Strona 6 z 7
Re: Awaryjność polówek.
: 21 paź 2012, 20:26
autor: plik1995
Model polo : 86c(coupe)
Rocznik : 1984r,
Silnik : 1.3 kat, 55km
Pochodzenie : kupiony od znajomego w PL(jakieś 5 lat temu)
Przebieg w momencie zakupu : ~~120.000
Przebieg aktualny : ~~123.000(mało nim jeździłem)
Właściciel : nie wiem dokładnie ,ale napewno II wzwyż,
Styl jazdy : spokojny,większość w mieście 7-8L/100
W nocy : garażowany, ostatnie pół roku na zewnątrz
wymienione części :
Rozrusznik-szczotki,filtr oleju,powietrza ,amortyzatory tylnie Całość wyszła ok~~250zł,obecnie jest spawany cały dół nie wiem ile za to będzie.
Re: Awaryjność polówek.
: 20 lis 2012, 20:08
autor: tomi1x
Model polo : 9n
Rocznik : 2002
Silnik : 1,4 75 km benzyna
Pochodzenie : od znajomego
Przebieg w momencie zakupu : 75000 km
Przebieg aktualny : 75600 km
Właściciel : II
Styl jazdy : dłuższe trasy większość w mieście
W nocy : pod chmurką
Aktualnie wszystkie filtry(powietrza, kabinowy oleju) , olej silnikowy , świece , tuleje wachaczy przednich plus odboje tył amortyzatory , płyn hamulcowy ,założona instalacja gazowa Stag
wcześniejszy właściciel : kompletny rozrząd, czujnik hamulca, kompletne hamulce przód i tył, nowe opony
i standard cewka zapłonowa na trzecim cylindrze
Re: Awaryjność polówek.
: 24 lis 2012, 14:39
autor: Kris_Fu
Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AKV
Pochodzenie : sprowadzony z Niemiec w 2009
Przebieg w momencie zakupu : 246 tys km
Przebieg aktualny : 316 tys km 2012
Właściciel :II
Styl jazdy : różny, 50/50 miasto/trasa
W nocy : pod chmurką, ale strzeżony
wymienione części :
zaraz po zakupie standard: pasek+pompa wody+olej+filtr oleju+pow+pyłowy - już 2x (olej z filtrem 2x do roku)! Dodatkowo w silniku: świece, kable, uszczelka na klawiaturze, termostat, kopułka+palec. Zawieszenie: łożyska (po 2 miesiącach jazdy na polskich drogach), amortyzatory, odboje, końcówki drążków. Wydech: tłumik końcowy i wycięty katalizator (posypał się i hałasował).
Generalnie, ufam jej i wiem że zawiezie mnie zawsze do celu

Re: Awaryjność polówek.
: 02 gru 2012, 15:09
autor: Kenq
Model polo : 6n
Rocznik : czerwiec 1997
Silnik : 1.4 AKV
Pochodzenie : sprowadzony w 2008r
Przebieg w momencie zakupu : 115 000 km
Przebieg aktualny : 116 000 km
Właściciel : IV (III w Polsce)
Styl jazdy : normalny, troche tu troche tam
W nocy : pod chmurką
Wymienione części:
tydzień przed zakupem:
- kpl sprzęgło LUKa
- tylne amory Magneti Marelli
- korek wlewu paliwa
- ramię tylnej wycieraczki
- sworznie i tuleje przednich wahaczy
po zakupie:
- olej Mobil 10W40, filtry oleju i powietrza, płyn do spryskiwaczy
- klakson
- felgi 13' wraz z oponami 165/70 z skody felicii
- bezpieczniki, żarówki itp
- RDZA! - przez zimę da rade
planowane wymiany/naprawy:
- główna pompka centralnego zamka wraz z sterownikiem i pilotem
- wkładki/zapadki zamków na aluminiowe pod kluczyk stacyjki
i pozyjemy zobaczymy...

