Strona 5 z 33
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 03 lut 2011, 18:32
autor: picksar
10W jest rzadszy, a to jaki masz zalać to zależy od tego jaki lałeś do tej pory. Bo jak lałeś np półsyntetyk 10W i było ok (żadnych wycieków, problemów z ciśnieniem oleju itp) to lepiej jakbyś lał ten 10W. Ale jak masz za free to lej 15W prawdopodobnie mineralny. To już Twoja decyzja. Oczywiście żadna tragedia się nie stanie jak nalejesz 15W

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 12 lut 2011, 10:33
autor: guesswhosback
Mam pytanko. Otóż wczoraj pod korkiem zauważyłem masło... Uszczelka pod głowicą jest cała więc może to wina oleju... LOTOS 15W-40 Co o nim sądzicie? Korzysta ktoś z niego?
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 12 lut 2011, 11:47
autor: czaja
[quote="guesswhosback"]może to wina oleju[/quote]
A może to wina niedogrzania silnika? Jakie trasy ostatnio pokonywałeś??
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 12 lut 2011, 12:26
autor: guesswhosback
To też wykluczam. Co weekend jeżdżę do Gdańska (ok. 50 km) I codziennie do pracy jakieś 10 km.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 14 lut 2011, 20:43
autor: asad87
zostało mi 1000km do wymiany oleju i tak czytam,czytam i czytam i im więcej czytam, to mam większy mętlik w głowie i jakoś nie mogę tego ogarnąć

potrzebuje rady jak dla blondynki bez mózgu

Obecnie mam Shell 15W40, silnik 1.9D AEF 180tyś km przebiegu i chciałbym zmienić olej.... podobno vavoline jest dobry albo mobil.... tylko jaki ? mineralny, syntetyczny, czy pół syntetyczny ? 10W40 czy 15W40 ?
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 19 lut 2011, 12:17
autor: Archeo
@asad87: Jak masz Shell 15W40 to taki wlej na kolejnej wymianie, nie ma co kombinować ze zmianą marki na inną. Shell jest jednym z lepszych. Jeśli jednak sie uprzesz na zmianę producenta oleju to zwróć uwagę aby miał te oznaczenia czyli 15W40 gdyż nie poleca sie zmiany "w górę" z mineralnego na semi czy ful-syntetyk, chodź można znaleźć ludzi o odmiennym podejściu do tej sprawy.
@guesswhosback: ja jeżdżę na Lotosie 3 lata, lecz nie 15W40 tylko na semi - 10W40, nie narzekam na niego, auto nie bierze grama oleju.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 20 lut 2011, 11:14
autor: Katoo
Witam wszystkich.
Zakupiłem POLO 1.0 8v AEV z przebiegiem 177tys. Lecz niestety nie wiem jaki poprzedni właściciel lał olej, nigdzie niema żadnej karteczki:( Jaki byście olej doradzili? Oraz jaki olej do skrzyni biegów? Spotka się ktoś już z was dodatkiem do oleju CERAMIX ? Jest to dodatek powodujący osiadanie się na elementach metalowych warstwy ceramiki powodującej wolniejsze zużycie . Co o tym sądzicie?
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 20 lut 2011, 13:18
autor: ra-v
Z olejem jest tak że wg mnie jak nie wiadomo jaki wlać to wlać minerał - 15W14?, 20W40?, co w sumie powinno być też w instrukcji od producenta, którą trzeba gdzieś znaleźć) - ale nie wiem co inni o tym sądzą. No bo jak nie wiadomo czy był pół- czy syntetyk czy minerał to co zrobić... sprawdzić się nie da.
Oraz jaki olej do skrzyni biegów?
Z tego co pamiętam z instrukcji skrzyni biegów - nie planuje się wymiany oleju. Chyba że w nowszych jest inaczej. Czyli jeśli ci nie kapie to wg mnie zostaw taki jaki jest.
Spotka się ktoś już z was dodatkiem do oleju CERAMIX ?
Niby był sprawdzany dla samochodów typu Polonez, Skoda i Maluch, gdzie popychacze są mechaniczne. Jeden niby przejechał ileś tam km bez oleju, innemu niby coś w kompresji poprawiło się a innemu się korbowód posypał - ile w tym prawdy to nie wiem - szkoda ryzyka.
Jeszce jest drugi podobny preparat, jeszcze bardziej wątpliwej jakości - nazwy nie pamiętam.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 21 lut 2011, 12:22
autor: Katoo
No problem w tym ze coś kapie z dołu

