Strona 5 z 59
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! str 4
: 24 sie 2009, 8:52
autor: Jote$
no no no projekt ruszył pełną parą, czekam na finalne efekty :oki:
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! str 4
: 24 sie 2009, 9:03
autor: Skfarek
Goozik właśnie o takim "odetkaniu" myślałem
Otóż tak - kolektory wyglądają podobnie ale: ten z 1.3 ma jedno wyjscie na wydech a ten z 1.6 ma dwa tzw dwururkę, a dopiero potem w jeden - tak więc ten z 1.6 jest 4w2w1.
Jote$ - ja też czekam z utesnkieniem na finał, chociaż znając mnie "finał" będzie tylko stanem przejściowym do następnych przeróbek ;-)
-- Nie Sie 30, 2009 11:11 am --
Po czasie trochę ale umieszczam obiecane zdjęcia
Pacjent na podnośniku:

Składamy nowe serducho

Linka sprzęgła olej i paliwo dla mechaników

Ślepia czekają na montaż

Jeszcze zderzak i test drive

Nowe serducho w całej okazałości

Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 11 wrz 2009, 6:57
autor: Skfarek
Dzisiaj po dłuższej zabawie z VASem i złączem diagnostycznym okazało się że auto musi zostać na dłużej u mechanika. Nie ma zasialania na złączu diagnostycznym i nie jesteśmy w stanie zaprogramować kompa od 1.6 i kluczyków pod immobiliser Potrzebuje więcej czasu i podłubania. No więc standardowo mam z autem pod górkę delikatnie :butcher:
Na przyszły tydzień załatwiam opalarkę by powalczyć z resztą wygłuszenia.
Planuję też mały mod lusterek i następne rozpórki.
Postanowiłem też przeprowadzić gruntowne sprzątanie auta i jak znajdę chwilęodnowić 2 felgi bo niestety troszkę rudej wyszło tu i uwdzie.
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 21 wrz 2009, 22:38
autor: ZegaR_6n
Gratuluje wytrwałości sam po części wiem przez co przeszedł i bedzie przechodził właściciel. Pozdro i oby moc przybywała :amen:
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 8:34
autor: Skfarek
ZegaR - dziękowac dziękować. Dzisiaj mam odebrać polowagena od mechanika. Bangla już na kompie od 1.6, dodatkowo wymienione zostały świeczki na Briski czteroelektrodowe (zdjęcia potem wrzucę), wyleciał alarm (zawsze to lżejsze autko

). Niestety VAS dalej pokazuje błąd czujnika Halla mimo podmianek aparatu zapłonowego, ale z tym już pójdę do kogoś innego bo ten mechanik niezbyt się sprawdził - ponad tydzień na programowanie immo albo jego wywalenie to lekka przesada :banghead:
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 8:44
autor: Goozik
[quote=""Skfarek""] ponad tydzień na programowanie immo albo jego wywalenie to lekka przesada [/quote]
u mnie rozkodowanie imo zajeło majstrowi 5 min :shock:
koszt 100 zł :banghead: wiec nie wiem co on tak robił tydzien :roll:
ile myslisz ma teraz ten silnik :?: 110 ps :?:
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 8:51
autor: Skfarek
[quote=""Goozik""]wiec nie wiem co on tak robił tydzien
ile myslisz ma teraz ten silnik 110 ps [/quote]
No właśnie wiem, sama przekładka silnika zajęła nam dwa dni, w tydzień to można świat stworzyć :rotfl:
Nie byłbym aż tak optymistyczny, myślę że bliżej 90 bo ze zmian typowo mocotwórczych to jest jedynie narazie splanowana głowica i to że bangla na 100 oktanach, ale dzięki odelżeniu bebechów się pięknie kręci i ciągnie nawet pod górkę przy 3 tys. obr, a dzięki krótszej skrzyni ładnie przyspiesza ;-)
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 8:57
autor: Borek
Skfarek, mógłbyś w kilku żołnierskich słowach wyliczyć co zmieniłeś w tym 1.6? bo porozrzucane te informacje po całym temacie