Re: Awaryjność polówek.
: 12 kwie 2013, 20:52
autor: Harun
Model polo: 9n
Rocznik: 2002
Silnik: 1.2 12v
Pochodzenie: sprowadzony z Francji w 2012
Przebieg w momencie zakupu: ~115000
Przebieg aktualny: 127000
Właściciel: 3., a 1. w Polsce.
Styl jazdy: spokojny, głównie krótkie trasy i po mieście.
W nocy: garażowany.
Wymienione części:
Filtr powietrza i oleju, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe, filtr paliwa, świece, komplet opon, końcówki stabilizatora, tuleje wahacza, cylinderki hamulcowe, elektrozawór zbiornika węgla aktywnego.
Do wymiany:
Olej, filtr oleju i powietrza, filtr kabinowy, tarcze hamulcowe i za jakiś czas odboje tył.
Re: Awaryjność polówek.
: 15 kwie 2013, 2:07
autor: czapel
Model polo : 6N2
Rocznik : 200
Silnik : 1,4 16V 75KM, AHW
Kompresja: 5,5/8/8,5/6 Licznik pokazuje 100 000 ale pewnie cofnięty o kolejne 100k
Pochodzenie : Sprowadzony z Włoch Wrzesień 2010
Przebieg w momencie zakupu : 96 tyś km (przypuszczalnie cofnięty)
Przebieg aktualny : 100 tyś km
Właściciel : III
Styl jazdy : zazwyczaj spokojny, normalny większość po mieście, w weekendy trasy ~500 km
wady po zakupie:
-zimny klepał jak diesel
-poduchy silnika nie dawały życia
-łożyska górne amortyzatorów przód
-pocił się pod pokrywą zaworów
wady i awarie w trakcie użytkowania:
-klepanie jak diesel zaczęło się powiększać w drastycznym tempie
-kompresja jak wyżej wymieniono
-po wymianie rozrządu kompletnego z pompą wody awaria w głowicy. Pęknięcie wałka w głowicy a w efekcie pęknięta głowica, zawory poobijały tłoki, rozrząd się rozsypał.
Padła decyzja kupna nowego używanego silnika ze względu iż koszty naprawy zbyt duże doliczając od razu pierścienie.
-silnik wymieniony również na AHW 1.4 16v z przebiegiem 157tyś.
-wymiana szczotek alternatora (brak ładowania)
-po 5miesiącach użytkowania ponowne pęknięcie wałka w głowicy jak i również głowicy (na szczęście przy wyjeżdżaniu z parkingu).
- kupienie głowicy wraz z osprzętem.
Chciałbym dodać iż wszystkie prace wykonane u mechanika...
Jak na razie jeździ do dzisiaj...
Re: Awaryjność polówek.
: 02 lut 2014, 15:40
autor: LuK444Sz
Model polo : 9N1
Rocznik : 2002
Silnik : 1.4 TDI (AMF)
Pochodzenie : sprowadzony z Francji
Przebieg w momencie zakupu : 113 000
Przebieg aktualny : 128 000
Właściciel : III
Styl jazdy : większość w mieście, ale czasem turbosprężarka nie stygnie
W nocy : garażowany
wymienione części :

rozrząd - 114 000 - 980 zł z robocizną

olej, filtry - 114 000 - 230 zł

termostat - 114 000

czujnik temperatury cieczy chłodzącej - 116 000

wysprzęglik - 119 000 - 290 zł

mechanizm podnoszenia lewej przedniej szyby - 121 000

lewy przegub zewnętrzny (z winy pękniętej osłony przegubu) - 124 000

tylne sprężyny zawieszenia (z winy pęknięcia jednej) - 126 000 - 260 zł

czujnik poziomu/temperatury oleju - 128 000 - 330 zł :beg: (prawdopodobnie nie kupię, tylko wyłączę go VAGiem)
Re: Awaryjność polówek.
: 03 lut 2014, 20:11
autor: nike_bytom
Model polo : 9N1
Rocznik : 2002
Silnik : 1.2 AZQ
Pochodzenie : UK
Przebieg w momencie zakupu : 50tys mil
Przebieg aktualny : 58tys mil
Właściciel : II
Wymieniono:
Prawy przegub zewnetrzny x 2
Sonda Lambda
Sprezyna przednia w zawieszeniu
Klocki hamulcowe
tarcze przod
gumy na wachaczach przod
Zalety : malutko pali (ok 400km tygodniowo)...
Re: Awaryjność polówek.
: 03 lut 2014, 22:31
autor: gulczas783
Model Polo: 6n2
Rocznik: 2001
Silnik: 1.4 TDI (AMF)
Pochodzenie: Francja (Marsylia)
Przebieg w momencie zakupu: 185 000km
Obecnie: 263 500km
Właściciel: chyba 3
Styl jazdy: dynamicznie w mieście, trasa też bardziej dynamiczna
W nocy: garaż
Wymienione części:

sprzęgło kompletne Sachs, łapa, śruba kulkowa - 1180 z robocizną

rozrząd - 900

filtry, olej - 180

tarcze, klocki przód - 200

końcówki drążków kierowniczych - 78

zbieżność - 80

łącznik wydechowy - 100

blacharka + nowy lakier - 3???

sprężyny Apex -35 - 350 + 150

regeneracja rozrusznika - 300

wymiana kostki kierownicy - 70

4 opony zimowe Barum - 740

akumulator Bosch Silver S5 - 290

centralny zamek - 119

i wiele, wiele innych...
Re: Awaryjność polówek.
: 21 lip 2014, 10:05
autor: szopal
Model Polo: 6n
Rocznik: 1998
Silnik: 1.4 B + G
Pochodzenie: Włochy
Przebieg w momencie zakupu: 149 900km
Obecnie: 162 800km
Właściciel: W Polsce 2
Styl jazdy: dynamicznie w mieście, trasa też bardziej dynamiczna
W nocy: podwórko
Zakupiona instalacja gazowa LPG TECH 2100 zł.
Wymienione części:

rozrząd + pompa wody + filtr oleju + olej + robocizna = 500zł

świece + przewody 200zł

filtr przeciwpyłkowy 50 zł

centralny zamek 70zł

4 opony zimowe 400 zł
W zimie przy przebiegu 153 200 zatarciu uległ silnik - przez zamarzniętą odme. W nowym silniku zostało wymienione:

