Strona 36 z 64

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 08 lip 2012, 21:50
autor: Marcin84
Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 lip 2012, 2:27
autor: plbartek89
[quote="Jabolek"]tylko napisz na czym Ci najbardziej zależy, na mocy i osiągach czy na ekonomii[/quote]

Na wstępnie dzięki za szybkie info , własnie na jednym i drugim tak myślałem ze instalacja nie podejdzie. Chciałbym wymienić sam silnik ew. silnik + skrzynia bez osprzętu ponieważ starego i tak nie sprzedam a nie chce pakować niewiadomo jakich pieniędzy w ten samochód bo tak naprawdę służy tylko do dojazdów do pracy i to nie mnie. A chce coś mocniejszego bo 44kw to straszny muł i do tego jeździ 50/50 autostrada miasto i przy 130 mam 4,5k obrotów.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 09 lip 2012, 18:43
autor: Jabolek
[quote="Marcin84"]Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)[/quote]

najtańsza opcja to AEA, silnik 8V, 75KM na monowtrysku czyli cały osprzęt podejdzie od ADX jednak proponuje wymienić również kompa.

[quote="plbartek89"][quote="Jabolek"]tylko napisz na czym Ci najbardziej zależy, na mocy i osiągach czy na ekonomii[/quote]

Na wstępnie dzięki za szybkie info , własnie na jednym i drugim tak myślałem ze instalacja nie podejdzie. Chciałbym wymienić sam silnik ew. silnik + skrzynia bez osprzętu ponieważ starego i tak nie sprzedam a nie chce pakować niewiadomo jakich pieniędzy w ten samochód bo tak naprawdę służy tylko do dojazdów do pracy i to nie mnie. A chce coś mocniejszego bo 44kw to straszny muł i do tego jeździ 50/50 autostrada miasto i przy 130 mam 4,5k obrotów.[/quote]

śmiało zmieniaj na AEE (75KM) - najrozsądniejsza opcja, osprzęt podchodzi bez zająknięcia i jw. zmieniaj kompa, skrzynka też jakaś dłuższa by się nadała.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 10 lip 2012, 16:02
autor: Marcin84
[quote="Jabolek"][quote="Marcin84"]Witam Panowie. Jestem szczęśliwym posiadaczem VW polo 95 z silnikiem 1.3 ADX 55 Km (niestety z gazem ale innego wyjścia niema) i nie znam się na mechanice :-( . Moje pytanie brzmi następująco : Jaki Silnik mogę włożyć by nie ingerować zbytnio w przeróbki ten niestety nawet z tak mała budą sobie nieradzi :). Wiem że ten ma gaźnik więc pewnie mogą się jakieś problemy pojawić. Docelowo chciał bym by moc auta oscylowała w okolicy 80 Km. Brak mi wiedzy w tematyce VW więc proszę o jakąś radę bym wiedział za czym się rozglądać :)[/quote][/quote]

najtańsza opcja to AEA, silnik 8V, 75KM na monowtrysku czyli cały osprzęt podejdzie od ADX jednak proponuje wymienić również kompa.

Dzięki za pomoc :)

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 14 lip 2012, 19:00
autor: klocek
posiadam polo 1.9d z 99roku i mam tez silnik za free z passata b4 ktory mial przejechane 90tys dlatego silnik laleczka, passat skasowany ale przod a zwlaszcza silnik nie ruszony, czy podejdzie bez wiekszych przerobek ? jesli nie to jest w ogole jakis mocniejszy silnik ktory da rade wstawic do mojej polowki ale tak zeby nie przerabiac calego auta ? wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 lip 2012, 11:44
autor: Muniek91
[quote="klocek"] wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

odbijając od tematu :P gdybym miał takiego wujka to bym po pracy nocami siedział na szrocie i auto przerabiał :P . Nie da rady załatwić jakiś części taniej :) ??

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 lip 2012, 20:26
autor: Jabolek
[quote="klocek"]posiadam polo 1.9d z 99roku i mam tez silnik za free z passata b4 ktory mial przejechane 90tys dlatego silnik laleczka, passat skasowany ale przod a zwlaszcza silnik nie ruszony, czy podejdzie bez wiekszych przerobek ? jesli nie to jest w ogole jakis mocniejszy silnik ktory da rade wstawic do mojej polowki ale tak zeby nie przerabiac calego auta ? wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

bez rzeźby nie da rady... czy jest mocniejszy? - wg "sam naprawiam" i google nie ma.

jestem w trakcie pisania poradnika dot. SWAPA - nie takiego pisanego na domysłach a na podstawie doświadczeń organoleptycznych.
premiera wkrótce

