Silnik pali olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Silnik pali olej

Post autor: Kolo z Polo »

Witam,

Mam VW polo III z 98 roku 1,6 benzyna. Silnik mojego autka gubi olej
w tempie ok litra na 1000 km. Kompresja jest dobra czyli pierścienie dają rade wycieków się nie dopatrzyłem. Odjeżdżając autem z miejsca w którym stało sprawdzałem czy nie "leży" mój olej... żadnych po nim śladów. Moje pytanie brzmi: co więc może się dziać z tym olejem. Auto pokonało ok 225 000 km. Jakiś czas temu doczytałem się, że z takim przebiegiem to w miarę normalne. Jeszcze jedno: gdy kupiłem auto to jeździłem nim około przez miesiąc nim kompletnie wymieniłem olej, w tym czasie sprawdzałem kilka razy czy silnik go bierze i owszem ale nie w takich ilościach! Co więcej jakiś czas temu miałem przykrą sytuację: jadąc raz polówką usłyszałem stuki, klekotanie silnik chodził dosłownie jak Diesel. Przyczyną było jak się okazało brak oleju (zupełnie suchy bagnet) ktoś może pomyśleć że jak można było do tego dopuścić ale mnie nawet do głowy nie przyszło że po ok 1,5 miesiąca od kompletnej wymiany oleju może go zupełnie zabraknąć... Tym bardziej, że jak wcześniej pisałem sprawdzałem ile oleju bierze silnik przed jego wymianą... Czy mechanik mógł zrobić coś nie tak? Przecież taki zabieg nie należy raczej to zbyt skomplikowanych...
Pozdrawiam
my little Poli
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Wiesz może jaki olej wlał mechanik?
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Jaką masz kompresję? Ja obstawiam zużyte pierścienie, spala olej.
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Mobil1 15W40 kompresja: 11 10,5 11 11,5
my little Poli
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

no to już mała kompresja, powinna być w zakresie od 10-15, u mnie przy 150 tyś było od 14-15,5 także u ciebie już słabo
może kiedyś silnik został kilka razy przegrzany i wystarczyło.... pierścienie i uszczelniacze, tam szukaj guza bo całkiem możliwe że to one robią robotę
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Kup sobie drugi silnik.
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Zrób tak jak mówi Rat4 na to wychodzi, że ktoś dolał coś w klimatach motodoktora i teraz po wymianie oleju ukazał się rzeczywisty stan silnika..
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

hmmm z twojego opisu wynika ze jechales kilka km na suchym silniku ? kontrolka od oleju ci sie nie zaswiecila ? dziwne hmmm skoro tak bylo to go zajechałes poprostu bo bez smarowania to nic nie pojedzie. Pierscienie tarły na sucho o gladzie cylindrow i pewnie je porysowaly i tyle. Masz nieszczelnosc i dlatego ci bierze takie ilosci oleju. Ja na twoim miejscu szukalbym jakiegos silnika z rozbitka. Im mniejszy przebieg tym lepiej.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Kontrolka się nie świeciła... suhhar ten olej mi uciekł cały w 1,5 miesiąca po wymianie ile przez ten czas zrobiłem z 3 500km? max. wcześniej nie zjarałby mi takiej ilości może zły olej wlałem tj. Mobil 1 15W40 ile w ogóle oleju wejdzie do takiego silnika?

-- Wto Lis 24, 2009 10:01 pm --

Chciałem jeszcze zapytać jaki może być koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych (części + robocizna)
my little Poli
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

do 1,6 wchodzi 3,4 litra oleju do miski
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Luki38
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 231
Rejestracja: 14 lip 2009, 8:27

Post autor: Luki38 »

Ja na twoim miejscu kupił bym drugi silnik, bo jak ten zrobisz to i tak po pewnym czasie będzie to samo.

Uszczelka głowicy 80zł
uszczelka pokrywy zaworów 50zł
zestaw uszczelek kolektorów 40zł
Zestaw uszczelniaczy trzonka zaworów 25zł
Panewki wału korbowego 130zł
zestaw pierścieni tłoka 80zł
pasek rozrządu 80zł
napinacz 130zł

robota 500zł zależy gdzie i kto
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

ten by ci scyknął, ale może znajdziesz tańszy gdzieś na szrocie
http://www.allegro.pl/item798727679_sil ... ml#gallery
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

Nie no z kupnem innego silnika to może jednak się jeszcze wstrzymam ;) spróbuję wymienić pierścienie + uszczelniacze zaworowe... jeden z mechaników naciągał mnie już ogólnie na remont silnika z jakimi "zabiegami" się to wiąże?? jak też podejrzewam to nawet dobry mechanik nie wykona takiej operacji w warunkach garażowych czyż nie? Aż tak bardzo się nie znam ale słyszałem, że musiałby zrobić np. planowanie głowicy co raczej musiałby komuś zlecić. Całkowity koszt wyniósłby na tyle dużo że już faktycznie bardziej opłacałoby mi się wstawić inny silnik tylko też kto może wiedzieć jaki się trafi...
my little Poli
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”