Strona 42 z 64
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 06 lut 2013, 20:35
autor: stalker5
Cześć
Chciałbym Was zapytać o swap silnika 1.4 60 km 6n2 na 1.6 GTI 6n2. Jeśli będę miał dawce GTI w dobrym stanie to przeróbka będzie wymagała jeszcze wielu części z poza posiadanego GTI? Dużo części będzie trzeba dokupić? Oczywiście hamulce także przełoże z GTI i belki oraz kupię jakiś konkretny gwint lub airride.
Bardzo zależy mi na przełożeniu mocniejszego silnika właśnie do 1.4, bo posiadam auto zachowane w świetnym stanie. Mógłbym kupić drugie polo z silnikiem GTI i używać obu, ale nie mam niestety miejsca na kolejne auto i pieniędzy, a rozwalone GTI mogę dostać w małej cenie.
Bardzo prosiłbym o odp.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 06 lut 2013, 20:45
autor: klocek
z tego silnika mozesz wyciagnac tyle mocy co w gti

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 06 lut 2013, 21:07
autor: stalker5
Jakim sposobem? Chyba tylko turbiną. Może na częściach bym wycisnął koło 90 km, ale to jest nieopłacalne. Wkładając GTI zawsze mogę jeszcze bardziej podciągnać moc, myślę, że 150 km da się bez większych problemów wyciągnąć z niego

Mam już taki plan w główce, że wróciły by mi się koszty przekładki nawet. Tylko szukam kogoś kto już coś takiego zrobił dokładnie w 6n2

jeśli znajdzie się taka osoba byłbym dozgonnie wdzięczny

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 lut 2013, 19:07
autor: Pi0tras
[quote=""Jabolek""]
ładuj AEE, przekładasz tylko osprzęt, zmieniasz kompa, immoboxa i lecisz dalej, przeróbek żadnych nie musisz robić.[/quote]
A jeśli chodzi o sterownik to nie ma znaczenia, że jeden jest Motronic a drugi Magneti Marelli?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 lut 2013, 19:13
autor: klocek
a nie sorry

tofik z forum ma w swoim okolo 120km 1.4 16v
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 lut 2013, 20:32
autor: Jabolek
[quote=""Muniek91""]Witam czy mógł by mi ktoś powiedzieć czy ten silnik jest na pewno od polo przed liftem
http://tablica.pl/oferta/silnik-1-6-vw- ... 27454;r:;s:
Ewentualnie gdyby ktoś znał kogoś albo coś bo potrzebuje silnik 1.6 AEA najchętniej sam blok .
Pytam się dlatego ponieważ wszyscy piszą ze polo Ibiza golf itp a w każdym jest podobno trochę inny silnik ( mocowanie dolne na łapie )[/quote]
ten silnik podejdzie do 6N, ma mocowanie na prawą łapę jak widać na foto.
[quote=""stalker5""]Cześć
Chciałbym Was zapytać o swap silnika 1.4 60 km 6n2 na 1.6 GTI 6n2. Jeśli będę miał dawce GTI w dobrym stanie to przeróbka będzie wymagała jeszcze wielu części z poza posiadanego GTI? Dużo części będzie trzeba dokupić? Oczywiście hamulce także przełoże z GTI i belki oraz kupię jakiś konkretny gwint lub airride.
Bardzo zależy mi na przełożeniu mocniejszego silnika właśnie do 1.4, bo posiadam auto zachowane w świetnym stanie. Mógłbym kupić drugie polo z silnikiem GTI i używać obu, ale nie mam niestety miejsca na kolejne auto i pieniędzy, a rozwalone GTI mogę dostać w małej cenie.
Bardzo prosiłbym o odp.[/quote]
jeśli będziesz miał dawcę to nie musisz dokupywać żadnych części, ewentualnie nowe tracze hamulcowe z klockami, łożyska kół, przeguby i te części które byłyby uszkodzone w dawcy. Taki swap będzie dość opłacalny z tego względu że zostanie Ci ta sama składka co na 1,4.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 07 lut 2013, 21:28
autor: stalker5
Właśnie dawca w całkiem fajnym stanie i uszkodzona raczej tylko karoseria. Dobra to super

i tak mam zamiar wszystkie części typu rozrząd, klocki hamulcowe i tarcze, łożyska itp. kupić nowe

