Strona 55 z 59

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 29 sie 2014, 15:12
autor: Skfarek
Iceman jak czytam takie komentarze to dodatkowo czuję się zmotywowany do dalszych działań, dzięki serdeczne :oki: A kolejne motywacje oprócz zaszczepionej już choroby sprawdzenia się z innymi i zapieprzania na czas, to bycie rodzynem w tłumie hond, peugeotów i citroenów i w sumie to, że idę pod prąd jeżeli chodzi o sposób modyfikacji i eksploatacji polówki :grin:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 29 sie 2014, 15:20
autor: garbatymarcin
Nie żeby coś, ale nie bez powodu twoje Polo jest w garażu projektów zaawansowanych ;)

Z miłą chęcią bym się przejechał na fotelu pasażera, choć nie wiem, czy się zmieszczę :P

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 29 sie 2014, 18:21
autor: krzyDOLAR
jak pierwszy raz zobaczyłem ten stab eibach'a na aukcji, wiedziałem kto go kupi :piwo: i cieszę się że zamontowałeś w końcu kolektor, bo już nie pamiętałem w czyje ręce trafił :P no i tak jak wszyscy, ciekaw jestem przyrostu mocy. kolektor może nie da za dużo, natomiast myślę że montaż wałka to strzał w dziesiątkę

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 29 sie 2014, 19:56
autor: Skfarek
garbatymarcin się da załatwić, kumpel ciężkiej wagi się w ten fotel zmieścił więc możemy spróbować :)
krzyDOLAR długo się z tym nosiłem ale w końcu :grin: Gdybyś kiedyś trafił na jakiś frukt to podeślij mi linka :) Ano kisił u mnie latami już - wymagał jednak trochę przeróbek ale się udało :grin:

Na gorąco mogę się podzielić wrażeniami bo nie wytrzymałem i po powrocie z pracy strzeliłem kółko po okolicy :grin: Zakrętów nie miałem okazji polatać ale - wrażenia z zawiasu są pozytywne - jest teraz dużo bardziej "Zwarty" i "stabilny". Co do reszty - skrzynia rewelacja, gała wygodna i to że jest wyżej trochę się czuje - lepiej i szybciej wpada w łapę. Sama przejażdżka: wsiadam i ruszam do 3 tysięcy nie dzieje się nic innego niż wcześniej, potem po depnięciu ostrzej wciska w fotel - efekt "ja pierdolę" osiągnięty :grin: Do końca nie miałem za bardzo gdzie odkręcić bezpiecznie. Chwila prawdy jutro o 11:00 - ale jak pisałem średnie i góra mocniejsze i lepiej zdecydowanie ciągnie. Jednak pierwsze poddają się opony, trzeba będzie rozejrzeć się za "poważnymi" semi slickami albo slickami :grin
Banan na mordzie jest i wrażenie dobrze zainwestowanych środków też, zobaczymy jak to w cyferkach wyjdzie :grin:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 30 sie 2014, 12:02
autor: Skfarek
Panie i panewki :) Oto po wielu latach ciemnoty i niejasności nadszedł moment prawdy, od tej chwili nie będzie już trzeba wróżyć z fusów, chodzić do wróżki, męczyć tarota ani czekać na wiadomość z kosmosu, prawda nadeszła :amen:

Ale na początek coś co stanowić będzie punkt odniesienia dla niewiernych czyli dane fabryczne:
1.6 AEA
okres produkcji: IX 94-VII 95,
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Moc kW przy obr/min: 55/5200
KM przy obr/min: 75/5200
Moment obrotowy Nm przy obr/min: 128/2800

A ja go popsułem na:
Obrazek
Dla nie lubiących kresek (a są tu tacy)?:

[size=99px]101,5 HP/5890 obr/min
151,9 Nm/3441 obr/min
[/size]

:yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 30 sie 2014, 13:07
autor: patyczak0r
Ładnie, ładnie 25km+ gratulacje :)

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 30 sie 2014, 19:56
autor: KondzioR.
gratulacje !! Chyba najmocniejsze 1.6 na forum, no nie mówie o GTI oczywiście :)

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 03 wrz 2014, 12:20
autor: Skfarek
Dzięki Panowie pozytywnie zostałem zaskoczony, myślałem że z 95 kucy wypluje, o wyniku 100 plus po cichu marzyłem no i jest :grin: Najmocniejsze 1.6 to raczej nie, ale przypuszczam że najmocniejsze monowtryskowe 1.6 n/a ;) Może mnie nie zjedzą jak napisze że od AJV mocniejszy..... o prawie 4 nm bo tamten ma 148 nm w serii :grin: Komp nie był jeszcze strojony, po strojeniu i przesunięciu odcinki na powiedzmy 6900, powinny się jeszcze jakieś kucyki i niutki znaleźć. A reszta silnika tez ma potencjał - głowica bez portingu, na seryjnych zaworach, wałek w wersji GT zaledwie, wydech do poprawy, układ zasilania też (np. zmiana na pełny wtrysk z większymi wtryskami, 4 przepustnice, gaźniki z motocykla lub dwa podwójne itp. itd). W końcu w felicii kit car z tym samym blokiem targali i po 180 kucy ;)

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 03 wrz 2014, 12:29
autor: KondzioR.
To teraz nic jak iść w moc, bo jednak to daje największą przyjemność !!
Ale by było jakbyś przegonił GTIka :D hahah
Trzymam kciuki za Twój projekt !!

