Strona 57 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 26 wrz 2014, 13:54
autor: m911
Cześć, aktualnie robie swapa w bliźniaczym modelu VW POLO 6N -> SEAT AROSA swapa na 1.8t
jak rozwiązać problem z zamianą linki na hydrauliczne sprzęgło ? z czego dobrać pedały?
wiem że tepretycznie pasuje z polo tdi / skoda fabia ale mam taki pedał i niestety średnio chce to pasować :?
ew wysprzęglik z t4 na linkę
może ktoś już wcześniej rozwiązał ten problem ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 wrz 2014, 12:44
autor: GrigorVR6
Takie pytanie: Czy z polo 6N2 silnik np. 16V pasuje do 6N? bo tam jest elektroniczna przepustnica.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 03 paź 2014, 20:59
autor: kerst
GrigorVR6 no przeciez jak robisz przekladke to kpl z komputerem i sensorem gazu prawda ?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lis 2014, 14:06
autor: michq123
Witam. Czy istnieje możliwość zmiany silnika z 1.4 8v 60 km na 1.4 16v 75 km ? Czy ewentualnie trzeba by też zmieniać skrzynie ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 lis 2014, 20:10
autor: volt_osg
skrzynia na 99% technicznie będzie pasować, może jednak posiadać inne przełożenia niż dedykowana pod ten model silnika,
przez co może słabiej przyśpieszać, bądź prędkość maksymalna będzie niższa... jedno z dwóch,
obydwa rozwiązania raczej nie dyskwalifikują takiego rozwiązania bo zmiany raczej są niezauważalne dla przeciętnego kierowcy
nawiasem mówiąc: wymiana silnika w tym przypadku równa się wymiana wiązki silnika,komputera itd..
: 03 lis 2014, 5:37
autor: AarturR
Nie wiem czy pytanie było, ale czy da rade bez większych przeróbek zrobić swap z 1.9d AEF na 1.9tdi AFN? Silnik pochodził by z Ibizy 6k.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 gru 2014, 20:16
autor: waluś
Koledzy chce zrobic swap z 1.4APQ na 2.0 AGG. jest to możliwe bez rzeźby ? robił to ktoś ? proszę o wszelkie info
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 27 gru 2014, 22:51
autor: Puszkin
A czy jak mam polo 6n z 1.0 chyba aky, który ma takie dziwne mocowanie po stronie rozrządu, to da sie tam wsadzić 1.4 ABD ? Niby identyczne silniki, tylko czy nie spotka mnie niespodzianka po stronie mocowania silnika do budy? ABD wisiało na łapie alternatora oryginalnie...
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 28 gru 2014, 13:53
autor: danio040
Co sądzicie o włożeniu turbiny do 16 8v?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 29 gru 2014, 21:30
autor: Puszkin
Chyba do bagażnika, zeby cieszyć się z posiadania.
są silniki podtne na turbo, tak jak 2e albo ADY które mają natrysk na denka.
W cywilnym silniku dla 10 koni nie warto, chociaż... kiedyś założyłem turbo do ABD...
Przejechałem 700 km

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 29 gru 2014, 22:20
autor: JuStIcE
danio040
Da się to zrobić, ale jest jeden problem - nie uzyskasz takiej mocy, jaką byś chciał. Z AEA/AEE wyciśniesz max 120KM i zbyt długo tym nie polatasz. Dodatkowo koszt takiej modyfikacji jest spory i śmiem twierdzić, że lepiej po prostu swapnąć na coś konkretnego (np. ABF).
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 11 sty 2015, 13:06
autor: chudy93
Witam
Aktualnie zaczynam walkę z przekładką silnika z 1.7sdi na 1.9Tdi 1z++ :amen: .
I generalnie mam problem z sankami, bo o ile przednią belkę już prawie mam wykonaną, to nie wiem od czego dopasować sanki, przeczytałem całe 43strony tego tematu i nie do końca znalazłem odp, ktoś wspominał że trzeba przespawać mocowania wózka jeśli chodzi o golfa III, zastanawiam się czy sanki od Cordoby 1.9Tdi by nie przypasiły, a nie chce robić zakupów w ciemno. :niewiem:
Czy jest ktoś tutaj na forum, kto robił już coś takiego, bądź orientuje się w temacie??? Z góry dziękuję za jakieś konstruktywne odpowiedzi. :piwo:
Pozdrawiam Amadeusz.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 12 sty 2015, 9:31
autor: Anonymous
polecam szukanie informacji na angielskich stronach Polo więcej np.
http://www.vwdiesel.net/forum/https://forum.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3
silniki 1.9tdi były montowane w caddy i sedanie czyli budzie generacji 6k albo 6kv..nie pamiętam oznaczenia
inna jest podłużnica i wózek, podłużnica ma mocowania przedniej belki pomocniczej oraz innego wózka który ma miejsca na podpory silnika
wózek jest podobno taki sam jak w golfie 3 ale ja bym dla pewności brał taki z caddy albo polo sedan (clasic)
co do silnika to osobiście bym wybrał AFN-a bo to jedna z lepszych baz do modów, a już na seryjnych gratach robi się 130KM, a fmic chyba nawet 150KM
trochę o tym czytałem bo miałem taki plan do 6n2 ale tu już są zupełnie inne podłużnice
kup może (nawet przegnity - byle najtaniej) wózek z caddy albo polo classic i porównaj z tym który masz obecnie w 6n może pasuje p&p, a jak będzie pasował to kupisz zdrowy
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 13 sty 2015, 16:15
autor: chudy93
Dzięki za stronkę, wieczorkiem się zapoznam z nią.
No to biore się za szukanie takiego wózka, przednią belkę mam już wykonaną, kwestia tylko dopasowania do silnika oraz podłużnic. A żeby to ogarnąć potrzebuje odpowiedni wózek.
Co do silnika, to wiadomo że AFN by był lepszym rozwiązaniem, ale jak to mówią: jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
A ja mam 1Z z większymi wtryskami od 110, w planie jest większa suszarka, i programik, i te 130/320 powinno wybić na zegarze ale co będzie to się okaże. Na razie to muszę się uporać z zamontowaniem całego zestawu. :cool2:
Wielkie dzięki za info. :piwo:
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 sty 2015, 10:53
autor: Anonymous
Spoko
daj znać jakie wnioski wyjdą po przymiarkach wózka