Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Wg. ETKI nr części to 030 907 601 E czujnik ten pasuje do silników o oznaczeniach AZQ ,BME , AXU ,BFJ, BKY, BAH, BLM
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

ze taki ma byc,to ja wiem.tylko czy jakis inny bedzie pasowal,np z 1,4,albo z inna literka na koncu?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""Alexa4""]ze taki ma byc,to ja wiem.tylko czy jakis inny bedzie pasowal,np z 1,4,albo z inna literka na koncu?[/quote]
tego Ci niestety nie powiem bo sam nie wiem.. zauwazylem ze AZQ ma taki sam numer tego czujnika jak ten od 1.4 MPI tylko ze tamten ma na koncu literke D. jutro zadzwonie do ASO i sie dowiem wszystkiego :)
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

Z czujnikiem sprawa rozwiazana,przyszly nowe graty i skladam ten silniczek.ale nie bardzo wiem gdzie sa znaki do ustawienia rozrzadu?blokady na walki mam,chodzi mi raczej o wal korbowy.a i z ktorej to strony jest pierwszy cylinder?Jak by ktos wiedzial ktory to slizg rozrzadu trzeba wymienic na model z BME?
A i jeszcze jak by ktos wiedzial jaki jest moment dokrecenia kola zamachowego dla 1,2 AZQ,bo kopie w necie juz pare godz i nie moge znalesc.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Pierwszy jest zawsze liczony od lewej. Co do ustawienia wału to nie ma tam na skrzyni takiego gumowego korka ? wyciągasz go i w otworze musi pojawić się znak na kole zamachowym? A co do wymiany ślizgów to wiem że wymienia się ten lewy , ten też dostajesz gdy zakupujesz komplet rozrządu.
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

Jutro sprawdze z tym znakiem przez otwor w skrzyni.obecnie ustawiam rozrzad na wyciagnietym silniku.Slizgi mam juz te od BME,[lewy dlugi]
zalozylem blokady na walki i na wal przez otwor czujnika predkosci,pierwszy tlok w pozycji GPM,i pozakrecalem kola.Niby ok,ale jak krece walem w prawo za srobe walu to nie wiem czy tak ma byc?,ale napinacz pracuje tak ze chowa sie az do konca i z powrotem wylazi.Jak sie chowa to az tak ze stuknie i lewa strona lancucha jest zawsze napieta,a prawa jak napinacz sie chowa to jest luzna.O co tam kaman :banghead: Dodam ze napinacze sa nowe z ASO,lancucha nie wymienialem,moze jak silnik bedzie mial oliwe to bedzie normalnie?Nie wiem czy dobrze to wytlumaczylem?Jak co to jutro dam filmik.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Sprawdzałem u siebie i nie dostrzegłem tego korka na skrzyni wiec przepraszam za błąd. Widocznie co do wału to muszą być jakieś znaki na kole pasowym. Po zalaniu olejem uważam że napinacz może lepiej pracować. W tych silnikach często lubią przeskakiwać rozrządy dlatego też aby temu zapobiec w pierwszej kolejności należy dbać by poziom oleju był bliski maximum.
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

na kole nie ma zadnego znaku,natomiast kolo pasuje tylko w jednym polozeniu na wszystkie sroby i tylko w jednym polozeniu moze pasowac blokada tego kola,po zablokowaniu kola pasowego i walkow w otpowiednim polozeniu,to ja wnioskuje ze to wlasnie musi byc prawidlowe ustawienie rozrzadu.Sprobuje jeszcze raz zablokowac wszystko i od strony przeciwnej do napinacza napiac bardziej lancuch.Chyba dobrze mysle?Nie wiem czy jest sens wymieniac lancuch na nowy?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""Alexa4""]na kole nie ma zadnego znaku,natomiast kolo pasuje tylko w jednym polozeniu na wszystkie sroby i tylko w jednym polozeniu moze pasowac blokada tego kola,po zablokowaniu kola pasowego i walkow w otpowiednim polozeniu,to ja wnioskuje ze to wlasnie musi byc prawidlowe ustawienie rozrzadu.Sprobuje jeszcze raz zablokowac wszystko i od strony przeciwnej do napinacza napiac bardziej lancuch.Chyba dobrze mysle?Nie wiem czy jest sens wymieniac lancuch na nowy?[/quote]

skoro blokady pasują tylko w jednym położeniu to jest ok. Co do napinania myślisz dobrze, a co do łańcucha to zależy ile ma przebiegu bo łańcuch ma to do siebie że delikatnie może się rozciągać chociaż w tym przypadku będzie to nie znaczne gdyż VW twierdzi że łańcucha się nie wymienia. W tych rozrządach bardziej szwankował napinacz co skutkowało przeskoczeniem łańcuszka.
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

no i wkoncu odpalil i to za pierwszym razem,jak narazie chodzi dobrze,a dodam ze glowicy nie planowalem i nie zmienialem panewek,tylko nowe uszczelki i sroby. :yahoo:
k
krzychux
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2013, 22:49