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 03 wrz 2014, 12:42
autor: Skfarek
KondzioR. moc też, ale trakcja (czyli slicki się kłaniają jak chce powalczyć o dobre czasy) i dalsze obniżanie masy (a także rozkład jej odpowiedni czyli aku do środka) muszą iść w parze :)
Co do starcia z GTi to podejmuje rekawicę, jak się znajdzie ktoś to z przyjemnością sprawdzę jak się pojedynek potoczy. Szanse na wygrane są bo dodatkowo jako atuty mam krótszą skrzynię i GTI ma ponad 100 kg nadwagi w stosunku do mojego :) Dzięki serdeczne za wierne kibicowanie :oki:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 03 wrz 2014, 13:37
autor: Borek
GTI to teraz pewno byś już opitolił :D
ale gites majonez Ci powiem i ładny ten wykres
cycuś :piwo:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- big update str 41

: 03 wrz 2014, 14:01
autor: Skfarek
Borek ło matko, Borek lata ciebie nie widziałem/czytałem :-D Takie słowa z twoich ust (jako pioniera dłubania w g... czyli w AEE na tym forum :grin: ) to miód na moje serce, serdeczne ukłony :bow: Jak widzisz udało mi się zrealizować chyba też twoje niegdysiejsze marzenie czyli trzycyfrowy wynik mocowy, przy okazji poczytałem twój wątek znowu i łezka się w oku zakręciła za dawnymi czasami (wiem, wiem piszę jak emeryt) :)

Re: Skfarek -6n leichtwagen- hamownia str 41

: 05 wrz 2014, 10:22
autor: Jacoo
Skfarek w końcu! Chłopie w końcu! :oki:
Brawo bo wynik wzbudzający szacunek, także gratulacje ode mnie również :piwo: Myśle że możesz sobie spokojnie ze 20KM jeszcze dołożyć, za te kilogramy które okroiłeś, więc celowałbym również w ustawkę nie nawet AFH tylko z GTI.
Mnie cholernie ciekawi teraz ile ta wydmuszka ma doo paczki :blush2:
Jeszcze raz graty bo nie zapominajmy ze to jest 8 zaworowiec! :cool2:

Re: Skfarek -6n leichtwagen- hamownia str 41

: 19 wrz 2014, 15:34
autor: Skfarek
Jacoo podziękował, teraz kolejną rzecz którą muszę zrobić to go zważyć, pomiar do setki też by się przydał w sumie :grin:
A tym czasem przygotowania do IX superoesu (już 27 września) idą pełną parą :grin:

Tylny stabilizator Eibacha zamontowany, niestety ponieważ fabryczne opaski były uszkodzone, zamontowany został na zastępczych (z atestem) miejmy nadzieję że dadzą radę:
Obrazek

By zrekompensować dodatkową wagę staba wziąłem się ostro za odchudzanie. Pierwsza na front poszła maska, teraz jest trochę bardziej "scerbata":
Obrazek
ale za to lżejsza o:
Obrazek

Po kolejnych przemyśleniach zmieniłem sposób montowania pasów, pozbywając się śrub oczkowych i karabińczyków:
Obrazek
Obrazek
Zaskakująco dla mnie na samej tej zmianie zaoszczędziłem aż:
Obrazek

Podglądając kumpla który swapuje budę w swojej rajdówce wykorzystałem patent rajdowców i pozbyłem się plastikowych mocowań instalacji zastępując ją trytkami:
Obrazek
Obrazek
Kolejne zaskoczenie spotkało mnie po zważeniu wszystkich usuniętych plastików:
Obrazek

Na koniec po wnikliwej inspekcji, znalazłem jeszcze trochę masy bitumicznej pod deską, usunąłem mocowanie podsufitki i parę niepotrzebnych innych i udało się jeszcze wywalić:
Obrazek

Poprzednie zmiany pochłonęły fundusze, dlatego z braku kasy trzeba będzie pojechać na łysych oponach :grin: :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS. Felgi na szczęście nic nie kosztowały bo zamieniłem je za stary zawias MTSa, tak dla potomności parametry: 7x13 et25 BCW Powertech. Kolor dostałem w spadku ale podoba mi się więc pewnie zostanie :)

Pozostało jeszcze dopieścić sponsorów:
Obrazek
Obrazek

PS. i ku przestrodze - uważajcie na tanie lampki warsztatowe:
Obrazek

Re: Skfarek -6n leichtwagen- hamownia str 41

: 19 wrz 2014, 15:41
autor: garbatymarcin
Przy takich odchudzeniach, to naprawdę musisz pomyśleć nad tym, co określiłeś jako słaby punkt: człowiek ;) Domyślam się też, że przed samymi odcinkami idziesz do kibelka na dłuższe posiedzenie, w końcu tu też możesz urwać trochę masy ;D

Bardziej łyse opony = mniej gumy = lżejsze auto :D