Strona 6 z 10

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 17 mar 2012, 18:50
autor: darek-vw
część druga ;)
http://www.vdub.kz/coupe-za-kulisami/


...to samo lecz na tuner-nation.com.ua
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-pervaya/
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-vtoraya/



TOFIK_6n2
i to był główny powód, że nie ma tu R32 czy R36 :grin:
żadnych 12-tek nie musi robić, starczy jak będzie szedł dym z opon przy 100km/h podczas przyspieszania :crazy:


za tydzień zaczynam składać ulepa, mam już 99% części, a nawet jest coś nadprogramowego :cool:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 19 kwie 2012, 16:36
autor: darek-vw
Obrazek

Czas podsumować zmiany jakie zaszły w aucie na przełomie 2011/2012 roku


OPIS AUTA:

- MODEL: Polo Classic 6KV
- ROK: 2010
- SILNIK: 2.8 24V (BDE), skrzynia 6 biegów (DRP), wydech BDE/ABF.
- MOC: 204KM, 270Nm
- MASA WŁASNA: 1155kg
- OSIĄGI: ~7,0s, 230km/h
- MODY POD MASKA: silnik/skrzynia w kolorach czarny/czerwony, puszka filtra powietrza R32 mk5, brak zbiorniczka spryskiwaczy, wybierak skrzyni mk4, poduszki ZUO Company, półosie na zamówienie, łapa skrzyni custom.
- ZAWIESZENIE: BRAK
- UKŁAD HAMULCOWY: BRAK
- KOLA: BRAK
- NADWOZIE: BRAK
- WNĘTRZE: podsufitka oraz słupki w czarnej Alakantarze, czarna lampka, czerwone pasy bezpieczeństwa z Ibizy Cupry 6K, zegary Golf mk3 Vr6.
- AUDIO: BRAK


A więc od początku ;)


Pod koniec października auto zostało rozebrane ze zbędnych elementów i zaczeły się przygotowania do najważniejszej modyfikacji, czyli SWAP

- 30.10.2011

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


- 20.11.2011-17.02.2012 - SWAP

Tak przygotowane auto oraz silnik trafiły do Genowefa Garage

Na początku 2011 roku przeglądając ogłoszenia na popularnym portalu aukcyjnym natrafiłem na ogłoszenie samochodu Seat Toledo 2.3 V5 170km (Anglik) w bardzo atrakcyjnych pieniądzach, który wkrótce jako dawca trafiło na vwzone a silnik do pewnego mk2.
Wtedy urodził się pomysł poszukiwań troszkę mocniejszego auta jako dawcy czyli VW Golf mk4 w wersji V6 4motion czyli 204 konny silnik 2.8 24V.
Po dłuższych poszukiwaniach w połowie marca udało się sprowadzi z Anglii uderzony egzemplarz.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Auto do końca lipca czekało na wolną chwilę kiedy to rozpoczęła się jego rozbiórka i kompletowanie wszystkich części potrzebnych do swapa.

ObrazekObrazek


Później było już z górki, wizyta u Krzyśka w Genowefie i ugadanie szczegółów po czym pod koniec listopada auto trafiło na przeszczep serca.


Obrazek

Tutaj już standard, czyli wymontowanie ABF'a, przygotowywanie silnika V6 oraz skrzyni.
W skrócie: rozbieranie, malowanie, wymiana kompletnego rozrządu, sprzęgła, filtra / oleju silnikowego, płynu chłodniczego oraz oleju w skrzyni biegów, dorobienie półosiek, customowej łapy skrzyni, dodatkowo naprawa kilku rzeczy w aucie.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Po tych wszystkich zabiegach auto na początku lutego ożyło i zostało dokończenie szczegółów oraz ciężkie testy, czego wynikiem jest...

Obrazek

[youtube]Fmfo2CXyvCA[/youtube][youtube]ee3axgOpHoU[/youtube]



- 16.03.2012
Artykuł o aucie na stronie vdub.kz :D

part 1
http://www.vdub.kz/coupe/

part 2
http://www.vdub.kz/coupe-za-kulisami/


...to samo lecz na tuner-nation.com.ua
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-pervaya/
http://tuner-nation.com.ua/eurotuner/po ... t-vtoraya/



W między czasie trwały prace nad wnętrzem w czarnej alacantarze :D

Tym materiałem zostały pokryte słupki oraz podsufitka oraz do kompletu czarna lampka wewnętrzna

ObrazekObrazekObrazek


Zostały także zakupione czerwone pasy z Ibizy Cupry 6K, niestety okazało się, że nie pasują P&P i było trzeba drobnej modyfikacji ;) do tego szybki pranie i można montować

Obrazek


Kilka fotek poskładanego wnętrza na sezon 2012 :D

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek


oraz kilka szybkich jak ulep wygląda z zewnątrz ;)

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



Ogólnie szału niema, ale chyba nikt się go nie spodziewał po tym aucie ;)



500km po swapie autem zrobione, teraz czas przejechać się na rozpoczęcie sezonu w Rothenburgu :D

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 19 kwie 2012, 16:48
autor: Borek
masakra :butcher:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 19 kwie 2012, 17:04
autor: kazikboy
odemnie wielkie :bow: oraz gratki jestes goru wsród dzieł wzgłedem Classica :thumbsup:
swoja droga w przyszlym roku pakuj 4motiona :D i ciekawi mnie ile dawca byl kosztet
mojemu Classicowi duzo brakuje ale wszystko wmiare czasu staram sie zrobic :)
teraz juz tylko bezawaryjnosci zycze i samych radosci z jazdy :victory:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 19 kwie 2012, 21:26
autor: ko zack
szacun :shock: :shock: :shock:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 19 kwie 2012, 21:37
autor: xdavvex
Wygląda mega! mam nadzieje, że bede miał możliwosc obczaic kiedys na żywo!

