Mam VW polo III z 98 roku 1,6 benzyna. Silnik mojego autka gubi olej
w tempie ok litra na 1000 km. Kompresja jest dobra czyli pierścienie dają rade wycieków się nie dopatrzyłem. Odjeżdżając autem z miejsca w którym stało sprawdzałem czy nie "leży" mój olej... żadnych po nim śladów. Moje pytanie brzmi: co więc może się dziać z tym olejem. Auto pokonało ok 225 000 km. Jakiś czas temu doczytałem się, że z takim przebiegiem to w miarę normalne. Jeszcze jedno: gdy kupiłem auto to jeździłem nim około przez miesiąc nim kompletnie wymieniłem olej, w tym czasie sprawdzałem kilka razy czy silnik go bierze i owszem ale nie w takich ilościach! Co więcej jakiś czas temu miałem przykrą sytuację: jadąc raz polówką usłyszałem stuki, klekotanie silnik chodził dosłownie jak Diesel. Przyczyną było jak się okazało brak oleju (zupełnie suchy bagnet) ktoś może pomyśleć że jak można było do tego dopuścić ale mnie nawet do głowy nie przyszło że po ok 1,5 miesiąca od kompletnej wymiany oleju może go zupełnie zabraknąć... Tym bardziej, że jak wcześniej pisałem sprawdzałem ile oleju bierze silnik przed jego wymianą... Czy mechanik mógł zrobić coś nie tak? Przecież taki zabieg nie należy raczej to zbyt skomplikowanych...
Pozdrawiam
no to już mała kompresja, powinna być w zakresie od 10-15, u mnie przy 150 tyś było od 14-15,5 także u ciebie już słabo
może kiedyś silnik został kilka razy przegrzany i wystarczyło.... pierścienie i uszczelniacze, tam szukaj guza bo całkiem możliwe że to one robią robotę
hmmm z twojego opisu wynika ze jechales kilka km na suchym silniku ? kontrolka od oleju ci sie nie zaswiecila ? dziwne hmmm skoro tak bylo to go zajechałes poprostu bo bez smarowania to nic nie pojedzie. Pierscienie tarły na sucho o gladzie cylindrow i pewnie je porysowaly i tyle. Masz nieszczelnosc i dlatego ci bierze takie ilosci oleju. Ja na twoim miejscu szukalbym jakiegos silnika z rozbitka. Im mniejszy przebieg tym lepiej.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Kontrolka się nie świeciła... suhhar ten olej mi uciekł cały w 1,5 miesiąca po wymianie ile przez ten czas zrobiłem z 3 500km? max. wcześniej nie zjarałby mi takiej ilości może zły olej wlałem tj. Mobil 1 15W40 ile w ogóle oleju wejdzie do takiego silnika?
-- Wto Lis 24, 2009 10:01 pm --
Chciałem jeszcze zapytać jaki może być koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych (części + robocizna)
Nie no z kupnem innego silnika to może jednak się jeszcze wstrzymam spróbuję wymienić pierścienie + uszczelniacze zaworowe... jeden z mechaników naciągał mnie już ogólnie na remont silnika z jakimi "zabiegami" się to wiąże?? jak też podejrzewam to nawet dobry mechanik nie wykona takiej operacji w warunkach garażowych czyż nie? Aż tak bardzo się nie znam ale słyszałem, że musiałby zrobić np. planowanie głowicy co raczej musiałby komuś zlecić. Całkowity koszt wyniósłby na tyle dużo że już faktycznie bardziej opłacałoby mi się wstawić inny silnik tylko też kto może wiedzieć jaki się trafi...