Strona 51 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 07 mar 2014, 15:03
autor: mariusz27
Koledzy, zależy mi na czasie. A nie wiem czy szukać 6n diesla do swapu czy rozważać inny model. Jak pisałem wczesniej dawca to golf z AAZ 1.9td pod maska. Silnik jest troche podkrecony i po remoncie, dlatego chce go przełożyć.

Widziałem sanki które wygladaja identycznie jak te w golfie, aczkolwiek silniki sdi jak sie nie myle mocowane są do podłużnicy. Nie mam gdzie teraz zobaczyc na żywo jak to wygląda, a chciałbym wiedzieć z jakim ewentualnie szukać polówki.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 mar 2014, 9:29
autor: Jabolek
[quote="mariusz27"]Koledzy, zależy mi na czasie. A nie wiem czy szukać 6n diesla do swapu czy rozważać inny model. Jak pisałem wczesniej dawca to golf z AAZ 1.9td pod maska. Silnik jest troche podkrecony i po remoncie, dlatego chce go przełożyć.

Widziałem sanki które wygladaja identycznie jak te w golfie, aczkolwiek silniki sdi jak sie nie myle mocowane są do podłużnicy. Nie mam gdzie teraz zobaczyc na żywo jak to wygląda, a chciałbym wiedzieć z jakim ewentualnie szukać polówki.[/quote]
nie pakuj się w silnik z mk3, za dużo rzeźby z tym jest.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 mar 2014, 12:13
autor: mariusz27
[quote="Jabolek"]nie pakuj się w silnik z mk3, za dużo rzeźby z tym jest.[/quote]

A mógłbyś napisać z czym taka rzeźba jest ??

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 mar 2014, 13:36
autor: Jabolek
[quote="mariusz27"][quote="Jabolek"]nie pakuj się w silnik z mk3, za dużo rzeźby z tym jest.[/quote]

A mógłbyś napisać z czym taka rzeźba jest ??[/quote]
1. musisz dorobić belkę poprzeczną przy pasie przednim gdzie będzie się silnik opierał na poduszce (ingerencja w podłużnice)
2. musisz zaadaptować sanki od golfa - przespawać punkty montażowe sanek bo nie pasują
3. prawdopodobnie trzeba będzie wyciąć otwór w ścianie grodziowej żeby poducha silnika się zmieścił, odpowiednio wyprofilować i zaspawać powstałą dziurę
4. dobrać odpowiednią skrzynię biegów bo ori z golfa się nie mieści
5. przerobić wiązkę elektryczną i instalacje paliwową

ogólnie kupa mierzenia, dopasowywania, cięcia i spawania a i tak nie masz pewności czy wszystko się zmieści bo nikt tego jeszcze nie zrobił(?)

osobiście chciałem zaadaptować silnik od cordoby (komora silnika taka sama jak golf) i napotkałem właśnie powyższe problemy. Temat porzuciłem.

Na pewno napotkasz jeszcze dużo innych problemów po drodze o których nie napisałem (układ wydechowy, dobranie odpowiedniego mechanizmu zmiany biegów itp.)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 mar 2014, 14:54
autor: mariusz27
[quote="Jabolek"]przerobić wiązkę elektryczną i instalacje paliwową[/quote]

czy przerobić to nie ma problemu. Bo jak już bym miał to robić to kupił bym polo 6n jakiegos diesla. Wiec układ paliwowy i elektryka zostaje z polo. Silnik z golfa różni sie tylko tym w zasadzie działania że ma turbine i minimalnie inny osprzet. Ale podłacznie jest plug&play z tego co widziałem na foto.

2 sprawa te sanki wygladaja jak w mk3

http://allegro.pl/polo-6n2-99-01-1-9-sd ... 35705.html

http://allegro.pl/polo-6n2-99-01-1-9-sd ... 38429.html

Może w takim razie zamianst 6n kupic 6n2 i zrobić swap ??

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 mar 2014, 21:39
autor: volt_osg
witam wszystkich,
mam kilka pytań odnośnie swapa 1.4 8v AKK na 1.6 16v AVY
dawcą z założenia będzie kompletne gti , tylko po wypadku, ale pali i nawet jeździ.

1. czy skrzynia z 1.4 8v chyba ETD, będzie pasować do bloku 1.6 16v? nie wiem jakie ma przełożenia ta od gti a ja mam dość długie przełożenia, 5 bieg 100km/h przy 2800rpm

2. czy powinienem wymieniać amortyzatory (przednie zwłaszcza) obecnie mam seryjne ze sprężynami eibach pro kit -30mm do 1.4 16v i przód stoi delikatnie wyżej niż tył, czy amortyzator z gti ma skrócony skok? czy mogę założyć taką sprężynę na niego?

3. dawca ma climatronic, jeśli okaże sprawny będę przekładał... wiec czeka mnie wybebeszenie komory silnika jak i deski,wnętrza żeby wymienić nagrzewnice?

