para wodna na przedniej szybie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

para wodna na przedniej szybie

Post autor: zbiq »

od kilku dni mam problem (od dawna z calym ukladem chlodzenia), a mianowicie:
silnik po kapitalce (gora, w maju tego roku) + wymienione praktycznie wszystkie elementy dodatkowe typu czujniki itp. w lato tego nie zauwazalem, ale jak sie zrobilo chlodniej to sie okazalo ze silnik nie trzyma temperatury, w korkach dochodzi do 110 a jak jade spada do 70. co do temepratury to slyszalem rozne opinie, mi.in. takie ze w vw nie ma co dokladnie patrzec na wskaznik temepratury tylko na to czy sie nie gotuje. w pewnym momencie zaczal sie gotowac, wywalilo plyn chlodniczy zaworkiem cisnieniowym na zbiorniczku. okazalo sie ze padl wentylator - wymienilem. z temepratura dalej bylo tak jak opisalem, wiec wg mechanika (nie znam sie za bardzo) do wymiany termostat - mimo tego ze w maju zalozony nowy. O.K. wymieniony termostat ale nowa zabawa - silnik osiaga 80stp. i zalacza wentylator (przynajmniej nie spada do 70) ale i nie wzrasta do 90. czyżby czujnik temeratury? tez wymieniony w maju. ale to dopiero wstep. teraz parowanie szyby - w chwili kiedy temepratura zaczyna wzrastac, przy niskiej temeperaturze otoczenia (5-7stp.) z prawej strony z kratki nawieu zaczyna wydobywac sie para. po pierwszej takiej sytuacji (testowane na parkingu, sprawdzanie czy wentylator dziala) zniknal plyn chlodniczy (nie wyciekl, nie bylo sladow na glebie). po dolaniu plynu para nadal sie pojawia (przednia szyba w czasie jazdy wyglada jakby ktos ja zalal woda, mimo wlaczonego nawiewu na szybe), plynu nie ubywa. zaobserwowalem tez, ze przy nagrzanym silniku (80stp.) przy odkrecaniu korka plynu chlodniczego na zbiorniczku prawie nie ma cisnienia (wczesniej trzeba bylo kilka minut powolnego odkrecania zeby wyrownalo cisnienie - teraz kilka sekund). na logike - nagle parowanie przedniej szyby + zanik cisnienia = nieszczelnosc ukladu? tyle ze nie wyrzuca plynu, stan jest caly czas O.K., sprawdzam kilka razy dziennie (jezdze ok.100-150km dziennie po miescie). ktos moze wie o co chodzi? a jesli peklo to gdzie szukac, bo jak podjechalem do mechanika to stwierdzil, ze to nie wiadomo co, trzeba szukac, auto stare, jemu sie nie chce, a jak cos to duuuzo kasy bedzie kosztowac. bede wdzieczny za pomoc, a jak ktos z wawy to browarek postawie (nie jeden :D)
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

parowanie szyby to na 99% nagrzewnica do wymiany, caly plyn ci znika do kanalow nadmuchowych i wnetrza samochodu.
Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

Post autor: zbiq »

tyle tylko ze po pierwszym razie juz plyn od tygodnia nic nie znika, caly czas jest ponad stan (tez dziwne bo wczesniej jak mialem za duzo dolane to sam sobie w powietrze wydmuchal zaworkiem na zbiorniczku) pytanie brzmi czy jest mozliwe tak male pekniecie na ktoryms z przewodow (a sa stare) zeby parowalo w nagrzewnice i na szybe a nie bedzie ubytku plynu (widocznego)
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

jest bardzo mozliwe. stad tez masz zmniejszone cisnienie w ukladzie. z czasem napewno zauwazysz ubytek plynu.
Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

Post autor: zbiq »

tak tez wlasnie myslalem. tylko jak teraz znalezc ktory przewod jest pekniety? no i kwestia temperatury - jezeli teraz wentylator zalacza sie przy 80stp. a wczesnie zalaczal sie przy ponad 100stp. to czy wymieniac czujnik temperatury czy to znowu inna bajka?

BTW
przepraszam bo umiescilem post nie w tym dziale co trzeba, jak mozna to poprosze admina o przesuniecie do wlasciwego dzialu
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Pęknięcie nie będzie w wezu jeśli Ci para idzie do wnętrza samochodu. Jedny element układu chłodzenia połączony z kanałami powietrznymi to nagrzewnica. W niej szukaj usterki

chyba jedyna skuteczna metoda na sprawdzenie to demontaż, a następnie zaslepienie jednego z krucców wodnych. Do drugiego podpiąc pompke do kół albo kompresor. I po wytworzeniu ciśnienia zanurzyć nagrzewnice w wodzie. Jeśli będą szły babelki to już wiesz gdzie masz nieszczelnośc
Awatar użytkownika
zbiq
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 15 kwie 2009, 6:52
Lokalizacja: wawa

Post autor: zbiq »

dzieki, bede musial sprawdzic
audi bylo i bedzie, a polo ma u mnie dozywocie bo sie swinia nie chce zepsuc (kochane bydle).... no i sie zepsul, silnik padl
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”