Post autor: krzychux »

Witam, mam problem, posiadam polo 9n3 2007r, 1.2 6v (AIS). Jestem w trakcie robienia swap-a na 1.8 20vt (BBU) , mianowicie silnik mam już włożony z ibizy 6l 2005r. Problem mam z instalacją, gdyż nie potrafię znaleźć schematu. Pytanie takie, czy nie posiada ktoś schematu instalacji komory silnika do polo jak i ibizy? Może ktoś ma namiar na jakiegoś elektromechanika na śląsku, który jest mi to w stanie ogarnąć za rozsądną cenę? Liczę na waszą pomoc :)
F
Flangernator
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 09 lip 2009, 1:54
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Flangernator »

Witka
Polo IV z 2002r. AZQ czyli 1.2 12V 64KM, ogólnie silnik już dogorywa. Będę musiał go wymienić na inny. Widzę ,że w polówkach po FaceLiftingu są aż 3 wersje silnikowe 1.2. Problem polega na tym iż mam założony gaz BRC Sequent 24 i chciałbym nadal go użytkować. . Który z tych nowszych silników będzie pasować do mojego Polo? Czy możecie podać oznaczenia dla poszczególnych silników? Interesuje mnie też który z nich jest najlepszy (najmniej wad fabrycznych).
S
Sweaty
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 mar 2012, 10:44

Post autor: Sweaty »

Witam,

Jestem posiadaczem Polówki 9N3, z silnikiem 1.4 TDI BNM o mocy 70 KM. Niestety w trakcie ostatniej trasy urwany korbowód wybił mi dość dużych rozmiarów okienko rewizyjne w bloku silnika i biorąc pod uwagę koszty naprawy to jest to raczej nieopłacalne. Stad decyzja o wymianie silnika, ale skoro już wkładać inny silnik, to zastanawiam się nad 1.9 TDI o mocy 110 KM. Pytanie tylko czy wystarczy wymienić silnik z wiązką i skrzynią, czy będzie potrzebna duża przeróbka wszelkich elementów w komorze silnika ? Zakładam, że włożenie silnika nie powinno być problematyczne, ze względu na fakt, że były one seryjnie montowane w tych polówkach. Jeśli wystarczyłoby tylko silnik ze skrzynią i wiązką elektryczną to SWAP nie powinien być skomplikowany, jednak nie chciałbym brnąć w przerabianie wszelkich wsporników pod filtr, baterie i zbiorniczki bo dużo przy tym dłubania i kosztów. Jeśli ktoś robił już podobny swap to prosiłbym o radę czy prościej wrzucić chociażby 1.4 TDI 85KM. czy warto pokusić się o coś mocniejszego ?
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Witam jestem zainsteresowany w najblizszym czasie (ok 4-5 msc) zmiana silnika w moim polo.Z 1,2 6v na 1,2 12v jaki jest to mniej wiecej koszt i ile zeczy jest do wymiany?
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""daniel0515""]Witam jestem zainsteresowany w najblizszym czasie (ok 4-5 msc) zmiana silnika w moim polo.Z 1,2 6v na 1,2 12v jaki jest to mniej wiecej koszt i ile zeczy jest do wymiany?[/quote]
Moim zdaniem bezsens. Zamieniasz grzechotnika na grzechotnika.

[quote=""Sweaty""]Witam,

Jestem posiadaczem Polówki 9N3, z silnikiem 1.4 TDI BNM o mocy 70 KM. Niestety w trakcie ostatniej trasy urwany korbowód wybił mi dość dużych rozmiarów okienko rewizyjne w bloku silnika i biorąc pod uwagę koszty naprawy to jest to raczej nieopłacalne. Stad decyzja o wymianie silnika, ale skoro już wkładać inny silnik, to zastanawiam się nad 1.9 TDI o mocy 110 KM. Pytanie tylko czy wystarczy wymienić silnik z wiązką i skrzynią, czy będzie potrzebna duża przeróbka wszelkich elementów w komorze silnika ? Zakładam, że włożenie silnika nie powinno być problematyczne, ze względu na fakt, że były one seryjnie montowane w tych polówkach. Jeśli wystarczyłoby tylko silnik ze skrzynią i wiązką elektryczną to SWAP nie powinien być skomplikowany, jednak nie chciałbym brnąć w przerabianie wszelkich wsporników pod filtr, baterie i zbiorniczki bo dużo przy tym dłubania i kosztów. Jeśli ktoś robił już podobny swap to prosiłbym o radę czy prościej wrzucić chociażby 1.4 TDI 85KM. czy warto pokusić się o coś mocniejszego ?[/quote]
1,4 TDI wsadzisz P&P. 1,9 też podejdzie ale koszty tego bedą większe. Nie wiem czy to ma sens.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”