Strona 58 z 69

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 05 cze 2013, 20:02
autor: informatyk
Witam zapaleńców VW, mam problem, otóż mój silnik od Ibizy 1.0 AEV już nie pociągnie(jechałem na bijącym wale korbowym prawie 2 lata(!)).
Mechanik doradził, bym zmienił silnik na 1.4, toteż rozejrzałem się co nieco po Internecie i znalazłem, silnik 1.4 AEX, stąd też moje pytanie: Czy tenże silnik będzie odpowiedni do mojego samochodziku? Co będzie trzeba poprzerabiać, czy wszystko wejdzie?



Proszę o pomoc.
Z góry dziękuję.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 06 cze 2013, 7:28
autor: Katoo
Musisz przełożyć instalacje komory silnika z komputerem od aex bo to wielopunkt a AEV to jednopunkt poszukaj aea albo abu zmieniasz tylko słupek i gotowe elektryka ta sama. A ja mam pytanie do swapowców:D 1.6 w standardzie ma srednice tłoka 76.50 czy da rade blok rozwiercić do 81?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 06 cze 2013, 8:26
autor: informatyk
A to pozamiatane:/ Bo już zakupiłem cały silnik(kompletny słupek z osprzętem do AEX), w takim wypadku również będzie sporo roboty?

Czy tylko tamten silnik wyłożyć, ten zamontować i będzie wsjo śmigać? Dodam, że skrzynię biegów od roku mam już 1.4.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 08 cze 2013, 7:15
autor: Katoo
No to już rozglądaj się za wiązką komory silnika:D + komp + imo:D

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 09 lip 2013, 11:17
autor: tazu
chce do polo wsadzić silnik 1.5 z hondy civic. Honda zaliczyłem dzwona i poprostu szkoda mi jej dawać na żyletki zwłaszcza gdy silnik jest dopiero co po kapitalce. polo jest lekkie wiec powinno nawet fajnie śmigać z tym motorkiem. pytanko czy dożo będzie z tym zabawy? czy będzie duży problem z półosiami? co poza wiązka kabinową, skrzynia, silnikiem i kompem będzie mi jeszcze potrzebne

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 lip 2013, 21:22
autor: marian
[quote=""tazu""]polo jest lekkie wiec powinno nawet fajnie śmigać z tym motorkiem[/quote]
Możliwe że bedzie fajnie latać..
[quote=""tazu""]pytanko czy dożo będzie z tym zabawy?[/quote]
bardzo dużo..
[quote=""tazu""] czy będzie duży problem z półosiami? [/quote]
tak.
[quote=""tazu""] co poza wiązka kabinową, skrzynia, silnikiem i kompem będzie mi jeszcze potrzebne[/quote]
na wszelki wypadek zostaw sobie te całe auto po dzwonie

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 23 lip 2013, 12:55
autor: dario202
Witam serdecznie miał bym kilka pytań na temat dosyć hardcorowego swapa :) chciał bym do swojej 86c2f zapakować 2.0 16v ABF :D czy mógł by mi ktoś nakreślić jak krowie na rowie informacje np :
- koszta takiego swapu przy założeniu że wszystko co mogę robię sam
- co oprócz silnika, skrzyni, sprzęgła musiał bym wymienić żeby samochód wytrzymał 150KM ?
- trudności z którymi mogę się borykać przy swapie ?
Pozdrawiam Dario :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 24 lip 2013, 8:42
autor: kazikboy
dario202
jak już nie raz widziałem podłużnice z mk2 aby ławe powiesić wtedy jest na czym silnik osadzić kabelki komp i połosie na zamówienie trzeba bedzie dorobić zapewne aby wytrzymały koszta popatrz za częściami dolicz troche prąda na spawanie nerwów i problemów i czasu a czasu bedzie trzeba

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 28 lip 2013, 13:41
autor: Banas921
Do tego hamulce, rozpórki i takie tam wzmocnienia budy tak jak kolega wyżej pisze. Wskok na allegro średnie ceny części zsumuj sobie. I reszta kwoty to będzie dorobienie różnych elementów itp. I musisz mieć stalowe nerwy ;)

W przypadku silnika 1.6 ABU piszecie o kompie od 1.8. Ma lepsze mapy? Immo rozumiem off czy ten komp nie ma immo?

I ABU jest na monowtrysku? A coś bliźniaczego na full szprycy co ładują do polo jest?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 27 sie 2013, 20:54
autor: SpoX
Mam pytanie jaką polecacie skrzynie do silnika 1,6 abu i sprzęgło ? zwykła 5 biegowa od 1,3 czy może od gt , g40 ?

Pozdro

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 28 sie 2013, 18:00
autor: lukas2305
do abu najbardziej optymalna będzie skrzynia 8P.
A jak do miasta, do walk spod światłem to najlepiej AHD. :butcher:
nie ma czegoś takiego jak skrzynia "od 1.3" czy "gt" (g40 miało ATV, ale znaleźć takie w przyzwoitych pieniądzach ciężko).

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 28 sie 2013, 22:00
autor: SpoX
Dzięki za info :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 29 wrz 2013, 16:10
autor: Twoje-Dywaniki
Kolego tazu i jak wyszła przekładka silnika z hondy? śmiga już polo? Jakie wrażenia, bo polo chyba nieco lżejsze niż dawca...

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 12 paź 2013, 12:41
autor: bosman360
a ja planuje wrzucic 1.8 z golfa III o mocy 90 km :)
nikt o tym nie mówi , a przecież silnik jest prawie indentyczny jak 1.3 czy 1.0 w polo

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 12 paź 2013, 18:20
autor: lukas2305
[quote=""bosman360""]1.8 z golfa III o mocy 90 km[/quote]
on jest zupełnie inny niż 1.3 czy 1.0... blok 1.8 (oznaczenie zdaje się RP) jest pochylony w strone ściany grodziowej, a wszystkie w polo w stronę przodu samochodu. Wydech też idzie "od tyłu" a w polo "od przodu" silnika. Silnikami o największej pojemności pasującym pod fabryczne łapy i bez przeróbek są silniki 1.6 ABU, AEA, AEE, i silniki 1.6 16V z 6n i 6n2 GTI.