Strona 52 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 1:53
autor: JuStIcE
danio040, GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa :) Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 7:33
autor: Anonymous
albo jeszcze inaczej i ... https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1623_n.jpg
co 5 garów to nie 4

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 14:38
autor: Jabolek
[quote="adik300i"]Ostatnio gadaliśmy ze znajomymi o silnikach i padło hasło aby zrobić z mojej 1.6 AEA jakąś przeróbkę by zwiększyć moc. Kolega wspomniał ze mógłbym przełożyć głowice z 1.6 16V gti, do tego oczywiście tłoki no i pewnie przepustnice trzeba by było zmienić. Słyszał ktoś o takim czymś aby z 8V zrobić 16V? Nie bardzo chce mi się wierzyć ze tak się da, a nawet jeśli to pewnie jest to nieopłacalne, chociaż zaciekawił nie ten temat :)[/quote]
z AEA nie zrobisz 1.6 gti, - głowica ma inaczej usytuowane kanały olejowe i tłoki są większe od tych w AEA, jedyna możliwa opcja do pokombinowania to głowica od AFH, średnica i skok tłoka są identyczne, UPG bardzo podobne, trzeba by było jeszcze pokombinować z mocowaniem jednej rolki i ogólnie zgranie wszystkiego.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 18:01
autor: adik300i
AFH to z silnika 1.4 16V tak? To głowic bym nie musiał zmieniać skoro są identyczne :scratch: Właśnie, mam wtrysk jednopunktowy, czy to ma jakiś wpływ? W silnikach 16v chyba wszystkie były wielopunktowe... :scratch:
Chyba ze można z AEA coś innego ogarnąć ?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 18:09
autor: Jabolek
aea masz głowicę 8v a w afh 16v, dół jest praktycznie taki sam, oczywiście całe zasilanie w paliwo szło by z afh bo innej opcji nie ma, głowica, wtryski, kolektory, komp itp, kosztowy by wyszło prawie w tych samych pieniądzach co SWAP na AJV :P z AEA w małych pieniadzach nic niewymyślisz innego

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 18:42
autor: adik300i
No dobra, to jednak jest to nieopłacalne, moze znajde jakas okazje i sie znajdzie dawca afh ale marnie to widze :P jak bedzie za drogo to zostaje przy moim skromnym 8v :D

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 kwie 2014, 21:08
autor: danio040
[quote="JuStIcE"]danio040, GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa :) Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF :)[/quote]

Hmm, a ile by taki SWAP silniczka mnie wykosztował?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 kwie 2014, 18:33
autor: GrigorVR6
Dołączam do pytania :D

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 kwie 2014, 23:57
autor: JuStIcE
danio040
To zależy, którą wersję wybierzesz. Komplet na swapa (silnik, skzynia, osprzęt) to okolice 3kpln, sam swap na AFH to jakieś 700PLN, a na ABF trochęwięcej ze względu na to, że trzeba przerabiać mocowania silnika.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 10 kwie 2014, 23:07
autor: Micor
Witam, dawno mnie tu nie było. Silnik w moim Polo już troszkę zmęczony prawdopodobnie czeka go kapitalny remont ( tak mi znajomy mechanik powiedział - że zbliża się to wielkimi krokami) więc postanowiłem, że zamiast inwestować w ten silnik ( ma juz prawie 275 tyś km więc chyba sporo) zmienię na coś mocniejszego bo brak mocy najbardziej mi przeszkadza he. Mam teraz 1.4 AEX 60km ( z tym, że połowa kucy chyba gdzieś uciekła ) Polo z 97r - i pytanie jest moje takie co tam można wsadzić ? Nie znam się na mechanice, sam nie będę tego robił tylko znajomy mechanik więc najlepiej jakby za dużo "rzeźbienia" nie było. Chciałbym, żeby było coś w granicach 100km. Czytałem ten temat ale jakoś nie znalazłem informacji co do ceny takiej zabawy. Jakie są koszta ? Co proponujecie ? W końcu mogę zacząć robić coś z moją polóweczką :D


A może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Wodzisławia - Rybnika ? - co doradzą i nie skasują jak za zboże.

Pozdrawiam.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 11 kwie 2014, 6:33
autor: m911
ktoś z forumowiczów ma tutaj 1,8t w budzie polo 6n/6n2 ? rzućcie nickami jeżeli tak . dzięki

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 11 kwie 2014, 6:45
autor: JuStIcE
m911
manypolo, mody6n

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 kwie 2014, 21:38
autor: danio040

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=l3SqEX7hmik
Zastanawia mnie jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee -,- mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 18 kwie 2014, 11:43
autor: Anonymous
[quote="danio040"]jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee[/quote]
jak? normalnie jak w każdym innym silniku
wystarczy chcieć i mieć wiedzę

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 18 kwie 2014, 13:07
autor: JuStIcE
danio040
Technicznie uturbienie każdego silnika jest możliwe. Przy AEE trzeba dać kompa i wtryski od G60, dorobić kolektor wydechowy pod turbo, zastosować wydajniejszą pompę paliwa itp itd, ale moc osiągnięta z tego silnika nie będzie robić szału. Bezpieczna granica to ok 120KM, z tym, że taki zabieg znacząco skraca żywotność silnika.