red GTI by wojtas

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

[quote=""wojtasllb""]wczoraj wieczorem polo dostało nowy olej, filtry(oprócz paliwowego) i nową grzałkę odmy :[/quote]
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""mario""][quote=""wojtasllb""]wczoraj wieczorem polo dostało nowy olej, filtry(oprócz paliwowego) i nową grzałkę odmy :[/quote][/quote]

Dokładnie, zmieniłem na nowa bo stara się skończyła :cry: viewtopic.php?f=21&t=28483
Awatar użytkownika
majkel0908
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 275
Rejestracja: 05 paź 2010, 21:59
Lokalizacja: Antoniów/k. Opola

Post autor: majkel0908 »

Jak bym widział filtr powietrza u mnie. Wszędzie pełno tego syfu . Ale nie ma jeszcze takiej tragedii :grin: Dzięki za fotki :piwo:
Będzie trzeba się za to zabrać i wyczyścić :)
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Ten syf w filtrze to normalne jak masz odme wpuszczona w puszke . Odma to sa wyziewy oleiste . Przez 10-15 tys takie cos sie dziej wlasnie nie ma sie co przejmowac, Chcesz miec czysto to odma pod fure i EGR out i bedzie czystosc.

Przy 160-170 tys to jest suuper. Zdrowa motorownia.

Lalem Motula tego samego przez 3 wymiany no i zrezygnowałem. Popychacze mi w zime za kazdym razem sie odzywaly przy odpaleniu i silnik glosniej pracowal dodatkowo niby mial sie nie grzac a na wskaznikach w lato do 115 st nawet dochodzilo. Teraz mam Mobila z pewnego źródła nie z rozlewni Lotosu i max w lato łapałem 105. Obys trafił na ori. Kiedys taki Motul kosztował 300 zł teraz po 150zł juz kupi hmmm cos musialo wplynac na taki spadek ceny a przewaznie tym czyms jest jakosc.

Ja tam dobrze widze w pudełku Manna byl filtron ? Mann i knecht to jedno i to samo i ja zawsze stosowałem ich filtry. Za to Filtron hmm porownywalem kiedys niemiecki Filtron polski ogromna roznica w polsce jest sprzedawany doslownie syf za to w niemczech jak bym mieszkal jezdzil bym tylko na Filtronie :)

Dobra robota ogolem wszelke czysczenia ukladow w aucie wychodza na plus. Mozna by bylo jeszcze ssacy kolektor umyc i przepustncie od drugiej strony. EGR i ta odma tam to moglo narobic syfu.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

jeśli chodzi o prace popychaczy przy starcie to słychać je tak samo jak na poprzednim totalu który był zalany, natomiast sama praca silnika wydaje się być cichsza ale to pewnie autosugestia, na pewno olej jest bardziej lepki bo nie da się sprawdzić stanu oleju po rozgrzaniu motorowni. Przepustnica była czyszczona jakoś w kwietniu i nie chciało mi się jej odkręcać tym razem :blush2: przy mocniejszym deptaniu pewnie duże podciśnienie się tam robi i dlatego tak zasysa syf, bo ogólnie na wężu i na puszcze odmy nie było tego majonezu a przy filtrze tak, co do ceny oleju to dałem za niego 103zł plus wysyłka razem 120zl za 5l, przyszedł w oryginalnym pudelku zalakowany nie jako sama bańka, na spodzie jest wygrzana data z 10 czyli rok 2010 rozlania. ogólnie zobaczymy jak się będzie jeździło, nie będę się upierał przy jednej marce i pewnie przy kolejnej wymianie coś innego sprawdzę. Filtry kupowałem w dzień wymiany i brałem co mieli od reki bo akurat tego dnia mój ojciec mial nocną zmiane i mialem dostęp do ciepłego garażu z kanałem, i tak oleju- knecht kabinowy-mann a powitrza -filtron made in poland bo tylko taki był, poprzednio byl tez filtron ale inny mial dzwiek zupełnie, chodził bardziej gardłowo, ten nowy powyżej 4tyś syczy jak mała turbinka, fajnie że w tych 16v jest filtr tuż na podszybiu :D
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

wojtasllb
Załóż sobie BMC czy cos w tym stylu w tedy usłyszysz co to znaczy bardziej gardłowy dźwięk :D Ja nastepnym razem leje Valvoline badz liqui moly, bo to sa chyba ostatnie oleje ktorych nie ma podorbek i sa naprawde konkretnej jakosci :)