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 lip 2012, 22:47
autor: klocek
[quote="Muniek91"][quote="klocek"] wujek ma szrot na ktorym ma mnostwo vw z roznymi silnikami ktore sa w bardzo dobrym stanie wiec z tym nie ma problemu, tylko po prostu nie chce przerabiac duzo w aucie[/quote]

odbijając od tematu :P gdybym miał takiego wujka to bym po pracy nocami siedział na szrocie i auto przerabiał :P . Nie da rady załatwić jakiś części taniej :) ??[/quote]

czemu nie ;) tylko ze polo 6n i ogolnie polo jakie kolwiek zadko przechodzi przez jego szrot, jak narazie to tylko pompe bralem od niego do poli , bo wymienialem lucasa na bosha

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 17 lip 2012, 23:08
autor: Gulunio
Panowie w moim 6n2 jest 1.0 auc, mam powoli dość tego motoru, i pytanie na co sensownie można by go zmienić przy okazji mocniejszego żeby nie wydawać kupy kasy jak na swap 1.8t. Jak to wygląda z silnikami 8v i 16v? Jak z wiązką, łapami, osprzętem? Pytam zdecydowanie orientacyjnie. Dzięki za pomoc :piwo:

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 20 lip 2012, 12:35
autor: Tomek001
[quote="Gulunio"]Panowie w moim 6n2 jest 1.0 auc, mam powoli dość tego motoru, i pytanie na co sensownie można by go zmienić przy okazji mocniejszego żeby nie wydawać kupy kasy jak na swap 1.8t. Jak to wygląda z silnikami 8v i 16v? Jak z wiązką, łapami, osprzętem? Pytam zdecydowanie orientacyjnie. Dzięki za pomoc :piwo:[/quote]

Kup kompletny silnik z GTI (wiem, ciężko dostać) i pakuj. Buda dostanie nowego życia :) Wypadałoby tylko do tego hamulce dostosować. Wszystkie inne swapy jak np. 1.4 8V czy 1.4 16V będą cieszyły na krótko.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 03 sie 2012, 20:27
autor: dogu18
Witam
mam pytanie
jako ze w moim polowagenie powoli dogorywa AEE to ciągle myślę co by tam wsadzić:P
proszę powiedzcie mi jak by zachowywał się AEA na osprzęcie z AEE(możliwy wałek do przerzucenia)

jest sens sie w to babrać czy lepiej odpuścić??? parametry są minimalnie inne ale czy warto??

pozdrawiam

Re: zamiennik

: 10 sie 2012, 21:07
autor: Dangerox
[quote="Goozik"]mozesz zamienic na np 1.4 AEX APQ,1.6AEE AEA
osprzet od 1.0 pasuje plud&play jedyne co zostanie do wymiany to komp i ewentualnie skrzynia bo ta od AER-a jest troche krotka
jak bedziesz potrzebował jakies info to wal na pw chetnie pomoge

nawet monowtrysk idzie przerobic na wielopunkta bez problemu i to jezdzi :D[/quote]
Cześć. Odgrzewam temat bo mam zrobiony swap u siebie i mam problem bo po zmianie komputera na ten który przyszedł z silnikiem jest taki efekt: auto odpala ale zaraz gaśnie. Czy przyczyną może być immobilizer (zawsze byłem przekonany że to auto nie ma immobilizera) czy może coś innego?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 10 sie 2012, 22:02
autor: Michał88
Tak to imo.

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 12 sie 2012, 15:40
autor: Jabolek
[quote="dogu18"]Witam
mam pytanie
jako ze w moim polowagenie powoli dogorywa AEE to ciągle myślę co by tam wsadzić:P
proszę powiedzcie mi jak by zachowywał się AEA na osprzęcie z AEE(możliwy wałek do przerzucenia)

jest sens sie w to babrać czy lepiej odpuścić??? parametry są minimalnie inne ale czy warto??

pozdrawiam[/quote]

nie ma sensu, zmiana z AEE do AEA to taki downgrade, cofnięcie się w czasie, po za tym nie będzie pasował kolektor z przepustnicą, instalacja i parę innych rzeczy, szukaj lepiej zdrowego AEE bądź remont obecnego. Co tam Ci dogorywa w AEE?

Re: Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

: 12 sie 2012, 15:59
autor: dogu18
brak kompresji na 4 cylindrze... (jest 11 11,5 11 8,5) prawdopodobnie polo jedzie jak tak ze 1.4 "bierze", poza tym nie równo pracuje na zimnym...

elektronika jest sprawna.


dlatego myślałem przerzucić sam słupek z aea i tak śmigać.