a wie ktoś może czy jest ktoś na forum, kto robił przekładkę dowolnego silnika z 6n2 na GTI?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 08 lut 2013, 17:04
autor: Matti 6n
Witam mam pytanie a mianowicie czy osprzęt z 1.4 8v podejdzie do 1.4 16v , obydwa silniki z polo 6n (1.4 16v dohc) PW
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 08 lut 2013, 17:25
autor: Jabolek
[quote=""Matti 6n""]Witam mam pytanie a mianowicie czy osprzęt z 1.4 8v podejdzie do 1.4 16v , obydwa silniki z polo 6n (1.4 16v dohc) PW[/quote]
nie podejdzie, to zupełnie inne silniki i trzeba swapować razem z instalacją elektryczną.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 09 lut 2013, 19:44
autor: MoHardcore
Polówka zjada olej. Mam silnik 1.4 APQ. Mialem wymieniane uszczelki i popychacze - mechanik stwierdzil ze dlugo na tym nie pociagne bo pierwszy tlok jest w tragicznym stanie. Aktualnie auto znowu bierze olej (z max do min poziomu oleju w 2kkm). Czy cos innego poza APQ mozna wsadzic P&P?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 09 lut 2013, 22:00
autor: Jabolek
[quote=""MoHardcore""]Polówka zjada olej. Mam silnik 1.4 APQ. Mialem wymieniane uszczelki i popychacze - mechanik stwierdzil ze dlugo na tym nie pociagne bo pierwszy tlok jest w tragicznym stanie. Aktualnie auto znowu bierze olej (z max do min poziomu oleju w 2kkm). Czy cos innego poza APQ mozna wsadzic P&P?[/quote]
jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 09 lut 2013, 22:33
autor: Matti 6n
1.6 16v taki leżakuje w garażu w oczekiwaniu na wiosnę

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 10 lut 2013, 1:08
autor: MoHardcore
jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P[/quote]
Dodam ze kiedys jadlo wiecej - calosc na 1kkm. Mechanik stwierdzil ze nieoplacalne jest remontowanie i lepiej kupic silnik.
Na allegro malo czesci APQ. Niekiedy trafi sie APQ, AEX, AKV. Pozostale dwa beda pasowac? Tak sie sklada ze z motoryzacji jestem laikiem. Co masz na mysli piszac dokupic dol? Blok i tłoki?
Ew. jakbym chcial kupic juz AEE to moze byc " bez osprzetu " (tak wiem, zawsze pytac sprzedawce co ma na mysli)? Widze ceny miedzy 800-1900 - Wiem ze na internecie roznie bywa ale jakiej ceny sie powinienem spodziewac? 1900 to znaczy lepszy czy cena zawyzona?
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 10 lut 2013, 11:13
autor: Jabolek
[quote=""MoHardcore""]jak tłok w tragicznym stanie to i cylinder pewnie zryty, jak masz górę zrobioną to może teraz sam dół dokupić? bo wymiana silnika też się wiąże z kosztami, ale jak swap to nie na 1,4 tylko na 1,6 AEE bądź 1,6 16V AJV z tym że AEE podejdzie P&P[/quote]
Dodam ze kiedys jadlo wiecej - calosc na 1kkm. Mechanik stwierdzil ze nieoplacalne jest remontowanie i lepiej kupic silnik.
Na allegro malo czesci APQ. Niekiedy trafi sie APQ, AEX, AKV. Pozostale dwa beda pasowac? Tak sie sklada ze z motoryzacji jestem laikiem. Co masz na mysli piszac dokupic dol? Blok i tłoki?
Ew. jakbym chcial kupic juz AEE to moze byc " bez osprzetu " (tak wiem, zawsze pytac sprzedawce co ma na mysli)? Widze ceny miedzy 800-1900 - Wiem ze na internecie roznie bywa ale jakiej ceny sie powinienem spodziewac? 1900 to znaczy lepszy czy cena zawyzona?[/quote]
odnośnie dołu to miałem na myśli właśnie blok z tłokami, silniki AEX i AKV będą pasować. Silnik AEE kupujesz oczywiście bez osprzętu bo wszystko podejdzie od APQ, ceny tak różne jak różni sprzedawcy, do 1000zł można wyrwać już w bardzo dobrym stanie silnik i trzeba pamiętać żeby był od 6N bądź dokładnie obejrzeć i upewnić się że są punkty montażowe w bloku na prawą łapę silnika.
Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant
: 13 lut 2013, 20:26
autor: Pi0tras
Witam ponownie!
Zrobiony swap ALL --> AEE....
Na sterowniku z ALL auto odpala ale szarpie i gaśnie. Po przełączeniu i odpaleniu na LPG (sekwencja) na biegu jałowym pracuje w miarę równo ale podczas jazdy szarpie.
Po wymianie sterownika na AEE pojawia się oczywiście problem z immo (auto nie odpala wogóle)... Z tego co doczytałem w tym wątku immo można "rozkodować" albo "wywalić".
Czy ktoś może podpowiedzieć jak to zrobić?