Strona 5 z 8
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 17 paź 2010, 16:37
autor: kleczor
Przy wymianie należy zwrócić uwagę na naciągnięcie paska rozrządu. Według opisu pasek prawidłowo naciągnięty powinien dać się obrócić o 90 stopni. Niestety to jest pojęcie względne. Niedawno robił mi wymianę rozrządu znajomy. Ustawił tak i... silnik "świerszczył " że nie dało się z tym jechać. Dźwięk był podobny do pracy tokarki, tak jakby tarły o siebie części na sucho . Na szczęście mam kilku znajomych

. Podjechałem do następnego a ten stwierdził że pas jest za bardzo naszpanowany . Popuścił na pompie i jest dużo dużo lepiej jednak nadal na wolnych występuje ten odgłos . Jest dużo mniejszy ale jednak . Muszę jeszcze spróbować zmniejszyć naciągnięcie paska alternatora. Części założyłem podobno dobre pompa Dolz pasek Gates . Jak widać potrzebne jest jednak pewne doświadczenie bo można narobić bigosu. Ciekawe czy też mieliście podobne objawy
Re: Pasek rozrządu co ile się wymienia ? 1,4 D 86C2F 94r
: 17 paź 2010, 22:12
autor: Dyluś
Do 1.4D nie ma napinacza :agree: .
Kupujesz sam pasek (continental kosztuje 30zł) i napinasz pompą wody.
Lepiej wymien bo silnik jest kolizyjny :commando:
Re: Pasek rozrządu co ile się wymienia ? 1,4 D 86C2F 94r
: 17 paź 2010, 22:23
autor: BareK126
instrukcja zaleca wymiane paska co 60k km lub 4 lata! do wymiany masz dwa paski jeden z przodu drugi z tyłu od pompy

Re: Wszystko o: Rozrząd
: 18 paź 2010, 18:50
autor: DeD
witam
hmm z waszych opisów wnioskuje że przydała by mi sie wymiana paska kolo 70 tyś i stąd pytanie lepiej oddać to do speca czy można w to się samemu pobawić ?? Silnik 1,4D.
chodzi mi o jakieś niespodzianki typu dziwny klucz czy jakieś fajne śruby które lubią sie zapiekać lub trzeba znać knify żeby coś odkręcić ?? np pompę?
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 18 paź 2010, 22:54
autor: BareK126
Jezeli nigdy nie robiłeś rozrządu w dieslu na pompie to lepiej sie za to nie bierz. Trzeba dokładnie ustawić pompe a nawet po dokładnym ustawieniu na znaki jak pompa jest juz troche zużyta trzeba zapłon ustawić statycznie na zegar
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 25 lis 2010, 16:30
autor: speedmaster
Witam.
tak przeglądam temat o rozrządzie i jego wymianie bo w sumie by sie przydało mi również to zrobić w najbliższym czasie...
jednak mam pewne niejasności i niepewności co do tego całego 'przedsięwzięcia'... mianowicie:
wszedłem na strone:
http://www.jacekp.bpl.vectranet.pl/polo ... zrzad.html
poczytałem i ok, jednak pojawia się pierwsza niejasność:
Co do samych podzespołów rozrządu to ja kupowałem:
- pasek rozrządu GATES (128 ząbków) = 51 PLN
- pompa wody IDM (niemiecka) = 98 PLN
- pasek alternatora GATES = 12 PLN
wchodzę na allegro żeby sie rozejrzeć co i jak... i troche zdziwienie...
pasek:
http://allegro.pl/gates-pasek-rozrzadu- ... 65712.html
wszystko ładnie, pięknie, 1.0AAU 1043cm3 CAT jest... ale ilości zębów się nie zgadzają - 108, a 128 to chyba różnica...
pompa wody:
http://allegro.pl/vw-polo-golf-fox-vent ... 34761.html
'nowa oryginalna pompa wody' czyli nazwa sugeruje że to nie zamiennik ale fabryczna sztuka, tylko cena niższa nawet z przesyłką?
paska do alternatora na allegro... nie znalazłem.

Re: Wszystko o: Rozrząd
: 25 lut 2011, 1:19
autor: kamil3232
kupilibyscie taki zestaw:
http://allegro.pl/pompa-wody-vw-golf-2- ... 88240.html
?
ma ktos pompe taka pompe?
Jak sprawdzic czy rozrzad jest dobrze ustawiony? 1,4 d [1W]
: 06 kwie 2011, 20:16
autor: fifel
Witam, mam problemy z silnikiem 1,4 d i podejrzewam ze moze byc przestawiony rozrzad... chcialbym zeby mi ktos krok po kroku wytlumaczyl, najlepiej z fotami jak to sprawdzic, a jeszcze lepiej jakby ktos z krakowa mi pomogl to sprawdzic...
Wiem ze jest szukajka i korzystalem z niej ale jestem totalnym laikiem, polo mam od pary dni i nie umiem sie za to zabrac...
Samochod ma problemy z odpalaniem, slabo ciagnie... jezdzilem nim kilka lat temu zaraz po sprowadzeniu i mam wrazenie ze duzo lepiej przyspieszal, odpalal od kopa, wiem ze poprzedni wlasciciel lubil go na pych odpalac jak aku sie wyladowal, stad podejrzewam rozrzad.
Wszystko inne bylo sprawdzane i jesli nie rozrzad to bede musial zmierzyc kompresje bo juz innego pomyslu nie mam....
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 06 kwie 2011, 20:20
autor: Speede_ZGL
tak z ciekawości
jakie są objawy kończącego się rozrządu? czy występują jakieś piski w trakcie jazdy?
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 03 lip 2011, 19:42
autor: Brzeziak_
Słyszałem ze ziomek w 1.4d wymienił pasek dopiero po 200tyś. Czy to możliwe?
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 31 lip 2011, 18:30
autor: pajtak
witam mam do was pytanie mój silnik to aau i chciałbym wiedzieć od czego zależy różnica zębów na pasku bo są dwa paski do tego silnika jeden 108 a drugi 128 zależy to od pompy wody czy od czego??
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 31 lip 2011, 20:11
autor: adam
Pewnie od typu kół zębatych rozrządu bo od bodajże od 1990 była zmiana, ale żeby aż o 20 ?
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 31 lip 2011, 22:22
autor: picksar
Do numeru silnika 015867 był pasek mający 108 zębów, od numeru 015868 pasek ma 128 zębów.
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 09 sie 2011, 11:26
autor: Lodzio525
Ma ktos dane dotyczace ilości zębów na kołach WR i WK, oraz ich srednice, szerokości, całe wymiarowanie. Chodzi o silnik 3f,
[quote=""picksar""]Do numeru silnika 015867 był pasek mający 108 zębów, od numeru 015868 pasek ma 128 zębów.[/quote]
Jak określic w którym przedziale mieści sie mój silnik ?? (3f)
Re: Wszystko o: Rozrząd
: 09 sie 2011, 12:55
autor: picksar
Lodzio525 masz numer na silniku, ale tyczyło się to silnika AUU, a w 3F nie wiem jak to wygląda.