Strona 52 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 1:53
autor: JuStIcE
danio040,
GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa

Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 7:33
autor: Anonymous
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 14:38
autor: Jabolek
[quote="adik300i"]Ostatnio gadaliśmy ze znajomymi o silnikach i padło hasło aby zrobić z mojej 1.6 AEA jakąś przeróbkę by zwiększyć moc. Kolega wspomniał ze mógłbym przełożyć głowice z 1.6 16V gti, do tego oczywiście tłoki no i pewnie przepustnice trzeba by było zmienić. Słyszał ktoś o takim czymś aby z 8V zrobić 16V? Nie bardzo chce mi się wierzyć ze tak się da, a nawet jeśli to pewnie jest to nieopłacalne, chociaż zaciekawił nie ten temat

[/quote]
z AEA nie zrobisz 1.6 gti, - głowica ma inaczej usytuowane kanały olejowe i tłoki są większe od tych w AEA, jedyna możliwa opcja do pokombinowania to głowica od AFH, średnica i skok tłoka są identyczne, UPG bardzo podobne, trzeba by było jeszcze pokombinować z mocowaniem jednej rolki i ogólnie zgranie wszystkiego.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 18:01
autor: adik300i
AFH to z silnika 1.4 16V tak? To głowic bym nie musiał zmieniać skoro są identyczne :scratch: Właśnie, mam wtrysk jednopunktowy, czy to ma jakiś wpływ? W silnikach 16v chyba wszystkie były wielopunktowe... :scratch:
Chyba ze można z AEA coś innego ogarnąć ?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 18:09
autor: Jabolek
aea masz głowicę 8v a w afh 16v, dół jest praktycznie taki sam, oczywiście całe zasilanie w paliwo szło by z afh bo innej opcji nie ma, głowica, wtryski, kolektory, komp itp, kosztowy by wyszło prawie w tych samych pieniądzach co SWAP na AJV

z AEA w małych pieniadzach nic niewymyślisz innego
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 18:42
autor: adik300i
No dobra, to jednak jest to nieopłacalne, moze znajde jakas okazje i sie znajdzie dawca afh ale marnie to widze

jak bedzie za drogo to zostaje przy moim skromnym 8v

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 kwie 2014, 21:08
autor: danio040
[quote="JuStIcE"]
danio040,
GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa

Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF

[/quote]
Hmm, a ile by taki SWAP silniczka mnie wykosztował?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 08 kwie 2014, 18:33
autor: GrigorVR6
Dołączam do pytania

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 08 kwie 2014, 23:57
autor: JuStIcE
danio040
To zależy, którą wersję wybierzesz. Komplet na swapa (silnik, skzynia, osprzęt) to okolice 3kpln, sam swap na AFH to jakieś 700PLN, a na ABF trochęwięcej ze względu na to, że trzeba przerabiać mocowania silnika.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 10 kwie 2014, 23:07
autor: Micor
Witam, dawno mnie tu nie było. Silnik w moim Polo już troszkę zmęczony prawdopodobnie czeka go kapitalny remont ( tak mi znajomy mechanik powiedział - że zbliża się to wielkimi krokami) więc postanowiłem, że zamiast inwestować w ten silnik ( ma juz prawie 275 tyś km więc chyba sporo) zmienię na coś mocniejszego bo brak mocy najbardziej mi przeszkadza he. Mam teraz 1.4 AEX 60km ( z tym, że połowa kucy chyba gdzieś uciekła ) Polo z 97r - i pytanie jest moje takie co tam można wsadzić ? Nie znam się na mechanice, sam nie będę tego robił tylko znajomy mechanik więc najlepiej jakby za dużo "rzeźbienia" nie było. Chciałbym, żeby było coś w granicach 100km. Czytałem ten temat ale jakoś nie znalazłem informacji co do ceny takiej zabawy. Jakie są koszta ? Co proponujecie ? W końcu mogę zacząć robić coś z moją polóweczką
A może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Wodzisławia - Rybnika ? - co doradzą i nie skasują jak za zboże.
Pozdrawiam.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 11 kwie 2014, 6:33
autor: m911
ktoś z forumowiczów ma tutaj 1,8t w budzie polo 6n/6n2 ? rzućcie nickami jeżeli tak . dzięki
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 11 kwie 2014, 6:45
autor: JuStIcE
m911
manypolo, mody6n
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 17 kwie 2014, 21:38
autor: danio040
Kod: Zaznacz cały
https://www.youtube.com/watch?v=l3SqEX7hmik
Zastanawia mnie jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee -,- mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 kwie 2014, 11:43
autor: Anonymous
[quote="danio040"]jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee[/quote]
jak? normalnie jak w każdym innym silniku
wystarczy chcieć i mieć wiedzę
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 18 kwie 2014, 13:07
autor: JuStIcE
danio040
Technicznie uturbienie każdego silnika jest możliwe. Przy AEE trzeba dać kompa i wtryski od G60, dorobić kolektor wydechowy pod turbo, zastosować wydajniejszą pompę paliwa itp itd, ale moc osiągnięta z tego silnika nie będzie robić szału. Bezpieczna granica to ok 120KM, z tym, że taki zabieg znacząco skraca żywotność silnika.