PAS BEZPIECZEŃSTWA

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati9591
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 09 lip 2009, 9:48
Lokalizacja: opolskie

PAS BEZPIECZEŃSTWA

Post autor: Mati9591 »

Witam!!!
Od dłuższego czasu irytuje mnie moje pasy bezpieczeństwa. Nie chcą sie do same zwijac. Msze im pomóc ,zeby same sie zwineły. Czy można jakoś to samemu naprawić???
Pozderki :grin:
Ostatnio zmieniony 14 lis 2009, 14:07 przez Mati9591, łącznie zmieniany 1 raz.
L
Lynn
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 290
Rejestracja: 23 lip 2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Lynn »

Mozesz kupic nowy napinacz pasów i po problemie.

Zmień proszę w temacie "BEZPIECZĘNTWA" na poprawną formę. Bo strasznie razi.
Obrazek
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

a może wystarczy go tylko wyczyścić lub wysuszyć wilgotne i zabrudzone nie chcą sie zabardzo zwijać , jeżeli sprężyna niedomaga to w takim wypadku samemu raczej nic nie zrobisz
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to taka typowa usterka, u mnie to samo, widać nawet że poprzednia właścicielka kilka razy nie pokwapiła się o zwinięcie: wgniecenie w boczku drzwiowym...hehe
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

W większości przypadków nie domaga sprężyna, można ją samemu wymienić, ale ...
Pasy są pirotechniczne i po rozebraniu ładunek ulegnie odpaleniu :)
Będą się zwijały jak nówki, ale nie będą tak skuteczne gdy dojdzie do wypadku.
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Czyli jest taka opcja, ze jeżeli się słabo zwijają to znaczy ze autko może być po strzale?
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="cage009"]Czyli jest taka opcja, ze jeżeli się słabo zwijają to znaczy ze autko może być po strzale?[/quote]
Słabe zwijanie jest to zwykłe nadwyrężenie materiału w tym przypadku sprężyny na wskutek długotrwałej pracy.
Pierwszy pada pas po stronie kierowcy to chyba oczywiste :)
Pas, jeżeli zostanie odpalony przy stłuczce to już nie da się go rozwinąć.
Można go naprawić, ale już nie będzie pirotechniczny tylko zwykły tzn. będzie się tylko blokował po szarpnięciu.
c
cfk
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 200
Rejestracja: 27 sie 2009, 8:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfk »

o co chodzi z pasem pirotechnicznym?
może mi ktoś wytłumaczyć tzn. jaka będzie różnica jeśli rozłoże napinacz i zmienie sprężynke?
Bo czerwone jest szybsze

cFk
Awatar użytkownika
vjarecki
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 501
Rejestracja: 03 gru 2008, 16:56

Post autor: vjarecki »

[quote="cfk"]o co chodzi z pasem pirotechnicznym?[/quote]
Pas pirotechniczny jest to pas wyposażony w ładunek wybuchowy, który podczas wypadku wybucha i zwija pas, przyciągając człowieka do fotela. Natomiast zwykły pas bezwładnościowy tylko się blokuje podczas szarpnięcia (jak w poczciwym fiacie 126p:).
Awatar użytkownika
polokolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 22 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: polokolo »

[quote="vjarecki"]W większości przypadków nie domaga sprężyna, można ją samemu wymienić, ale ...
Pasy są pirotechniczne i po rozebraniu ładunek ulegnie odpaleniu
Będą się zwijały jak nówki, ale nie będą tak skuteczne gdy dojdzie do wypadku.[/quote]

i na 100% nie da się uniknąć odpalenia ładunku ? bo też bym się za to zabrał
b
blazejb
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2009, 11:32

Post autor: blazejb »

Należy rozróżnić "napinacz pasa" od "zwijacza pasa", ten pierwszy, to urzadzenie pirotechniczne, reagujące na naprężenia (tylko i wyłącznie) i znajduje się (najczęściej) po stronie wewnętrznej fotela (obok zamka zapięcia pasa), natomiast zwijacz, to zwykła rolka z masą bezwładnościową, nie posiadająca żadnych pirotechnicznych części i umieszczona jest po zewnętrznej stronie fotela, poniżej słupka bocznego. Ten wątek traktuje o zwijaczu, w którym (podobnie jak i w moim polo) niedomaga sprężyna. Chętnie dowiedziałbym się czegoć o ew. naprawie takiego zwijacza, najlepiej od kogoś kto coś podobnego już robił.

Pzdr.
Awatar użytkownika
Palozz
Początkujący
Początkujący
Posty: 158
Rejestracja: 11 sie 2009, 10:26
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: Palozz »

Nie wydaje mi sie ze napinacz odpali. Pracuje w Fiat Auto Poland i montuje pasy z pirotechnicznicznymi napinaczami do aut. Raz taki zestaw spadł mi na podłogę z wysokości 1,5 m i nic sie nie stało. Teotetycznie po uderzeniu powinien odpalić. Ja bym przy takich elementach jak pasy nie oszczędzał. Potem byle jaka stłuczka pas nie zadziała tak jak powinien i moze Ci sie krzywda stać.
So I pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head
B*tch, I’ma pick the world up and I’ma drop it on your f*ckin’ head

Mój czerwony diabeł na forum viewtopic.php?f=29&t=8557&p=106179#p106179
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote="blazejb"]Należy rozróżnić "napinacz pasa" od "zwijacza pasa", ten pierwszy, to urzadzenie pirotechniczne, reagujące na naprężenia (tylko i wyłącznie) i znajduje się (najczęściej) po stronie wewnętrznej fotela (obok zamka zapięcia pasa), natomiast zwijacz, to zwykła rolka z masą bezwładnościową, nie posiadająca żadnych pirotechnicznych części i umieszczona jest po zewnętrznej stronie fotela, poniżej słupka bocznego. Ten wątek traktuje o zwijaczu, w którym (podobnie jak i w moim polo) niedomaga sprężyna. Chętnie dowiedziałbym się czegoć o ew. naprawie takiego zwijacza, najlepiej od kogoś kto coś podobnego już robił.[/quote]

Najczęściej tak ale w 6nce napinacze masz schowane w dolnej części słupka środkowego gdzie mają mocowania i zakryte boczkiem tapicerskim :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
b
blazejb
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2009, 11:32

Post autor: blazejb »

[quote="Skfarek"]Najczęściej tak ale w 6nce napinacze masz schowane w dolnej części słupka środkowego gdzie mają mocowania i zakryte boczkiem tapicerskim[/quote]
czyli wniosek z tego taki, że nie rozkręcę zwijacza bez naruszania napinacza? W takim razie samodzielna naprawa raczej odpada :S
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

w 6nce tak to wygląda
http://www.allegro.pl/item827629386_pas ... 6n_3d.html
http://www.allegro.pl/item811929515_pas ... 6n_3d.html
Zwijacz i napinacz są w jednym module - czy da się rozkręcić nie wiem nie przyglądałem się aż tak wnikliwie :scratch:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”