie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
ko-ma
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:58
Lokalizacja: Końskie

Post autor: ko-ma »

[quote="JaCEkkk"]pytanie dlaczego przez kilka pierwszych kilometrow po wymianie swiecy na nowa pracowal dobrze rowno a po jakies 3 -5 przy przyspieszaniu znowu iskry nie bylo [/quote]
Jest taki kontrolny sposób : zdejmij przewód ze świecy, załóż go na inną, dowolną świecę i podczas próby uruchomienia silnika sprawdź czy jest iskra i jak ona wygląda.
Przy pewnym doświadczeniu można ocenić wzrokowo energię wyładowania - a w tym przypasdku może być ona za niska .
Przewód może być winien ( często pomaga zdjęcie go z mocowań ), ale niekoniecznie.
Możliwe, że podejrzany cylinder ma zbyt niskie ciśnienie sprężania i przy zwiększeniu obrotów energia wyładowania jest zbyt niska do zapalenia mieszanki przy obniżonym ciśnieniu ( ostatnio miałem taki przypadek w Peugeocie 405 z podwieszonym zaworem ).
Odnośnie pożyczania przewodu "na próbe" - moze to być dowolny przewód, nie koniecznie od vw, aby tylko długość była wystarczająca. Oczywiście na krótka próbę.
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

A jak wyglądała świeca? Była inna niż wszystkie?
Bierze olej?
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
J
JaCEkkk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 02 paź 2009, 10:17
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: JaCEkkk »

Cooyon
Dzisiaj czyscilem wszystkie swiece i nie sa juz w najlepszym stanie ale przeczyscilem je i wydaje mi sie ze troszke lepiej chodzi ale przy max przyspieszeniu dalej ktoras swieca nie pali a przy srednim i lekkim przyspieszaniu jest ok pracuje ladnie rowno i spokojnie (wczesniej przed wyczyszczeniem swiec nawet jak srednio "deptalem w pedal" to przestawal palic na 1 gar no i na biegu jalowym nie dotyjkajac gazy lekko obroty faluja -przed czysczeniem swiec wiecej mocniej chyba falowaly obr.) A co do brania oleju to nie zauwazylem bo jak na razie po wymianie oleju zrobilem jakies nie cale 2 tys. i roznicy w poziomie oleju nie widze. Swiece sa wszystkie tej samej marki NGK i wszystkie przed wymiana tej 1 co nie palil na ten garnek wygladaly w podobnym stanie czyli srednim.
Bede musial podmienic(od kogos) kable WN i zobacze czy bedzie roznica.
Ko-ma
[quote="ko-ma"]Odnośnie pożyczania przewodu "na próbe" - moze to być dowolny przewód, nie koniecznie od vw, aby tylko długość była wystarczająca. Oczywiście na krótka próbę.[/quote]
Jesli maja takie same fajki bo polo ma troche inne niz reszta aut

Thx za podpowiedzi i czkeam na inne:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”