i po silniku i skrzyni a jak otwierałem wlew to oleju nie widziałem, na razie autem nie jeżdżę muszę zrobić podstawowe naprawy(filtry i na pewno olej w silniku , uszczelka pod klawiaturą i chyba też pod głowicą)
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi. ps. Myślę że ten Ceramix to raczej nie bede wlewać.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 2:05
autor: karik712
No to fakt, w skrzyni sie nie zaleca takich częstych wymian ale z uwagi że 6N cierpią na cieknące skrzynie to najlepiej naprawić wyciek i odrazu zalać nowy olej do pełna skoro nie za sie przeszłości samochodu.. Nie wiadomo jak dawno zaczęło cieknąć i ile ubyło.
Miejmy nadzieje że dokucza Ci najczęstsza a zarazem najprostsza dolegliwość czyli uszczelka przy wybieraku, tania sprawa.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 15:01
autor: Bartosz85
Zlbiza mi sie wymiana oleju. Posiadam VW polo 6N 1,4 60KM AEX z przebiegiem 176tys km (od przebiegu 130tys km na LPG).
Polo smiga na pelnym syntetyku shell-a 5W30 ostatnio 5W40. Do tej pory nie bylo zadnych problemow, oleju nie ubywalo miedzy wymianami, nie bylo zadnych wyciekow, pocila sie tylko miska olejowa. W tym roku wywalilo mi troche oleju przez bagnet (zamarzla odma). Odrazu to zauwazylem (lubie sobie czesto zagladac pod maske i sprawdzac czy wszystko jest ok). Odma wyczyszczona, olej uzupelniony (wywalilo niewiele ponad 100ml), narazie nie zauwazylem zadnych ubytkow ale poci sie miska olejona i zaczela pocic sie pokrywa zaworow.
Nie wiem czy znow zalac shella 5W30 czy moze zmienic na 10W40 ale tez pelny syntetyk??
Co myslicie o oleju syntetycznym VALVOLINE MAXLIFE 10W40?? Kilka postow wczesniej ktos pisal ze po zalaniu oleju tego producenta silnik przestal sie pocic.
http://moto.allegro.pl/olej-valvoline-m ... 81580.html
Widzialem ze Paffcio do swojego GTI ostatnio taki zakupil moze sie wypowie czym sie kierowal

Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 15:12
autor: Borek
jesli
[quote="Bartosz85"]Polo smiga na pelnym syntetyku shell-a 5W30 ostatnio 5W40. Do tej pory nie bylo zadnych problemow, oleju nie ubywalo miedzy wymianami, nie bylo zadnych wyciekow, pocila sie tylko miska olejowa[/quote]
to pytania
[quote="Bartosz85"]czy znow zalac shella 5W30 czy moze zmienic na 10W40 ale tez pelny syntetyk??[/quote]
uważam za nieuzasadnione
Nie ma tak, że auto od jakiegoś tam przebiegu lub roku zycia musi przechodzić na inny/gorszy olej.
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 15:20
autor: Bartosz85
No tak ale tak jak napisalem dalej po tej przygodzie z odma poci sie juz nie tylko miska olejowa ale tez pokrywa zaworow wiec moze zalac nadal syntetyk ale troche gęstszy co moze zlikwidowac to pocenie.
Najchetniej to wymienilbym uszczelke pod pokrywa zaworow ale oczytalem sie ze jest z tym tyle problemow, ze cieknie, ze silikon trzeba nakladac itd itp ze chyba wole tego nie ruszac bo u mnie nie zyga olejem nawet nie cieknie tylko poprostu jest wilgotna od oleju (spocona).
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 17:23
autor: paffcio
Bartosz85
ja do swojego GTI zalalem Valvoline MaxLife 10W40, przebieg 200 000 mam, zrobilem 1 000km na nim i nie widze zadnych niepokojących objawów, rano autko pali jak trzeba od pierwszego strzału, nie kłapie, motor chodzi idealnie...
przy wyborze kierowałem się opiniami o tym oleju, bralem pod uwage tylko motul i valvoline, przereklamowanych shitow nie kupuje odkad zalalem castrola do mojej 6nki i zaczely sie odzywac popychacze...
Re: Wszystko o : Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność
: 22 lut 2011, 18:21
autor: adekk
Witam.
Auto jezdzi na Helixie H7 10w40, instalka lpg sekwencja na pokładzie.
Musiałem dolac w terenie litr oleju, z braku kasy przy tylko padlo na orlen 10w40, ten w srebrnym opakowaniu, nie platinum.
Tragedii nie bedzie?