4. ori centralny jest pneumatyczny, pompka w bagażniku i od zamków idą takie wężyki, gti jest 5 drzwiowe a ja mam 3dr da się to zaadaptować? czy mechanizm zamka będzie pasował? czy te wężyki można przedłużyć w razie czego?

podejrzewam ze będzie dużo pracy, rozebrać 2 auta i później jedno złożyć, jak myślicie ile powinna kosztować w warsztacie, przy okazji pewnie rozrząd,uszczelnienie itd.
i jak długo może trwać , dzięki i pozdrawiam polo maniaków

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2014, 0:27
autor: Polo71
[quote="GrigorVR6"]Tak 5 tyś sama robocizna :)
Ale coś mi się wydaje że sam się wezmę za to,a silnik myślę ze za 2500-3000 tyś da rade załatwić :D[/quote]


Widziałem już silnik + skrzynia i osprzet za 3000tys można wyrwać

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2014, 0:40
autor: JuStIcE
[quote="volt_osg"]1. czy skrzynia z 1.4 8v chyba ETD, będzie pasować do bloku 1.6 16v? nie wiem jakie ma przełożenia ta od gti a ja mam dość długie przełożenia, 5 bieg 100km/h przy 2800rpm[/quote]
Skrzynia powinna technicznie spasować, ale nie polecałbym. Lepiej załozyć ori od GTI (Twoja skrzynia wcale nie ma długich przełożeń w porównaniu z GTI).
[quote="volt_osg"]2. czy powinienem wymieniać amortyzatory (przednie zwłaszcza) obecnie mam seryjne ze sprężynami eibach pro kit -30mm do 1.4 16v i przód stoi delikatnie wyżej niż tył, czy amortyzator z gti ma skrócony skok? czy mogę założyć taką sprężynę na niego?[/quote]
Amory są identyczne. Sprężyny są deko inne. Kit Eibacha to moim zdaniem deczko mało jak na GTI. Lepiej poszukaj jakiegoś dobrego zawiasu.
[quote="volt_osg"]3. dawca ma climatronic, jeśli okaże sprawny będę przekładał... wiec czeka mnie wybebeszenie komory silnika jak i deski,wnętrza żeby wymienić nagrzewnice? [/quote]
Tak, trzeba wszystko rozbebeszyć.
[quote="volt_osg"]4. ori centralny jest pneumatyczny, pompka w bagażniku i od zamków idą takie wężyki, gti jest 5 drzwiowe a ja mam 3dr da się to zaadaptować? czy mechanizm zamka będzie pasował? czy te wężyki można przedłużyć w razie czego?[/quote]
Bezproblemowo można to ogarnąć :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2014, 10:33
autor: kamil95
mam silnik 1,9D i brakuje mi mocy chciałbym zrobić swap silnika :D jaki silnik polecacie :?: bo miałem zamiar wsadzić AFN 110km tylko mówiono mi że jest za dużo przeróbek:) i teraz nie wiem jaki silnik wsadzić :?:

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2014, 13:48
autor: Jabolek
[quote="mariusz27"][quote="Jabolek"]przerobić wiązkę elektryczną i instalacje paliwową[/quote]

czy przerobić to nie ma problemu. Bo jak już bym miał to robić to kupił bym polo 6n jakiegos diesla. Wiec układ paliwowy i elektryka zostaje z polo. Silnik z golfa różni sie tylko tym w zasadzie działania że ma turbine i minimalnie inny osprzet. Ale podłacznie jest plug&play z tego co widziałem na foto.

2 sprawa te sanki wygladaja jak w mk3

http://allegro.pl/polo-6n2-99-01-1-9-sd ... 35705.html

http://allegro.pl/polo-6n2-99-01-1-9-sd ... 38429.html

Może w takim razie zamianst 6n kupic 6n2 i zrobić swap ??[/quote]

to są sanki z classic'a

[quote="kamil95"]mam silnik 1,9D i brakuje mi mocy chciałbym zrobić swap silnika :D jaki silnik polecacie :?: bo miałem zamiar wsadzić AFN 110km tylko mówiono mi że jest za dużo przeróbek:) i teraz nie wiem jaki silnik wsadzić :?:[/quote]
nie ma sensownego silnika diesla do polo 6n chyba że bedziesz chciał 1.4 tdi z 6n2 ale nie wiem jak z opłacalnością.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 mar 2014, 16:32
autor: volt_osg
A jak wygląda sprawa z maglownicą? Czy w gti jest inna? Z tego co pamiętam zbiornik na płyn wspomagania jest gdzie indziej, ale czy będzie pasować podłączenie? Czy nie ma różnicy w samej maglownicy??
I jak myślicie ile taka operacja może kosztować? 2tysiące, więcej? mam zaprzyjaźnionego mechanika, ale wolę się rozeznać wcześniej, pewnie już ktoś przez to przechodził, część prac wykonam sam,ale nie ze wszystkim dam radę.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 22 mar 2014, 20:54
autor: danio040
Witam, a więc jestem posiadaczem Polo 6n 96 rok, silnik 1.6 benzyna 75 km a jego model to AEE. Chciałbym nieco podnieś koni chociaż żeby było te 100 kucyków i moje pytanie jest następujące, co można by było wsadzić aby podnieść moc do tych minimum 100 koni? Dziękuję za odp i pozdrawiam wszystkich posiadaczy polówek :-D

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 24 mar 2014, 13:47
autor: GrigorVR6
Zmień silnik na 1.4 16V i nie będzie problemu z tego 1.6 nie wyciągniesz więcej niż 80KM

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 27 mar 2014, 19:00
autor: danio040
Trochę szkoda, myślałem że coś wydłubię więcej koni z tego silniczka :C za bardzo nie widzi mi się zmiana silnika, no ale cóż, jak nie ma takiej opcji żeby wyciagnąć z tego silnika chociaż te 100 koni to chyba pozostanę przy tym jak jest.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 06 kwie 2014, 22:57
autor: adik300i
Ostatnio gadaliśmy ze znajomymi o silnikach i padło hasło aby zrobić z mojej 1.6 AEA jakąś przeróbkę by zwiększyć moc. Kolega wspomniał ze mógłbym przełożyć głowice z 1.6 16V gti, do tego oczywiście tłoki no i pewnie przepustnice trzeba by było zmienić. Słyszał ktoś o takim czymś aby z 8V zrobić 16V? Nie bardzo chce mi się wierzyć ze tak się da, a nawet jeśli to pewnie jest to nieopłacalne, chociaż zaciekawił nie ten temat :)