Strona 55 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 cze 2014, 10:00
autor: JuStIcE
siwkins
No tak też można, ale nie każdy to ogarnia. A przełożenie pestki immo do nowego kluczyka zajmuje 5 minut

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 lip 2014, 23:55
autor: Katoo
Panowie potrzebuje porady, bede w moim polo 1.0 zakladać głowice z 1.3 ma większe otwory dolotowe. Do tego kolektor dolotowy też z 1.3 rozwiercony pod wtrysk z golfa 3 1.8RP no i tu mam pytanko . Silnik krokowy jest na 4 piny czy one lepiej się sprawują niż na 6 pinów? Bo jezeli tak to bym przełożył wiązkę z? Golfa 1.8 RP lub abs albo z polo 1.6aea lub abu ale czy w tych modelach byly montowane silniczki 6 pin czy 4? No i wałek z jakiego modelu założyć myslę nad 3F ale będzie trudno jakis dorwać w dobrym stanie ,a z aex nie będzie pasować?
Pozdrawiam:)
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 23 lip 2014, 18:46
autor: Winiacz
Wygląda na to że mój 1.4 się skończył.
Panewki stukają, kontrolka oleju zapala się i gaśnie jak chce, moc gdzieś wcięło, i teraz mam wątpliwości, bo jestem w połowie przemalowywania (nawet błotniki nowe dostał, a co), i szkoda mi trochę picować samochód na zewnątrz jak silnik ledwo zipie, więc najprościej byłoby walnąć swapa, i tutaj się zastanawiam nad wstawieniem 1.6. Dużo osprzętu do wymiany? Jeśli koszt przekroczy 1000 złociszy, to samochód pójdzie pewnie na złom, bez nowego lakieru, zeszlifowany do połowy, bo nie opłaca się za bardzo w niego inwestować.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 23 lip 2014, 23:23
autor: volt_osg
sam się szykuje do takiego swapa, chcąc kupić sam silnik 1.6 to wydatek koło 1400zł - mowa o gołym silniku z gti o mocy 125km,
wersja 8v 75km pewnie trochę tańsza,
z tego co mi wiadomo wyrobić się w 1000zł ze swapem z 1.4 na 1.6 licząc same części bez robocizny : małe szanse,
chyba że ktoś Ci sprzeda kompletne auto , np po dzwonie w tył za 1000zł
jeśli silnik w twoim polo był 1.4 8v , to chyba najbardziej zbliżony pod względem osprzętu będzie 1.6 8v 75km, choć pewnie kolektor ssący i przepustnica większe w 1.6, być może więcej takich drobnych rzeczy, powodzenia
a tak przy okazji:
jak wygląda sprawa z maglownicą? Czy w gti jest inna jak w 1.4 8v ?? Z tego co pamiętam zbiornik na płyn wspomagania jest gdzie indziej, ale czy będzie pasować podłączenie? Czy nie ma różnicy w samej maglownicy??
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 24 lip 2014, 12:51
autor: Winiacz
Było 1.4 8v, i myślałem o 1.6 8v, ale w takim razie wleci kolejne 1.4.
Co do robocizny - nie ma problemu, wszystko robie u siebie.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 29 lip 2014, 18:46
autor: Kajmandos
Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 lip 2014, 10:15
autor: Katoo
przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 lip 2014, 14:54
autor: JuStIcE
[quote=""Katoo""]przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
[/quote]
Pewny jesteś, że kanały wodne i olejowe pasują? Bo ja bym nie był...
[quote=""Kajmandos""]Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
[/quote]
Generalnie silniki z wersji GTI do tanich nie należą. Koszt zakupu kompletu potrzebnego do swapa to okolice 4k zł (już licząc hamulce). Musisz też zadbać o zawieszenie, które powinno być twardsze, bo większa moc GTI idzie w parze z bardziej dynamiczna jazdą, do której seryjny zawias 6N się po prostu nie nadaje

