Strona 43 z 69

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 9:13
autor: Bruczyk
Speede_ZGL
kompresję można zmierzyć zarówno na wyciągniętym silniku jak i w samochodzie zawsze da to jakiś obraz stanu i chyba jest to najlepsze rozwiązanie.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 21:34
autor: Speede_ZGL
zmierzyć ale jak? trzeba mieć jakiś sprzęt odpowiedni? sam dam rade to zrobić u sprzedawcy na miejscu?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 21:46
autor: kazikboy
tak tylko musisz posiadac cisnieniomierz :P

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 21:51
autor: Speede_ZGL
okej, to dla potomnych napiszcie proszę jak to wykonać

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 22:23
autor: lukas2305

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 16 kwie 2011, 23:08
autor: Bruczyk
http://allegro.pl/miernik-cisnienia-spr ... 40516.html

wystarczy taki zestawik. a do pomiaru potrzebujesz klucza do swiec, akumulatora i przewodow rozruchowych. rozrusznik normalnie przykrecasz srubami.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 11:02
autor: Speede_ZGL
dzięki Panowie za odp i linki, wydaje się to skomplikowane troche, ale pewnie dlatego że nigdy tego nie widziałem na oczy,

a żeby ocenić stan uszczelki pod głowicą to można poprostu ją odkręcić? czy to coś skomplikowanego?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 13:28
autor: Bruczyk
Speede_ZGL
chyba nie zrozumialeś tego co Ci napisalismy.

Odkręcenie głowicy wiąze się z planowaniem głowicy oraz wymianą uszczelki.

poprzez zmierzenie kompresji można ustalić czy z silnikiem jest wszystko ok,

Pomiar kompresji i analiza wynikow moze informowac o:
-szczelności pierscieni/ zuzyciu bloku
-szczelności zaworów ssacych jak i wydechowych
-uszkodzeniach uszczelki pod glowica.

sam pomiar jest banalny potem analiza to juz jest cos trudniejszego

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 13:39
autor: Speede_ZGL
ok teraz rozumiem
Panowie a co z przebieg silników? Czy mierząc kompresję jesteśmy w stanie jakoś określić przebieg przybliżony dla danego silnika? często spotykam się w ogłoszeniach że silniki mają "małe przebiegi" albo jest napisane wprost że 140 czy 160k km, gdzie silnik pochodzi z 94-96' przykładowo. Czy ewe. uszkodzenia o których wspomniał bruczyk w poście wyżej, mogą zdażyć się w każdym przebiegu? czy przy określonej liczbie przejechanych km częściej występują niektóre usterki?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 14:14
autor: kazikboy
zalezy od formy silnika jak ktos dbal to silnik z przebieg 300tys bedzie mocniejszy od zajechanego po 100tys km

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 14:23
autor: byczynho
[quote=""kazikboy""][quote=""byczynho""]Witam. Mam okazję kupić silnik 1.3 75KM (kompletny) za cenę 650zł. Opłaca się? dodatkowo chciałem zapytać czy dużo jest roboty z przełożeniem elektryki? w moim polo nie ma praktycznie żadnej czy jak to ująć. Jest to zwykły gaźnikowiec więc chyba wiecie o co chodzi. Może się wypowiedzieć ktoś obeznany w temacie?[/quote]
przedewszystkim komplet obejmuje wiazke z kompem itd i jesli jest sprawny silnik to nawet cena teraz w sumie po tyle widzie srednio chodza i coraz wiecej ich jest a jesli masz gaznik to czeka cie wymiena tylniej wiazki plus dokladka 2 pomp paliwa w baku i nazewnatrz[/quote]

Ile może kosztować sama wiązka?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 16:51
autor: kolunio21
ja za wiązkę do 3F płacilem 100zł całą kompletną z pod maski.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 17:05
autor: byczynho
Nie wiem co to 3F :D tak nie bardzo się orientuje w tych oznaczeniach. Gdzie się w ogóle szuka tych oznaczeń? chciałbym sprawdzić oznaczenia tych silniczków które ja mam. A w cenę tych 100zł to wchodziły pompki paliwa itp? czy same kable?

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 17 kwie 2011, 17:14
autor: kolunio21
oznaczenie silnika jest wybite na ścianie gdzie podpina się skrzynie biegów, cena dotyczy samej wiązki bez pomp i kompa.

Re: Wszystko o: SWAP silnika

: 26 kwie 2011, 16:04
autor: Speede_ZGL
Panowie orientacyjnie ile może ważyć 3F+skrzynia?