Strona 6 z 12

Re: świece

: 24 kwie 2010, 15:10
autor: MATIS
ale nie pisze czy to sa 1 czy 3 elektrodoewe
Slyszalem ze lepiej stosowac 3

Re: świece

: 24 kwie 2010, 15:16
autor: bazi
a jaki ci typ swiecy wyszedł ? BUR6ET , BUR5ET sa 3 elektrodowe

Re: świece

: 24 kwie 2010, 17:48
autor: MATIS
No wyszło mi BUR5ET V-line22
jaki koszt mniej wiecej??

Re: świece

: 24 kwie 2010, 18:19
autor: bazi
60-70 zł za 4sztuki

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 13 maja 2010, 10:25
autor: Crazy
Mam pytanko, czy kable WN z VW Vento (ale w tytule tak że pisze golf 3) będą pasować do 2f?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1030813936
Czy muszą być dedykowane wyłącznie pod konkretny model auta? (rezystancja/długość i takie tam inne)

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 13 maja 2010, 14:06
autor: adam
Jak na 1.8 to te kable sa jakies strasznie dlugie, tak jakby jakies uniwersalne, ja bym sie wstrzymal na twoim miejscu z kupnem tego, kup lepiej jakies dedykowane

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 13 maja 2010, 15:43
autor: Crazy
właśnie też uznałem że lepiej tego nie kupować, pozbieram zestaw z 3 kompletów jak na razie :-D
Dzięki za wypowiedź

kopulka itp

: 28 maja 2010, 10:33
autor: MATIS
Witam
po opadach deszczu obroty w mojej poli sa jakies dziwne
slyszalem ze cos moglo zawilgotnąć. Poradzono mi zebym wyczyscil kopulke jak sie za to zabrac?

drugie pytanie gdzie znajde w aucie czujnik halla? jak go wymienic? i jaki koszt?

pozdro

Re: kopulka itp

: 28 maja 2010, 14:12
autor: Crazy
czujnik Hala mieści się w aparacie zapłonowym. Żeby go wymienić należy zdjąć aparat (2 śrubki i ciągnąć obracając), wybić szpilkę z plastikowego zabieraka (u mnie pękło w trakcie wybijania) i pociągnąć wał w stronę kopułki, i okaże się czujnik Hala (przykręcony blaszką do aparatu). Kosztu nie powiem.
przy ściąganiu zabieraka należy zaznaczyć w jakiej pozycji stoi zabierak (żeby przypadkowo nie wsadzić go o 180 stopni w inna stronę)

Ustawienie zapłonu oczywiście towarzyszy tej wymianie.

Kopułkę ściągniesz odblokowując dwa zaczepy w postaci blaszek (te co dociskają kopułkę do aparatu). Na kopułce masz wypust, na aparacie wpust żeby kopułka trafiła z powrotem na swoje miejsce.
Palec schodzi z wałka aparatu. Należy go pociągnąć, w niektórych wypadkach trochę mocniej.

Re: świece

: 28 maja 2010, 19:38
autor: Polo 92
a ja mam taki problem ze nie moge swiec odkrecic :scratch:

Re: świece

: 28 maja 2010, 22:46
autor: kolunio21
odkręcasz w lewą strone, muszą się poddać najlepiej na zimnym silniku. Albo zainwestuj w pożądniejszy klucz.
Pozdro.

Re: świece

: 28 maja 2010, 22:56
autor: vwkas18
[quote="MATIS"]Slyszalem ze lepiej stosowac 3[/quote]
odradzam świece 3 elektrodowe..auto pozornie jedzie dobrze przez pierwsze 1tyś km
później są tak zjarane że głowa mała
3 elektrody to poniekąd chwyt marketingowy
najlepsze niestety są jednoelektrodowe...

Obrazek

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 29 maja 2010, 8:02
autor: rat4
3 elektrody to poniekąd chwyt marketingowy
najlepsze niestety są jednoelektrodowe..
jaki znowu chwyt? przecież producent VW zaleca 3 elektrodowe już od dawna i nikt nie robi z tego jakiegoś chwytu, że niby 3 iskry czy cuś... :D , prawdopodobnie chodzi tu o większą wytrzymałość
Jak wytłumaczysz, że w książce serwisowej zalecane są właśnie takie świece??
wystarczy sobie porównać jedno elektrodowe i 3 elektrodowe w golfie i w polo silnik pracował równiej niż na jedno elektrodowych z moich obserwacji wynika i bez żadnych chwytów marketingowych.
Znajomy mechanik też tak powiedział, że nie ma co kupować różnych cudów specjalnie do LPG czy jakichś innych, te fabryczne robią robotę i są OK.

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 31 maja 2010, 10:20
autor: MATIS
Mam taki problem. Autko stalo dwa dni na parkingu jak wiadomo padal deszcz. Dzis rano jechalem do pracy i bylo ok dojechalem na miejsce dalem na luz a obroty falowaly a auto tak jakby se dlawilo.
Pytanie czy moze byc to spowodowane deszczem, wilgocia bo przewaznie tak jest po deszczu czy jest to cos innego np z czujnikem halla

Re: Wszystko o: Układ zapłonowy

: 31 maja 2010, 11:03
autor: lanusi90
Może kable albo kopułka zawilgotniała. Ściąg najpierw kopułkę i zobaczy czy nie ma w niej pary i kropel wilgoci :)