Co do filtrow powietrza jesli nie wyrzuciles starego filtra sprawdz czy nie byl germany. I jak ci sie bedzie chcialo wez zdejmij ten nowy dmuchnij przez stary i nadstaw reke z drugiej strony i potem przez nowy zobaczysz różnice co znaczy niemiecki a polski :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

stare filtry zostały spalone, niestety nie sprawdziłem ich tym sposobem. Myślałem nad filtrem od K&N niby nie do zużycia ale jakoś konserwacja filtra mnie nie przekonuje, wole kupić nowy z nieugniecioną uszczelką skręcić i tyle, ale może dlatego że nie miałem z innymi filtrami kontaktu, na pewno głośniejszy dolot to to co lubię i warto się w temacie rozejrzeć ;)
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

za mało w palnik dajesz i odma zasyfiona,moje ajv przy przebiegu 260tys tez troszke dało w filtr ale tylko od strony węża z odmy jedno żeberko z filtra miało ślady oleju.ale jak na tak duży przebieg śmiga nadal na 0w40 więc myślę że silnik nadal zdrowiutki to samo co u Ciebie więc taką ilością oleju nie masz co się przejmować
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""christopherek""]za mało w palnik dajesz i odma zasyfiona[/quote]
mi się właśnie wydaje że to od dawania w palnik zasysa ten syf tuż nad przepustnice, u mnie też jak widać dużo tego nie było w odmie u dołu ,majonez zebrał się w przewodzie odmy nad grzałką i w komorze filtra, myślę że winą tego są jednak niskie temperatury i to że auto stoi w nieogrzewanym garażu, bo nie ma 10kilometrów żeby auto nie wkręciło się do tych 6tys obr :grin: no chyba że zaśnieżona droga jest :angry:
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

eeeee tam. Ja tam pale przy -20 pod blokiem i majonezu nie ma dziennie robie ok 50 km. Majonez robi sie w tedy gdy silnik jezdzi na niedogrzanym oleju czyli krotkie odcinki. Pieni sie poprostu przy niskej temp. Czesto sie tak dziej jak jest niskej jakosci olej. A majonez pod korkem masz ? Jak go tam nie ma to sie nie przejmowac i krecic na czerwone jak sie nagrzeje to w koncu GTI jest a nie jakas popierdolka :P
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

co do majonezu w odmie to rzeczywiście jest on spowodowany jazdą na krótkich odcinkach, nie dogrzanym silnikiem, etc., natomiast olej w puszcze filtra to jak u mnie mechanik stwierdził jest przez to, że mu pociskam za bardzo...szczerze to mnie to trochę irytuje bo za dużo tego oleju tam, że aż tak to pluje...? chciałbym założyć np. wkładkę K&N, ale jak mam go zasyfić olejem to dziękuję, chyba że tą rurkę nad filtrem dokładnie uszczelnić żeby ten olej z odmy trafiał w tą przestrzeń nad przepustnicą, tak jak to niby jest...co myślicie znawcy? :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote=""Toto""]wkładkę K&N, ale jak mam go zasyfić olejem to dziękuję[/quote]

Filtr taki musi byc zawsze naoliwiony :) tylko specjalnym olejkem. Ja bym sie tym nie przejmował albo puscil odme pod auto.