. Ciekawi mnie czy jednopunktowy wtrysk nie bedzie jakimś ograniczeniem w modyfikacjach. Co do kolektora wydechowego to mysle, ze powinieneś dac sobie spokój z oryginalnym bo za 600zeta mozna kupić 4-2-1 z Vigi (firma z Nowego Sącza robiąca od lat wydechy do motosportu) zamiast kupować ori uzywke za powiedzmy 150 do tego bedziesz musial kupic dwururkę ze złaczkami elastycznymi -200zeta co czyni spora sumę. Ile szacunkowo zszedłeś z masą? Bo jakbyś zszedł do okolic 900kg(jakies 60-80mniej) to 100KM by już hulało po KJS'ach
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 9:06
autor: Goozik
Skfarek
na gazniki juz jezdza czy po dotarciu dopiero zakładasz :?:
[quote=""Borek""] czy jednopunktowy wtrysk nie bedzie jakimś ograniczeniem w modyfikacjach[/quote]
gazniki podwojne powinny załatwic sprawe

Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 9:09
autor: Chmieluss
Naprawde pogratulować wytrwałości :agree: projekt pierwsza klasa

Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 9:10
autor: Skfarek
Oki w prostych żołnierskich słowach co zrobiłem w silniku
- shonowane cylindry
- 4 nowe tłoki
- splanowana o 1mm głowica (zwiększony stopień sprężania)
- odelżone koło zamachowe
- odelżony wał korbowy
- nowe uszczelki Victor Reinz
- wzmocnione panewki Glyco
- koło i wał wyważony z nowym sprzęgłem
- świeczki Brisk czteroelektrodowe
- olej Castrol Edge Sport (dawniej Racing)
- jeździ na V-power Racing 100 oktan (przynajmniej wg deklaracji Shella tyle ma ;-) )
- krótsza skrzynia z 1.3 ze wzmocnionymi śrubami
Jednopunkt jest ograniczeniem dlatego docelowo po dotarciu stawiam go na dwóch podwójnych gaźnikach Dellorto.
Kolektor - też myślałem o Vidze ale narazie brak grubszego smalcu (czytaj 600 zyli) doskwiera
Co do masy samej w dowodzie było 905 kg, wyleciało wszystko - z tapicerki wyleciało wszystko oprócz boczków drzwi i częściowo ograbionej juz deski rozdzielczej. Niedługo wydłubywać będę rtesztki masy uszczelniającej. Myślę że z 70 kg wyleciało (po samym odelżeniu 1.3 zbierało się dużo lepiej). Jak już się nieraz powtarzałem jak znajdę chwilę (a przy 2-miesięcznym dziecku ciężka sprawa) to go zważę ;-)
:amen:
Z updatów zamówiłem dziś puchę LD5D żeby pomalować to i owo oraz pasek antysłoneczny na przednią szybę.
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 9:54
autor: turzol
Projekt kladzie na kolana wg mnie. Podoba mi sie Twoje profi podejście do tematu
Przy okazji mam pytanie - gdzie kupiłeś wzmocnione panewki Glyco? Mógłbyś podac namiar bo robie kapitalkę silnika 1.6 16V (GTI) i przyda mi się ta informacja
Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 10:00
autor: Skfarek
Turzol dziękować, ale mojego polowagena to bym się wstydził przy twoim postawić
Robiłem silnik u Kusia w Niepołomicach (guru od silników rajdowych w Małopolsce) i on mi kupował panewki, numeru do niego nie mam bo mi się poszły kontakty paść po awarii telefonu

Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 22 wrz 2009, 10:25
autor: suff
miazga :butcher:

Re: Skfarek - track car - TO ŻYJE!!! Są zdjęcia str 5
: 23 wrz 2009, 7:00
autor: Michał88
Polo cudne i takie niepozorne a do każdego szczegółu podchodzisz profesjonalnie i bez pół środków i to się chwali.
A co do tego [quote=""Skfarek""] Niestety VAS dalej pokazuje błąd czujnika Halla mimo podmianek aparatu zapłonowego, ale z tym już pójdę do kogoś innego bo ten mechanik niezbyt się sprawdził [/quote] to sprawdź czy błąd pojawia się na odpalonym silniku, bo u mnie jaet tak że na zapłonie błąd czujnika a po odpaleniu sam znika .