[6N] Czyszczenie odmy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nie wiem jak u was ale u mnie ostra jazda nijak się ma do stanu odmy, jak jest zawalona to i tak będzie, a problem powróci, taka konstrukcja niestety, gdyby ta odma leciała wzdłuż bloku silnika i zbierała jego ciepło to może by coś z tego było a tak to masło wszędzie.
Niby pod korkiem oleju masła nie mam ale odma zasyfiona konkretnie, ale drożna.
civic r18a2/407 1,6 HDi
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

może głupie pytanie ale: Czy jeśli chcę zdjąć i wyczyścić odmę to muszę wcześniej spuścić olej z silnika? Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ tylko jutro będę miał kanał i chciałbym to jutro zrobić.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Nie nie trzeba spuszczać oleju :D
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Orientuję się ktoś jakie są średnice oringów w puszcze od odmy?
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""camel19""]Orientuję się ktoś jakie są średnice oringów w puszcze od odmy?[/quote]
Oring odmy: 60x4
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Czyli to jest ten większy? Bo jest też mniejszy jak się dowiedziałem z tego tematu bo muszę to wymienić :niewiem:
W sklepie powiedzieli żebym podał wymiary to mi dobiorą.
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

Oki ja też zawsze myślałem że jest jeden ale chciałem się upewnić. Dzięki wielkie za pomoc :piwo:
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""siwkins""]Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.[/quote]

w ETCE są dwa:
- pierścień uszczelniający N 90617501 60x4
- pierścień uszczelniający 036103677 http://transjack.pl/media/catalog/produ ... g_4393.jpg ale równie dobrze możesz tam włożyć oring

najlepiej jedź z odmą do sklepu z uszczelnieniami technicznymi/łożyskami itp to grosze ci dobiorą.
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""qwertypol""][quote=""siwkins""]Czyściłem odme jakiś miesiąc temu i był tylko jeden oring taki jak podałem, etka też pokazuje tylko jeden.[/quote]

w ETCE są dwa:
- pierścień uszczelniający N 90617501 60x4
- pierścień uszczelniający 036103677 http://transjack.pl/media/catalog/produ ... g_4393.jpg ale równie dobrze możesz tam włożyć oring

najlepiej jedź z odmą do sklepu z uszczelnieniami technicznymi/łożyskami itp to grosze ci dobiorą.[/quote]

panowie, w polo było kilka rodzajów odmy, więc nie ma co się upierać przy swoim.
do silników SPI jest odma "okrągła" i oring 60x4
i jak wyżej kolega napisał
do silników MPI jest odma "prostokątna" - oringi 60x4 i mniejszy 30x28x4
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""Jabolek""]panowie, w polo było kilka rodzajów odmy, więc nie ma co się upierać przy swoim.
do silników SPI jest odma "okrągła" i oring 60x4
i jak wyżej kolega napisał
do silników MPI jest odma "prostokątna" - oringi 60x4 i mniejszy 30x28x4[/quote]

Dobrze gada, polać mu :good:
Awatar użytkownika
camel19
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 295
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:39
Lokalizacja: Marki/Ostrówek

Post autor: camel19 »

To już wszystko wiadomo. Ja mam mpi więc jutro kupuję dwa i zakładam i mam nadzieję że już będzie sucho :D
Dzięki jeszcze raz za pomoc :bow:
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

A czy wszystkie silniki 1,4 na to cierpią? APQ też?
...pierwsze Polo... nowa przygoda
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""ruwado""]A czy wszystkie silniki 1,4 na to cierpią? APQ też?[/quote]
ja bym się pokusił o komentarz w stylu że nie tylko 1,4, a praktycznie wszystkie silniki w Polo cierpią na tę przypadłość ;)
a w szczególności te niedogrzane (czyt. użytkowane w mieście na krótkich odcinkach)
Awatar użytkownika
ruwado
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:22
Lokalizacja: mazowieckie (WOT)

Post autor: ruwado »

[quote=""Jabolek""]że nie tylko 1,4, a praktycznie wszystkie silniki w Polo cierpią na tę przypadłość ;)
a w szczególności te niedogrzane (czyt. użytkowane w mieście na krótkich odcinkach)[/quote]no właśnie mój (a właściwie mojej żony tak jeździ). Zastanawiam się, od czego to uzależnić - jedni mają problemy, inni nie. W sumie 2 zimy moje APQ się przeturlało na niedogrzaniu i nic mnie nie trafiło.

A temat akcji serwisowej? jak zlokalizować grzałkę odmy? Bo nawet nie wiem, czy może ją mam.
...pierwsze Polo... nowa przygoda
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”