[quote=""Toto""]pociskam za bardzo...szczerze to mnie to trochę irytuje bo za dużo tego oleju tam[/quote]

Czym wyzsze obroty tym wieksze ciśnienie tym wiecej gazów i wiecej syfu sie wydostaje. Zgadzam sie z mechanikem w 100 %

Chlopaki .... nie przejmujcie sie :P Ja bym sie martwil jak by olej na bagnecie ginol a niebieski dym byl by za mna. A jak auto jezdzi na syntetyku oleju bierze max 1l na 10-15 tys to jest to norma i nie ma sie czym przejmowac ze tak odma przybrudza czy cos. Podam wam ciekawostke u mojego ojca w Megane 1.6 16V w kolektorze ssacym nie wiadomo zkad jest 0,5 l oleju, mozna go wylac i po 5 tys znowu bedzie 0,5 przy czym na bagnecie nic nie ginie :) Nie ma co meczyc tematu . Take efekty jakie tu widzicie to jest normalna sprawa w silnikach spalinowych. nawet majacych 500 km z fabryki
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""TOFIK_6n2""]
Chlopaki .... nie przejmujcie sie :P Ja bym sie martwil jak by olej na bagnecie ginol a niebieski dym byl by za mna. Take efekty jakie tu widzicie to jest normalna sprawa w silnikach spalinowych. nawet majacych 500 km z fabryki[/quote]

proste tak ma być ja się tym nie przejmuje, tylko napisałem jakim stylem jest jeżdżone, według mnie raczej dynamicznym więc to nie wina zamulania :D fakt sporo czasu jeździłem nie dogrzanym autem ale po wymianie termostatu jest git już. Pod korkiem nie ma nic ,tylko czysta oliwa silnikowa, nawet przepustnica czysta od góry była syf był tylko w komorze filtra i na bocznych ściankach, łopatka przepustnicy sucha i błyszcząca, jak czyściłem ją w kwietniu to wewnętrzne ścianki kolektora ssacego były suchutkie i wypalone delikatnie sadzą koloru kawowego wiec nie ma potrzeby już dyskutować o tych przepałach. Oleju po 10tys km ubyło możecie wierzyć lub nie ale z moich obserwacji jakies 3 paseczki z tych kwadracików na podziałce bagnetu, olej był total 9000 5w40, zamykam temat brudnej odmy bo za dużo tego :amen: pozdrawiam :wave:
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""TOFIK_6n2""] Chcesz miec czysto to odma pod fure i EGR out i bedzie czystosc. [/quote]

Jeszcze tylko krótkie pytanie bo nie chce w technicznych zakładać skoro tutaj taki temat sie rozwinął, gdzie w AVY jest EGR i czy wogole jest bo nigdzie nie zauważyłem tej rurki co idzie do kolektora i ogólnie całego EGR, w każdym razie nie ma go w tym miejscu co w 1,4 16v jak na obrazku: Obrazek

EDIT: chyba sam znalazłem odpowiedz, w programie ETKA nie ma części pod nazwą "recyrkulacja spalin" dla silnika 1,6 o oznaczeniach AVY, wiec on go nie posiada, kolejna cześć do popsucia z głowy ;)
Obrazek

EDIT: dzisiaj rozebrałem dechę od spodu żeby wyjąc szufladkę razem z cup holderem i wyciągnąłem 3 monety które wpadły do środka i grzechotały na dołkach denerwując konkretnie :angry2: ,razem 24 euro centy :crazy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mateuszz117
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 217
Rejestracja: 11 lis 2009, 19:39
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: mateuszz117 »

dobre mody..zadbany silnik to podstawa...i powiem cos od siebie odnosnie tej odmy..mialem tamtego lata wywalona ja pod spod auta bo mialem inny dolot z rur..i przypchal mi sie tez ten zbiorniczek od odmy z tylu silnika i plulo mi olejem i pod wplywem nadmuchu powietrza ladnie cala podloga sie zaolejala i kapalo z niej..a tu gdzie na wydech polecialo to sie spalalo i chmura dymu za mna co jakis czas.. :grin:
Jeżdże nisko..leże na glebie..grunt to zawieszenie..<!-- s]
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N2”