Strona 59 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 lut 2015, 9:12
autor: zdziebel1987
Ma tarczę 256x20 znaczy wentylowane, są w kiepskim stanie, zwrotnice przezuce z golfa bo tam mam 280x20 z passata VR6.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 10 lut 2015, 7:24
autor: Anonymous
passat vr6 nie miał przypadkiem już 5x100?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 10 lut 2015, 10:38
autor: zdziebel1987
VR6 org miał tarczę o rozstanie 5x100 a ja mam tarczę 4x100 z passata b3 G60 a zaciski z VR6

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 mar 2015, 23:39
autor: Winiacz
Tak mnie zaczęło zastanawiać...
Jak bardzo różni się komora silnikowa między Ibizą 6K a Polo 6N?
Dużo by było zabawy z przełożeniem ABF z Cupry do Polo, mając kompletny samochód dawcę?

Zanim ktoś powie że 1.8T ma większy potencjał itd. - Całe moje 6N to jeden wielki projekt nostalgia, a i ABF by mi tam baaaardzo pasował z pewnych względów.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2015, 11:09
autor: JuStIcE
[quote="Winiacz"]Jak bardzo różni się komora silnikowa między Ibizą 6K a Polo 6N?
Dużo by było zabawy z przełożeniem ABF z Cupry do Polo, mając kompletny samochód dawcę?[/quote]
Generalnie w 6N jest mniej miejsca między podłużnicami. Mając kompletnego dawcę będzie Ci łatwiej na pewno. Najlepiej odezwij się do kolegi PiterVR6, on swapował ABFa do 6N.


A teraz dla odróżnienia ja mam pytanie :)
Otóż moje 6N to przedlift i tutaj pojawia się pytanie następujące: Co muszę przerabiać, aby wiązka silnika z polifta dała się zaadaptować do instalacji przedliftowej?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 mar 2015, 16:54
autor: e4gle
Witam, szukam informacji na temat swapu silnika w 6n2 z 1.4 TDi na jakiś 1.9 TDi, nie potrafię nigdzie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Ogólnie mój aktualny silnik jest do remontu i mam teraz dwa wyjścia, albo kapitalny remont albo swap na coś mocniejszego. Mam parę pytań.. Czy da się w ogóle wsadzić taki silnik bez jakichkolwiek "większych" cięć, przeróbek etc. Jeżeli tak to z jakiego modelu najlepiej kupić silnik (Ibiza, Golf, Passat), czy wystarczy sam słupek czy wiąże się to z wymiana skrzyni, wiązki i innych tym podobnych? Jak z kosztami robocizny, jaki przedział od 1000-2000, może więcej? I najważniejsze, czy warto się bawić w takie coś czy lepiej zrobić kape poprzedniego silnika i zwiększyć moc programem? Btw. Skrzynia przy 1.4TDi też nie jest "pierwszej jakości". Dzięki za odpowiedź i nadmienię, że przeszukiwałem forum, ale jak napisałem na początku.. nie znalazłem odpowiedzi. Pozdrawiam

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 23 mar 2015, 9:24
autor: exerpl
Witam posiadam Polo 6N z silnikiem 1.4 8v (60km). Chciałbym zrobić SWAP'a na 1.6 8v (101km) z Ibizy. Czytałem że nie jest z tym dużo kłopotu. Może mi ktoś powiedzieć czego będę potrzebował? Silnik, komputer? A skrzynia i reszta będą pasować czy nie bardzo? A może ktoś już to robił i powie mi jak to wyszło no i czy warto :D?
Z góry dziękuję i Pozdrawiam

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 26 mar 2015, 6:20
autor: mariusz27
A czy posiada ktos zdjęcie jak zrobione jest mocowanie silnika w polo 6n po swapie. Planuje wsadzic 1.9 Td z mojego mk3. Albo jakies namiary na kogoś kto ma juz zrobiona przekladke. Albo druga opcja to uturbic diesla w polowce, dodam ze mam aaz w golie wiec kokektory turbo i pompa paliwa sa. Z gory zięki za jakiekolwiek wskazówki.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 28 mar 2015, 7:54
autor: JuStIcE
e4gle
TDI można jak najbardziej włożyć. Jeżeli chcesz, polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami, co znacznie ułatwi zadanie. Zmienić musisz praktycznie wszystko, kompa, wiązkę, skrzynię. Podejrzewam, ze trzeba będzie porzeźbić trochę. Koszt samej robocizny to okolice 2-3k PLN plus rzecz jasna koszt cześci.
exerpl
Nie baw się w ten silnik. Szkoda zachodu. Jest to średnio udana konstrukcja, więc bardziej polecałbym sprawdzoną, 75-konną wersję o oznaczeniu AEE. Pod 1.6 AFT (takie ma oznaczenie) musisz zmienić praktycznie wszystko, a pod AEE wystarczy słupek, komp i kolektor wydechowy, reszta pasuje :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 28 mar 2015, 14:45
autor: Anonymous
[quote="JuStIcE"]polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami[/quote]
zupełnie inny montaż silnika niż w Polo
ibiza i classic maja silnik zamontowany jak gol3 czyli podparty na wózku i ramie pomocniczej z przodu, jedyna łapa do podłużnicy idzie od skrzyni

w polo 3D/5D masz łapy do podłużnic i dolną "kość"

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 19 kwie 2015, 10:03
autor: AarturR
[quote="Marcin86c"][quote="JuStIcE"]polecam szukać motoru z Ibizy, bądź Polo Classic/Variant razem z łapami[/quote]
zupełnie inny montaż silnika niż w Polo
ibiza i classic maja silnik zamontowany jak gol3 czyli podparty na wózku i ramie pomocniczej z przodu, jedyna łapa do podłużnicy idzie od skrzyni

w polo 3D/5D masz łapy do podłużnic i dolną "kość"[/quote]


Czyli mam rozumieć że silnik np: AFN nie jest P&P do Polo które ma 1.9d?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 maja 2015, 15:54
autor: CzarnY-NH
Witam panowie i prosze o pomoc.Wlasnie padl mi silnik w moim polo 1.0 AER a mam mozliwosc kupna dosc zdrowego silnika z 1.6 16v 6n2 gti wraz ze skrzynia,wiazka silnika,wiazka kabiny(mam zrobiony swap deski z6n2),komputerem,immo+pastylka,pol osiami,kolektorem wydechowym,zegarami gti,pompa paliwa i pedalem gazu.Czy potrzebuje cos jeszcze do swapa czy to wszystko bedzie pasowalo?Mam tez zamiar zmienic przednie hamulce i tarcze na te z 6n2 gti.
Bulbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc.
Pozdrawiam

Maciek

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 16 cze 2015, 15:41
autor: Winiacz
Szukając 1.6 AEE spotykam się czasem z opisem: silnik do małej skrzyni.
Grzebiąc w internecie znalazłem opis gdzie ktoś wrzucał nowe AEE do felicii, i miał na bloku inne mocowania skrzyni.
Pytanie więc: jakiego silnika szukać do polo 6N (oprócz tych od samego polo)?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 16 cze 2015, 17:56
autor: kerst
do skody Octavi oraz Felelicji montowali taka przekladke zmieniajaca rozstaw na skrzynie skody :) albo wlasnie robili inne bloki od razu na duza skrzynie :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 16 cze 2015, 19:37
autor: Winiacz
Dzięki za odp, odpuszczam silniki skody, bo z moim budżetem nie stać mnie na wtopę.
Czyli golfy, ibizy, cordoby i classic całkowicie bezpieczne?