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 22 kwie 2012, 12:37
autor: darek-vw
sprawdzamy czujność, kto widział ulepa w Rothenburgu i z czym jest ściema w poście z wyglądem na v2012? :cool:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 22 kwie 2012, 12:42
autor: gwozdz
Ja wiem z czym ale nie wolno mi mówić. :mrgreen:
Jak się dobrze przyjrzeć to widać :cool2:

Mała podpowiedź:
Coś co jest montowane w seryjnych autach ale w PL nikt chyba jeszcze tego w VAG-u nie miał :cool2:

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 22 kwie 2012, 22:50
autor: darek-vw
gwozdz w Rothen nikt nie zwracał uwagi, bo to nic specjalnego :cool:

jak nie widać różnicy... ;)

Obrazek

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 22 kwie 2012, 23:35
autor: kazikboy
:rotfl: a ja zastanawiałem sie nad kiera :D chociaz nie widzialem zdjec z dojczow ;)

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 23 kwie 2012, 9:32
autor: wojtsen1
jak Ty gdzies stałeś w polu to co się dziwisz :D w rothen miałem taki nieogar że Cie nie znalazłem :/ a miały być wspólne marchewki :D

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 23 kwie 2012, 10:26
autor: krzyDOLAR
kubły konkret, od razu wpadły mi w oko. jeśli można powiedzieć że czegoś tu brakowało, to właśnie tego

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 23 kwie 2012, 12:46
autor: darek-vw
[quote="wojtsen1"]jak Ty gdzies stałeś w polu to co się dziwisz :D w rothen miałem taki nieogar że Cie nie znalazłem :/ a miały być wspólne marchewki :D[/quote]
ja już tak mam, z dala od fleszy itp, a staliśmy przy scenie i prawie cały czas ktoś siedział w Recaro :grin:
a co do marchew to nic z tego by nie było, bo to pier..... g..... miało jakieś fochy i tylko dzięki chłopakom z Wolfsgruppe jakoś wróciłem :bow:
wygląda na to, że nikt nie zawinił tylko zwykła złośliwość rzecz martwych, Krzysiek ogarnia mi na dziś drugiego kompa i zrobię podmianę, jak to będzie to to ulep już za wcześnie nie pojeździ, bo kompa będę musiał oddać a dostać takiego to nie tak łatwo :banghead:




przejdźmy do konkretów ;)

Fotele Recaro Sportster CS z Renault Clio Sport F1

wygląd po przywiezieniu do domu i fota porównawcza z poprzednimi
widać sporą różnicę w wysokości foteli i z tym było trzeba się uporać ;)
ObrazekObrazekObrazek

pierwotny plan zakładał zamontowanie szyn od Renault na wcześniej przygotowanej konstrukcji co umożliwiłoby przesuwanie fotela do przodu w momencie składania oparcia, niestety ta opcja nie wypaliła :smutny:
Obrazek

więc szyny wyleciały, zostały dorobione boczne elementy z blachy 3mm (taka sama grubość jak ori w Recaro) trochę przeszkadzały także boczne poduszki ponieważ wadziły o drzwi, ale z tym też udało się uporać ;) (jakby ktoś słyszał, że ktoś potrzebuje boczne poduszki z tych foteli to bardzo chętnie się pozbędę ;) )
ObrazekObrazek

jak już wszystko było spasowane i pospawane przyszedł czas na szlifowanie i malowanie
na cały montaż miałem bardzo mało czasu i nie wygląda jakoś najlepiej ale tragedii nie ma, a na następny sezon pomyśli się nad czymś innym a przede wszystkim lżejszym - najlepiej coś z nierdzewki...
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


po montażu Recaro niestety mam teraz problem, co zrobić z wnętrzem dalej :smutny:
do Recaro bardzo dobrze pasuje obecna kanapa z Ibizy Cupry bo jest fajnie wyprofilowana
Obrazek

a z drugiej strony chciałbym odzyskać trochę kasy, wnętrze z Cupry można by sprzedać, bo jest w dobrym stanie, niedawno obszywane i co najważniejsze prawie nie do dostania na rynku
mam stare wnętrze z SX, mam z Cupry i Recaro, czegoś trzeba się pozbyć, ale wracać do serii kanapy ałaa
wywalenie kanapy w ogóle i montaż klatki także odpada, bo mi się nie widzi Coupe bez kanapy i z dziurą do bagażnika, chyba że dorobiona "zaślepka" np z carbonu jak na foto... będzie trzeba się zastanowić :D
Obrazek

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 23 kwie 2012, 13:54
autor: Skfarek
darek-vw fotel marzenie, chyba najlepszy z "seryjnych" :bow: :bow: :bow:
Co do mocowań to widzę że Ci ładnie wyszły, jaki koszt sztuki i czy nie chciałbyś przypadkiem zrobić 2 szt na sell ;)?

Re: [Polo Classic Coupe 6KV] by Darek-vw

: 24 kwie 2012, 16:47
autor: darek-vw
Skfarek mocowania są wykonane dość prymitywnie, konstrukcja z profilu zamkniętego 5x2,5 (taki miałem) do tego blacha 3mm (wyszło ok 50x100cm)
i bez użycia jakiś specjalistycznych narzędzi, tylko mała szlifierka, wiertarka, spawarka, gięcie blachy w imadle i wszystko :D
mocowania boczne do szyn także wykonane na wzór ori z założonymi plastikami i przesuwa się łatwiej niż ori fotele ;)