(zakupiono silnik) + rozrząd + filtr oleju + oleuj + robocizna 1600 zł

termostat + króciec wodny 60 zł

uszczelniacze + robocizna 160 zł

2 opony przednie 195/45/R15 500zł

uszczelka pokrywy zaworów x 2 80zł
Spalanie:
W mieście 9l/100
W mieście z włączoną klimą 10l/100
W trasie 7.5l/100
W trasie z klimą 8l/100
Re: Awaryjność polówek.
: 04 wrz 2014, 8:21
autor: pythoneq22
Czyli jak wynika z Waszych opisów, jest to raczej mało awaryjny model, jednak wymagający częstej wymiany części.
Re: Awaryjność polówek.
: 02 mar 2015, 18:21
autor: Volloox
Model polo: 6N1
Rocznik: 1995
Silnik: 1.6 AEA
Pochodzenie: sprowadzony z Niemiec (czerwiec 2009)
Przebieg w momencie zakupu: ~200.000km
Przebieg aktualny: ~235.000km
Właściciel: 2 w Polsce
Styl jazdy: 35% rally + hebel, 65% normalne użytkowanie
W nocy: pod chmurką
Wymienione części:
błotniki przód (prawy, lewy) - zmora polówek (rdza)
termostat przy 230.000km
kolektor wydechowy (lubi pękać w tym silniku)
oba tłumiki + rury wydechowe
metalowe elementy klamki (wewnętrzna strona drzwi)
rozcieknięte oba kierunkowskazy przednie
sworznie zwrotnicy
wszelkiego rodzaju śrubki narażone na korozję (wydech, zderzak przód itp.)
pordzewiały pas przedni
przewody układu wspomagania między zbiornikiem, a przekładnią
łożysko koła przedniego prawego
guma mocująca tłumik końcowy
panel sterujący dmuchawy (DWUKROTNIE w odstępie 20.000km)
Oprócz tego wymienione kilkadziesiąt innych rzeczy, ale powyższe uległy zużyciu przy normalnym użytkowaniu pojazdu. Reszta to gadżety eksploatacyjne, o które w tym artykule nie chodzi (oleje, filtry, żarówki, wycieraczki, itp.)
w drugim Polo 6N 1.4 60KM (1996r) dodatkowo:
-padła pompa wspomagania układu kierowniczego
-rozciekła się chłodnica
-pęknął żółty plastik prowadzący prawidłowo bieg wsteczny i jedynkę (pod lewarkiem)
-dwie urwane szpilki kolektora wydechowego
Re: Awaryjność polówek.
: 24 mar 2015, 22:24
autor: soundman
Model polo: 6r
Rocznik: październik 2014
Silnik: 1.2 tsi 90 koni
Pochodzenie: salon polska
Przebieg w momencie zakupu: 4,5 km
Przebieg aktualny: 23000
Właściciel: 1
Styl jazdy: 60% dłuższe trasy , 40 % miasto + killowanie ze świateł
W nocy: pod chmurką
Chiptuning w kreatorze mocy 138 km / 224 nm
Wymienione
Nic , brak ubytków oleju tylko serwis przy 15000 km koszt 800zł w aso
Re: Awaryjność polówek.
: 30 mar 2015, 0:06
autor: Leilya
Model: polo 6n2
Rocznik: listopad 2000r
Silnik: 1.0 benzyna 55KM
Pochodzenie: Niemcy
Przebieg w momencie zakupu: 155 000
Przebieg aktualny: 198 000
Właściciel: III
Styl jazdy: po mieście, długie trasy 30 - 40%
Niestety nie garażowany stoi pod chmurką.
Od momentu zakupu (4 lata) wymienione: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny ze szczękami, sprężyny przednie, rozrząd, alternator nowy, sprzęgło nowe, świece + kable wysokiego napięcia (czy jakoś tak

), sonda lambda, miska olejowa, filtr paliwa, oleju, powietrza, bendiks rozrusznika, spawany tłumik.
Została konserwacja podwozia i "lekka" blacharka. Autko śmiga aż miło

Re: Awaryjność polówek.
: 05 maja 2015, 20:50
autor: VWPolo6RTDi
Polo 6R 1.6 TDI 90 KM
Rocznik 02.2010
W listopad 2014r
79 100km Wymiana zaworu EGR - koszt 2100 w ASO