Rzeczy typu chłodnica, pompa wspomagania, alternator czy kompresor klimy pasują bez problemu.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 30 lip 2014, 22:02
autor: Katoo
[quote=""JuStIcE""][quote=""Katoo""]przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
[/quote]
Pewny jesteś, że kanały wodne i olejowe pasują? Bo ja bym nie był...
[quote=""Kajmandos""]Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
[/quote]
Generalnie silniki z wersji GTI do tanich nie należą. Koszt zakupu kompletu potrzebnego do swapa to okolice 4k zł (już licząc hamulce). Musisz też zadbać o zawieszenie, które powinno być twardsze, bo większa moc GTI idzie w parze z bardziej dynamiczna jazdą, do której seryjny zawias 6N się po prostu nie nadaje

Rzeczy typu chłodnica, pompa wspomagania, alternator czy kompresor klimy pasują bez problemu.[/quote]
A próbowałeś?:) Nie jestem pewny , ale gdyby iść do większego sklepu motoryzacyjnego i poprosić o uszczelkę do obydwu silników to wątpliwości zostały by rozwiane .To najłatwiejszy i najszybszy manewr:)
Pozdrawiam:)
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 sie 2014, 8:16
autor: Skfarek
Z tego co pamiętam to były Felicie Kit Car, które na bloku z AEA/AEE miała zamontowaną głowicę z 1.4 16v - więc może w ta stronę pójść ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 sie 2014, 20:19
autor: Kajmandos
Dzięki za rady:) teraz tylko znaleźć odpowiednie podzespoły i można powoli zacząć działać:) auto trzymam raczej z sentymentu a 75 koni spokojnie daje radę w mieście ale w trasie już troszkę brakuje:) dlatego też pomysł gti w 5 drzwiach

z czasem może dodam elektryczne szyby i klimatyzacje ale na razie najbardziej liczy się wygoda w trasie. Jeśli ktoś już się podejmował podobnego projektu proszę o opinie i odczucia po swapie

Pozdrawiam!
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 08 sie 2014, 9:58
autor: GrigorVR6
[quote=""Skfarek""]Z tego co pamiętam to były Felicie Kit Car, które na bloku z AEA/AEE miała zamontowaną głowicę z 1.4 16v - więc może w ta stronę pójść ?[/quote]
Może i tak ale z tego co się orientuje wizualnie to jeśli nawet głowica będzie pasować to denka tłoków są inne
1.4 16V AFH:
1.6 AEA/AEE:
PS.Zapomniałem dodać że w bloku
AFH jest jeszcze jedna rolka prowadząca pasek rozrządu.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 13 sie 2014, 23:40
autor: SylMaker
Witam
Pewnie temat był poruszany na forum ale zapytać się zawsze można:) Posiadam polo z silnikiem 1.3 adx i w niedalekiej przyszłości zamierzam go wyremontować lub wymienić na inny. Z moich internetowych poszukiwań dowiedziałem się, że można bez większysz problepmów wstawić "słupek" z silnika 1.6 AUA wraz z komputerem sterującym. Teraz moje pytania:
a) Czy ktokolwiek tak zrobił w swoim samochodzie?
b) Jak to wychodzi ze spalaniem skrzynią i sprzęgłem?
c) Jakie części są potrzebne do skuteczego swapa tego silnika?
pozdrawiam
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 sie 2014, 8:49
autor: JuStIcE
[quote=""SylMaker""]1.6 AUA[/quote]
AUA nie miał pojemności 1.6

To było 1.4 16V montowane w 6N2 (moc bodajże 75KM). Silnik, o którym mówisz, to AEA, 1.6 na monowtrysku (Twój ADX też ma takie zasilanie).
A jeżeli chodzi o sam swap, nie wiem, ile osób go robiło, ale jest tu analogicznie jak w przypadku swapa z 1.4 8V na AEE.
Potrzebujesz słupek, kompa, immo i w zasadzie tyle. Reszta powinna pasować.
Skrzynia i sprzęgło mogą się po chwili poddać, bo choć teoretycznie będą pasować, to jednak przeznaczone są do silnika 1.3, który ma mniejszą moc i po pewnym czasie powiedzą dość.
Spalanie będzie większe niż przy 1.3, rróżnica około 1-1,5l/100km.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 sie 2014, 11:45
autor: SylMaker
OK dzięki za informacje. Jednak zostanę przy swoim starym silniku
