Strona 45 z 64
Re: [Polo 6N] Swap silnika z 1.4 AEX na 1.8 PB
: 12 sie 2013, 15:06
autor: Adrian_Malbork
Korzeń, kijaszek go wie jaki wypust, ale jeżeli to GTI to wydaje mi się, że od stu kilkunastu szły.
Re: [Polo 6N] Swap silnika z 1.4 AEX na 1.8 PB
: 12 sie 2013, 17:39
autor: Mark
W Golfach drugiej generacji GTI instalowano jednostki 1.8 generujące: 107KM (RD, RV, PF), 112KM (PB, DX), 16V 129KM (PL), 16V 139KM (KR). (w nawiasach kody silników/a).
Zorientuj się jaki to silnik oraz jego stan- GTI 16V były produkowane od 1985 do 1992, żeby nie wydać kasy i trupa wsadzić....
Re: [Polo 6N] Swap silnika z 1.4 AEX na 1.8 PB
: 12 sie 2013, 17:48
autor: Ben
To 112 konny silnik o oznaczeniu PB. Silnik w dobrej kondycji, nie brał oleju. Jeździłem tym golfem i w tej budzie robił niemałe zamieszanie

a w Polo powinno być jeszcze lepiej
Odnośnie swapu, silnik posiada poduszkę z przodu, ale polo nie ma belki do której ta poduszka byłaby przykręcona. Czy można dopasować od czegoś belkę i czy Polo ma może jakieś otwory do jej zamocowania?
Skrzynkę z bezpiecznikami miałbym od dawcy. Jak wygląda podłączenie tego? przypuszczam, że trzeba będzie każdy kabel ciąć i dorabiać wiązkę.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 06 wrz 2013, 21:00
autor: Kazi polo
Mam pytanie czy z jedno punkta 1,0 aev na wielopunktowy można przełożyć chodzi mi o kolektor ssący z przepustnicą silnik krokowy listwa wtryskowa instalacja silnika pompa paliwa komp sterownik czy będzie pasować z jakiego silnika wziąć graty czy macie inne propozycje by dodać troche mocy.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 20 wrz 2013, 11:27
autor: ZarazWracam
Mam pytania jestem tu nowy i chce zrobic swap silnika na mocniejszy
Posiadam Polo 6N 97r SDI
Pytania:
1.Jaki mogę umieścić w nim silnik o największej mocy?
2. Co bym potrzebował oprócz silnika?
3. Ile by to kosztowało?
4. Jak dużo czasu potrzebował bym na zrobienie takiego czegoś?
5. Czy da rade po zrobieniu swapu zrobić coś jeszcze żeby miał większą moc? ( tak jak w benzyniaku montuje się turbo)
(Nie piszcie że to nie opłacalne, bo wiem ale chce zrobić polo 6n, a nie posiadac golfa IV)
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 paź 2013, 23:36
autor: Sanchez77
Orientuje się ktoś ile bym musiał mniej więcej liczyć za wszystko, co potrzebne na swap z 1.6 AEE na 1.8t (AGU ?) Wiadomo, silnik i turbina muszą być w dobrej kondycji...
A druga sprawa to jak sądzicie, ile mogę w przybliżeniu dostać swój kompletny swap AEE (przebieg nieznany; na budziku obecnie 69k, całość sprawna) ?
Póki co będę mieć do wydania jakieś 3k + to, co dostanę za swoje graty i nie wiem, czy z takim budżetem można w ogóle myśleć o swapie

Chodzi mi oczywiście o ceny samych części..
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 paź 2013, 23:43
autor: JuStIcE
[quote=""Sanchez77""]Póki co będę mieć do wydania jakieś 3k + to, co dostanę za swoje graty i nie wiem, czy z takim budżetem można w ogóle myśleć o swapie [/quote]
Za 3K ciężko będzie kupić silnik z osprzętem. Silnik + skrzynia AEE to jakieś 1,2-1,3k, więc na jakakolwiek robociznę ani grosza. A z tego, co ostatnio się orientowałem, to swap robiony przez profesjonalistę kosztuje od 4 do 8k, w zależności, co przy okazji jest robione. Do tego musisz doliczyć cenę części, które trzeba wymienić, płyny eksploatacyjne itp.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 paź 2013, 23:46
autor: Sanchez77
Nie no o robociźnie nie wspomniałem nawet, bo wiadomo, że to inna bajka. Póki co chcę się zorientować, ile hajsu musiałbym odłożyć na same części, bo nie wiem, czy gra jest warta świeczki.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 01 paź 2013, 23:58
autor: przem_polo
Taka gra nigdy nie jest warta swieczki.To tylko zapaleńcy tak robia.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 paź 2013, 6:05
autor: marcinkot
Witam Wszystkich.
Jestem posiadaczem polówki 6n z 95 r z silnikiem AEE.
Muszę, go reanimować i w grę wchodzi jedynie wymiana motoru, osprzęt do silnika jak i cała reszta jest na 100% sprawna..
1. Czy silnik ze skody felici o symbolu AEE będzie pasował??? Doczytałem że są chyba inne mocowania???
2. Czy silnik o symbolu ALM może pasować do osprzętu od AEE (myślę że nie ale pytać warto)
3. Czy ktoś może polecić coś lub kogoś z lubelskiego (firma, szrot itp?)
4. Czy warto kupować w ciemno silnik za te np 800 zł + koszt transportu, bez odpalenia i posłuchania??? Bo nawet gdy jest gwarancja rozruchowa to w razie co i tak jest sie te 200 lub 300 zł do tyłu.
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu.
Pozdrawiam i dziękuję.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 paź 2013, 8:15
autor: JuStIcE
marcinkot
Ja jestem na etapie remontu AEE. Za plus minus 2 tygodnie odstawiam auto do mechanika na reanimację - wymiana pierścieni, uszczelniaczy, panewek na korbowodach, obróbkę głowicy i jakieś tam inne pierdoły. Koszt takiej operacji to ok 1500 zł i moim zdaniem bardziej się to opłaca niż szukanie silnika w ciemno, bo możesz trafić na jeszcze większe G niż masz teraz. Kupując motor za 800 zł, ok 600 wydasz na robociznę mechanika, do tego ok 800 na części takie, jak rozrząd itp.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 paź 2013, 8:28
autor: marcinkot
Doskonale to rozumiem i zdaje sobie sprawę co potencjalnie mnie czeka.
Jednak sytuacja mnie do tego zmusza. W przypadku mojego silnika nie ma możliwości robienia remontu...
Jak pisałem, jestem zmuszony! wstawić "nowy" motor

. Dlatego też ponawiam pytania.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 14 paź 2013, 9:18
autor: damianese
[quote=""ZarazWracam""]Mam pytania jestem tu nowy i chce zrobic swap silnika na mocniejszy
Posiadam Polo 6N 97r SDI
Pytania:
1.Jaki mogę umieścić w nim silnik o największej mocy?
2. Co bym potrzebował oprócz silnika?
3. Ile by to kosztowało?
4. Jak dużo czasu potrzebował bym na zrobienie takiego czegoś?
5. Czy da rade po zrobieniu swapu zrobić coś jeszcze żeby miał większą moc? ( tak jak w benzyniaku montuje się turbo)
(Nie piszcie że to nie opłacalne, bo wiem ale chce zrobić polo 6n, a nie posiadac golfa IV)[/quote]
1,8 T skręcone na 200-220 koni z kompletną robotą ok. 12tys zł plus jakąś sensowną machine do hamowania
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 paź 2013, 10:09
autor: marcinkot
[quote=""marcinkot""]
Bardzo proszę o poważne podejście do tematu.
[/quote]
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 15 paź 2013, 12:14
autor: JuStIcE
[quote=""marcinkot""]W przypadku mojego silnika nie ma możliwości robienia remontu...[/quote]
Dlaczego? Tłok wyszedł bokiem?
[quote=""marcinkot""]1. Czy silnik ze skody felici o symbolu AEE będzie pasował??? Doczytałem że są chyba inne mocowania???[/quote]
Powinien pasować. Jeżeli masz ori łapy od swojego silnika, nie ma problemu.
[quote=""marcinkot""]2. Czy silnik o symbolu ALM może pasować do osprzętu od AEE (myślę że nie ale pytać warto)[/quote]
Ciężko powiedzieć. Nie słyszałem o takim silniku.
[quote=""marcinkot""]4. Czy warto kupować w ciemno silnik za te np 800 zł + koszt transportu, bez odpalenia i posłuchania??? Bo nawet gdy jest gwarancja rozruchowa to w razie co i tak jest sie te 200 lub 300 zł do tyłu.[/quote]
To tak, jak kupować kota w worku. Nigdy nie wiesz, co zastaniesz po otwarciu.